Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت مرکز رادیولوژی

0

پرسش: یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی را مدیریت می‌کنم که کارکنان این مرکز روزانه با بیماران بسیاری سروکار دارند؛ بیمارانی که از لحاظ روحی با شرایط نه‌چندان خوبی به مرکزی که مدیریتش را به عهده دارم مراجعه می‌کنند. به نظرتان چه راهکارهایی را باید برای ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای بیماران و جذب مشتری طرح‌ریزی کنم؟

پاسخ کارشناس: در نظر داشته باشید که اکثر مشتریان و بیمارانی که به مراکز درمانی خصوصی مراجعه می‌کنند، آنچنان دغدغه مالی ندارند. وقتی مشتری با مشکلات مالی روبه‌رو نباشد، کسب وکارها باید به دنبال راهکارهای دیگری به منظور جذب آنها باشند. در واقع چنین مشتریانی دیگر با ارائه تخفیفات و برنامه‌های اینچنینی جذب یک کسب وکار یا مرکز درمانی نخواهند شد.

در این باره مراکز درمانی باید سراغ روش‌های دیگری بروند؛ روش‌هایی که با اجرای آنها بیماران احساس راحتی و آرامش کنند.

مدیران باید راهکارهایی را اجرا کنند که حواس بیماران را برای چند دقیقه‌ای هم که شده بر موضوع دیگری متمرکز کنند. در این باره می‌توان به بیماران خدمات جانبی مختلفی ارائه کرد. برای مثال وقتی بیماران دفترچه بیمه خود را به مسئول پذیرش ارائه می‌کنند تا وقت‌شان مشخص شود کارمند حین تحویل دفترچه به بیمار جلد محافظی را روی آن قرار دهد.

مطمئنا بیمار به محض دیدن این شیوه فورا فکرش به سمت جلد دفترچه متمرکز شده و از مسئول پذیرش درباره آن سوال خواهد کرد. مسئول پذیرش نیز می‌تواند درباره خدمات جانبی توضیحاتی ارائه دهد. مراکز می‌توانند روی این جلدها از تصاویر جالب و متفاوتی استفاده کنند یا طرح تبلیغاتی از مرکز درمانی خود را روی آن به تصویر بکشند. علاوه براین ارائه خدمات دیگری مانند ارائه آبمیوه‌های بسته‌بندی شده با طرح مرکز یا آب معدنی‌ نیز می‌تواند برای بیماران جذاب باشد.

به هرحال بیماران همیشه در این مراکز درمانی با برخوردی سرد و بی‌روح از طرف کارمندان روبه‌رو شده‌اند و اگر مرکزی متفاوت عمل کند به سرعت به چشم‌شان خواهد آمد و درباره آن با دوستان و نزدیکان‌شان صحبت خواهند کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ