Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی دوباره وب سایت‌ها

0

امروزه تعداد وب‌ سایت‌ها فراتر از انتظار افزایش یافته است که در این بین برخی امکان اشتراک‌گذاری تجربیات کاربران را نیز دارند (این امر بیشتر در سایت‌های تجاری دیده می‌شود) برای مثال گروهtrip advisor در سایت خود تجربیات خود را  از سفر به رستوران‌های سرتاسر جهان منتشر می‌کنند و مطالب و کلیپ‌های ارسالی آنان امروزه طرفداران فراوانی دارد. 

علت آنکه برخی از شرکت‌ها اقدام به این کار نمی‌کنند آن است که نظرات کاربران در بیشتر موارد جنبه انتقادی دارد و این چیزی نیست که به مذاق آنان خوش بیاید ودر مواردی نیز دیده شده که کاربران از الفاظ رکیک در مطالب ارسالی خود استفاده می‌کنند که باعث درگیری لفظی یا مشکلات این‌چنینی می‌شود.

البته این‌گونه مشکلات سطحی بوده و با نظارتی درست روی مطالب می‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد و فراموش نکنید که نظرات و تجربیات مشتریان بیش از آنکه به کار مشتری بیاید به درد خودتان می‌خورد.به همین خاطر نباید نسبت به آن بی‌توجه بود.

ایده

در فواصل منظم و مشخص اقدام به بررسی وب‌سایت‌های خود کنید. در واقع حجم کثیری از پیام‌ها نیاز به پاسخگویی دارند و تاخیر در آن نوعی بی‌احترامی به کاربران تلقی می‌شود و این نکته را به‌خاطر بسپارید که همواره افرادی وجود دارند که از محصولات یا هر چیز دیگر شرکت ناراضی باشند و بخواهند از شما شکایت کنند به همین جهت امکان ارتباط آسان و سریع با خود را برای کاربران و مشتریان فراهم آورید تا بتوانید در مواقع لازم اقدام مناسبی در جهت جبران خسارت داشته باشید.

بی توجهی به شکایات مشتری یا توجیه اشتباهات خود دو عمل بسیار خطرناک در این زمینه هستند که باعث می‌شود به طور جدی اعتبار خود و شرکت‌تان زیر سوال برود. درست است که افراد باید در کار خود قاطع باشند اما در عین حال تواضع نیز لازمه تجارت است و این نکته را هرگز فراموش نکنید که همواره حق با مشتری است.

در پایان لازم است این نکته را یادآور شوم که پیام‌های جعلی (که توسط آشنایان‌تان فقط با هدف ستایش شما نوشته می‌شود) دیگر کاربرد خود را از دست داده‌اند و تنها به ضررتان خواهند بود. در اصل این‌گونه پیام‌ها امروزه اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرند و حتی مدیران سایت نیز به علت تجربه کاری خود به سرعت راز این‌گونه پیام‌ها را درک خواهند کرد که این خود می‌تواند وجهه شما را در نزد آنان خراب سازد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– شجاعت قبول اشتباه خود را داشته باشید و از اقرار به اشتباهات‌تان نترسید، امروزه صداقت کمیاب و بسیار مورد نیاز و تاثیر‌گذار است.

– از تجربیات دیگران درس و از نظرات آنان استفاده کنید.

– از رو به رو شدن با شاکیان خود هراسی به دل نداشته باشید زیرا کمتر پیش می‌آید که این‌گونه شکایات به دادگاه کشیده شود مخصوصا در مواقعی که با واکنش محترمانه و در عین حال به موقع شما مواجه شوند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ