Take a fresh look at your lifestyle.

یکپارچه‌ سازی سیستم‌ های اطلاعاتی

0

پرسش: مدیر شرکتی در حوزه IT هستم. در حال حاضر سه بانک‌ اطلاعاتی در سازمان موجود است اما تعدادی از کارمندان واحد‌های مختلف شرکت بر این باور هستند که برای دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی باید فرآیند‌های سازمانی را طی کنند و به‌راحتی به هر سه بانک‌ اطلاعاتی دسترسی ندارند. این موضوع باعث شده که در فکر یکپارچه‌سازی سیستم اطلاعاتی سازمان باشیم؛ از نظر شما برای یکپارچه‌سازی سیستم‌های‌اطلاعاتی چه روشی را باید اتخاذ کرد که برای سازمان مثمر ثمر واقع شود؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی در حال حاضر یکپارچه‌سازی اطلاعات به یکی از ملزومات هر سازمانی تبدیل شده و سازمان‌های مدرن در این خصوص سرمایه‌گذاری‌های جدی را انجام داده‌اند؛ البته نیاز و شرایط هر سازمانی ایجاب می‌کند که سازمان به این قضیه ورود پیدا کند و سیستم یکپارچه اطلاعاتی را برای خود طراحی کند.

انتخاب روشی برای یکپارچه‌سازی اطلاعات به شرایط و نوع فعالیت هر سازمانی بستگی دارد اما معمولا سازمان‌ها نرم‌افزاری را طراحی می‌کنند که اطلاعات تمامی بانک‌های اطلاعاتی به آن انتقال پیدا کند و سپس واحد‌های مختلف سازمانی به آن دسترسی پیدا کنند یا اینکه سیستم و نرم‌افزاری را طراحی می‌کنند که از طریق آن بتوانند به تمامی بانک‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

اتخاذ هر کدام از این روش‌ها باید با توجه به شرایط سازمان شما باشد؛ البته روش‌های دیگری برای یکپارچه‌سازی اطلاعات سازمان وجود دارد که این موضوع نیز باتوجه به نوع فعالیت شما طراحی می‌شود.پیشنهاد می‌شود از مشاورانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند استفاده کرده و با شرکت‌هایی که در راستای یکپارچه‌سازی سیستم‌های مدیریت اطلاعات مشغول به فعالیت هستند، مذاکراتی را انجام داده تا بتوانید بهترین سیستم یکپارچه اطلاعات را برای خود انتخاب کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ