Take a fresh look at your lifestyle.

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی

0

پرسش: صاحب کسب‌و‌کاری هستم که در سال‌های آتی قصد ورود به بازارهای مناطق دیگر کشور را دارم. برای تحقق این موضوع باید روی تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری و فروشگاه‌های مجازی را راه‌اندازی کنیم اما باتوجه به سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز است، در حال حاضر سازمان قادر به سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش نیست. از نظر شما با توجه به شرایط مالی سازمان برای حضور در فضای دیجیتال چه استراتژی و تصمیماتی را می‌توان اتخاذ کرد؟

پاسخ کارشناس: فضای مجازی شرایطی را برای کسب‌و‌کارها ایجاد می‌کند که کسب‌و‌کارها بتوانند از این طریق به بازارهای جهانی یا بازارهای مناطق دیگر دست پیدا کنند اما این موضوع مستلزم اتخاذ استراتژی و برنامه‌ریزی‌های مناسب است. معمولا کسب‌و‌کارها برای ورود به این بخش از بازار، فروشگاه اینترنتی را برای خود طراحی می‌کنند و روی CEO آن برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام می‌دهند؛ این موضوع قطعا نیازمند تولید محتوا و تخصیص بودجه‌ای برای آن است.

با توجه به شرایط مالی سازمان شما، پیشنهاد می‌شود به جای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی، با یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تعامل کرده و بخشی از فروشگاه آنها را اجاره کنید یا به‌صورت درصدی با این فروشگاه‌ها کار کنید. این موضوع باعث می‌شود توزیع و معرفی محصولات شما به راحتی انجام شود. در این میان این موضوع بسیار حائز اهمیت است که شما باید فروشگاه‌ اینترنتی را انتخاب کنید که در حوزه کاری سازمان شما باشد و هویت این سایت همراستا با هویت سازمان باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ