Take a fresh look at your lifestyle.

قطع ارتباط با مشتریان

0

پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه حمل ونقل هستم. چندی است به فکر تسویه‌حساب با برخی از مشتریانم افتاده‌ام. در این باره شروع به بررسی ارتباطات مختلفی که مشتریان با کسب‌وکار داشته‌اند کرده‌ام، ولی هنوز برای اینکه با کدام دسته از مشتریان قطع ارتباط کنم دچار تردید هستم. لطفا در این باره راهنمایی کنید؟

پاسخ کارشناس: اکثر کسب وکارها حین فعالیت با مشتریانی برخورد می‌کنند که از ادامه همکاری با آنها رضایت ندارند و بعد از مدتی متمایل به قطع ارتباط با آنها می‌شوند. مطمئنا به دلیل رقابت شدید در بازار حذف مشتریان به نفع کسب وکارها نیست و آنها از این کار می‌ترسند ولی به هرحال برخی مشتریان نه تنها سودی به کسب وکار نمی‌رسانند، بلکه مانع از رشد سریع آن نیز می‌شوند و در این باره حذف برخی از آنها به نفع کسب وکار است.

این مشتریان را می‌توان با عناوین مختلفی دسته‌بندی کرد؛ عناوینی  مانند یک: مشتریانی که وقت برایشان ارزشمند نیست. زمان برای تمامی کسب وکارها اهمیت دارد و این فاکتور است که باعث کسب سود کسب وکارها خواهد شد. چنین مشتریانی دائم نظر خود را تغییر می‌دهند و در این باره باعث اتلاف وقت می‌شوند، در نتیجه حذف آنها در اکثر اوقات به نفع کسب وکار است.

دو: مشتریان خسیس؛ این دسته از مشتریان دائم در پی تخفیف گرفتن از کسب وکارها هستند و همیشه روی دریافت تخفیفات نامتعارف پافشاری می‌کنند. اکثر آنها با نادیده گرفتن ارزش خدمات و محصولات کسب وکارها فقط به منفعت خود فکر می‌کنند. کسب وکارها بهتر است محترمانه ارتباطات خود را با آنها کم یا حذف کنند.

سه: بدحساب‌ها. این دسته از مشتریان به دلیل بدحسابی همیشه کسب وکارها را دچار مشکل می‌کنند.آنها به دلیل پرداخت نکردن به موقع حساب‌های خود کسب وکارها را دچار بحران می‌کنند و باعث ایجاد خسارت به آنها می‌شوند. حذف این دسته از مشتریان نیز به نفع کسب وکارها است. در این باره کسب وکارها می‌توانند دسته‌بندی‌های دیگری نیز داشته باشند و اقدام به تسویه با مشتریان بد خود کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ