Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین شیوه برای تعدیل نیرو

0

پرسش: مدیریت یک کسب وکار در حوزه پوشاک را به عهده دارم. چندی است به دلیل مشکلات بازار و مسائل درون سازمانی تصمیم به تعدیل نیروهای کاری‌ام گرفته‌ام. مشاورانم عنوان می‌کنند که این عملکرد شاید راه چاره‌ای برای خلاصی از وضعیت موجود باشد. به‌عنوان مدیر کسب وکار از این شیوه عملکرد رضایت ندارم و از اثراتی که در آینده روی کسب وکارم می‌گذارد، می‌ترسم. در این باره راهنمایی بفرمایید که بهترین روش در اجرای تعدیل نیروهای کسب وکارم چیست؟

پاسخ کارشناس: تعدیل نیروها یکی از چالشی‌ترین تصمیماتی است که مدیران کسب وکارها طی عملکرد خود باید بگیرند. این اتفاق شاید برای هر کسب وکاری بیفتد ولی مدیران می‌توانند با اجرای یک برنامه‌ریزی دقیق و تدوین استراتژی مدون از این اتفاق پیشگیری کنند. این مدیران می‌توانند با پیش‌بینی آینده و رصد دائم بازار از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کنند. در این میان تشخیص زودهنگام نیز به کسب‌و‌کار کمک خواهد کرد.

اگر مدیران مشکلات را زودهنگام تشخیص دهند به سرعت می‌توانند برنامه‌ریزی و راه‌حلی برای آن بیابند اما به هرحال وقتی کسب‌وکاری در شرایط تعدیل نیرو قرار می‌گیرد، باید یک طراحی دقیق داشته باشد و به دقت درنظر بگیرد که چه کسانی باید در سازمان باقی بمانند و چه کسانی باید بروند.

نکته مهم این است که کسب‌و‌کارها در تعدیل نیرو هیچ‌گاه نباید نیرو‌های حرفه‌ای خود را از دست بدهند. علاوه براین تعدیل نیرو اگر به صورتی امکان‌پذیر باشد که راهی برای بازگشت نیروها بعد از رفع بحران مهیا شود، بهتر است. در این حالت کسب وکارها بعد از رفع رکود با بازگشت نیروهای خوب خود سریع‌تر می‌توانند به موقعیت قبلی خود برگردند. در این باره کسب وکارها می‌توانند، همکاری‌های موقتی با نیروهای تعدیل شده خود داشته باشد.

همچنین کسب وکارها برنامه تعدیل نیروهای خود را باید به‌گونه‌ای اجرا کنند که موجب ایجاد اضطراب در نیروهای خود نشوند. در مجموع اگر مدیران، کسب وکارهای خود را چابک نگه دارند، هیچ‌گاه با مشکلات این چنینی برخورد نمی‌کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ