Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه رفتارهای منفعل و تهاجمی را در تیم‌ کاهش دهیم؟

0

وجود رفتارهای تهاجمی در تیم‌ها سینرژی کلی سازمان را کاهش می‌دهد. به ندرت پیش می‌آید که افراد در تیم‌ها نظرات خودشان را بیان کرده و ایده بدهند. به‌جای آن آنها رفتار‌های منفعل و تهاجمی نسبت به دیگر اعضای تیم در پیش گرفته و در باتلاقی از مسائل حل نشده گرفتار می‌شوند. شما به‌عنوان رهبر تیم نیاز دارید که تعارض بهره‌ورانه را در تیم پرورش دهید تا از آسیب‌هایی که توسط این رفتار در تیم گسترش می‌یابد، جلوگیری کنید. هزینه‌های برجای گذاشته این رفتار بالاست. در سطح کسب وکار، این اثرات منفی شامل تصمیم‌گیری کند، ضعف در شناسایی ریسک‌ها و اجرای کند و ضعف تصمیمات است.

در سطح تیمی نیز موجب پیامدهایی نظیر عدم اعتماد، تداخل با ارتباطات و مشارکت در ترویج دشمنی و خصومت در سازمان خواهد داشت. در سطح فردی هم اثراتی چون استرس بلند‌مدت و تعارض با دیگران در پی دارد که فرد را تا مدت‌ها رنج می‌دهد. در این‌گونه موارد بهتر است شما علاوه بر آرام‌سازی جو، طرز فکر خود را قبل از اجرا تغییر دهید. هرگاه مسئله سازمانی پیش می‌آید که حدس می‌زنید ممکن است تبدیل به معضل شود، جلسه‌ای تشکیل داده و صمیمانه با اعضای گروه صحبت کنید.

به آنها بگویید که نیاز دارم تا به‌صورت صریح و روشن نظر شما را در خصوص این مسئله بدانم. چگونه باید این مسئله را پیش ببریم که به بهره‌وری بیشتر ختم شود؟ حتما فضایی را برای مخالفت کنار بگذارید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ایده‌های دریافتی را بهتر نقد کنید. قبل از اینکه تصمیمی را عملی کنید، از اعضای تیم‌تان بپرسیدکه آیا آمادگی اجرای این تصمیم را دارید؟ برای کیفیت بهتر این تصمیم چه پیشنهادهایی دارید؟ شما باید به آنها حس مشارکت فعالانه و مثبت بدهید تا روح اعتراض سازنده را در سازمان خود بدمید و سبب رشد سازمان و بلوغ کارمندان شوید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ