Take a fresh look at your lifestyle.

برنامه مدیریت اخلاق

0

آیا می‌دانستید یک برنامه مدیریت اخلاق سازمان را قادر می‌سازد تا اخلاق و معنویت را در محیط کار مدیریت کند؟ یکی از اهداف اساسی برنامه‌های مدیریت اخلاق، ایجاد تعادل بین ارزش‌های رقیب بین ذی‌نفعان متعدد و متنوع و بعضا متعارض سازمان است. به عبارتی چالش اصلی سازمان‌ها در تدوین و تنظیم یک برنامه اخلاقی در نظر گرفتن منافع کلیه ذی‌نفعان سازمان و توجه به برآورده شدن کلیه انتظارات یا درصدی عادلانه و متعادل از این انتظارات است.

یک برنامه مدیریت اخلاق دربرگیرنده ارزش‌های کلیه ذی‌نفعان سازمان، خط‌مشی‌ها و فعالیت‌هایی است که بر پیشبرد آرمان‌های اخلاقی سازمان اثرگذار است.مرجع اصلی تصمیم‌گیری به منظور ارائه برنامه اخلاقی، ‌مدیران و مالکان سازمان هستند. از این طریق آنها به اجرای برنامه متعهد می‌شوند. به‌طور کلی امروزه در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های مدیریت اخلاق، ‌ابزارهای متعددی ارائه شده است.

 برخی از صاحبنظران بر این باورند که این هدف می‌تواند از سه طریق حاصل شود: ارائه خط‌مشی با منشور اخلاقی مناسب برای سازمان، منصوب کردن یک کمیته رسمی امور اخلاقی و آموزش اخلاقیات در برنامه‌های تحول اداری. در بین روش‌های فوق، رایج‌ترین روش تدوین منشور اخلاقی و کم کاربردترین شیوه، انتصاب کمیته اخلاقی است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ