Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت ریسک ناملموس

0

آیا می‌دانستید مدیریت ریسک ناملموس، یک نوع جدید از ریسک را معرفی می‌کند؟ این ریسک، ریسکی است که احتمال وقوعش ۱۰۰ درصد است ولی در سازمان‌ها به‌ خاطر فقدان توانایی تشخیص، نادیده گرفته می‌شود. برای مثال ریسک دانش، زمانی رخ می‌دهد که دانش دارای ضعف و نقص به ‌کار برده شود. ریسک روابط، زمانی رخ می‌دهد که همکاری‌ای بی‌‌اثر و بی‌نتیجه اتفاق بیفتد. ریسک فرآیند عملیاتی، زمانی رخ می‌دهد که عملیات بی‌ثمری اتفاق افتد.

این ریسک‌ها به‌صورت مستقیم بهره‌وری دانش کارکنان را کاهش داده و باعث نزول مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی، سودآوری، خدمات، کیفیت، شهرت، ارزش مارک و کیفیت درآمدها می‌شوند. در واقع مدیریت ریسک ناملموس باعث می‌شود در مدیریت ریسک به ‌واسطه شناسایی و کاهش ریسک‌هایی که عامل نزول بهره‌وری هستند، ارزش‌های آنی و مستقیمی ‌خلق شود.

در نتیجه می‌توان مدیریت ریسک را یک وظیفه شامل فرآیندها، روش‌ها و ابزاری برای اداره ریسک در فعالیت‌های سازمانی دانست که یک محیط منضبط برای تصمیم‌گیری‌های پیشتازانه و غیر‌منفعل در موارد زیر فراهم می‌آورد: ارزیابی پیوسته در مورد آنچه که ‌ایجاد اشکال می‌کند (ریسک)، شناسایی ریسک‌های مهم در راستای برخورد با آنها و اجرای استراتژی‌های مناسب به‌ منظور اداره کردن آن ریسک‌ها.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ