Take a fresh look at your lifestyle.

مناسبت‌های ماه مارس برای کمپانی شما

0

1

همانطور که مناسبت‌های ” دسامبر”، “ژانویه”و “فوریه” را در ماه‌های قبل در بلاگ‌اد برایتان آماده کردیم، حالا نوبت مناسبت‌های ماه مارس است.

فکر اینکه انسان‌های زیادی از هر نژادی، امروز همان کاری را می‌کنند که شما می‌کنید، لذت‌بخش است و ترغیبتان می کند تا با آنها همراه شوید.

در این مقاله می‌خواهم به شما آموزش دهم؛ چطور از مناسبت‌های ماه مارس برای پویاتر کردن محل کار و همچنین رضایت مشتریانتان استفاده کنید و با بازتاب این رویدادها در رسانه‌های اجتماعی، به قولی با یک تیر دو ‎نشان بزنید!

این ماه به ماه ایده معروف است.

  -1

در ادامه پیشنهادات من را برای برخی ازمناسبت‌های ماه مارس خواهید دید و در انتها لیست کاملی از مناسبت های این ماه آورده شده.

مناسبت‌های ماه مارس

روز “خرت و پرت های قدیمی”

(چهارشنبه، ۱۲ اسفند)

در این روز می‌توانید از عکس‌ها، ویدیو‌ها، وسایل و خاطرات نوستالژیک و قدیمی کمپانیتان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

روز جهانی “کتاب”

(پنجشنبه، ۱۳ اسفند)

اگر کسب‌و‌کارتان به گونه‌ای است که تالیف و ترجمه کتاب یا ای‌بوک هم انجام می‌دهید، با یک زمان‌بندی دقیق می‌توانید روز انتشار آن را در این روز تنظیم کنید و با این کار به بیشتر دیده شدن آن کمک کنید.

   2

روز “فروشنده”

(جمعه، ۱۴ اسفند)

در این روز می‌توانید مراسمی برای فروشندگان و یا کارمندان بخش ارتباط با مشتری داشته باشید و از کسانی که عملکرد بهتری در سال داشته‌اند، تقدیر کنید.

و با تکرار این مراسم در سال‌های بعدی، آن‌ها را تشویق کنید که عملکردشان را بهبود دهند. این کار قطعا فروش شما را افزایش خواهد داد.

 

روز جهانی “زن”

(سه‌شنبه، ۱۸ اسفند)

در این روز می‌توانید برای مشتریان خانم کمپانی خود، گل بفرستید.

ای‌نتورک سال پیش این اقدام را انجام داد و بازخورد‌های بسیار خوبی دریافت کرد و بسیاری از آن‌ مشتریان، امروز از وفادارترین مشتریان ای‌نتورک به شمار می‌آیند.

   3

روز “سیگار نکشیدن”

(چهارشنبه، ۱۹ اسفند)

یک روز که هزار روز نمی‌شود. از پرسنلتان بخواهید فقط در آن روز کاری سیگار نکشند و با اعلام این خبر در شبکه‌های اجتماعیتان از بقیه هم بخواهید تا در این روز با شما همراه شوند.

   4

روز “ناهارتو از خونه بیار”

(پنج‌شنبه، ۲۰ اسفند)

در این روز می‌توانید از تمام کارمندان خود بخواهید  ناهارشان را از منزل همراه خود بیاورند و  با چیدن همه‌ی غذاها روی یک میز، یک ناهار متنوع و مفصل بخورید.

اگر معمولا غذا را از بیرون سفارش می‌دهید، می توانید هزینه آن روز را به خیریه اهدا کنید.

 

   5

روز “شجره‌نامه”

(شنبه، ۲۲ اسفند)

برای این روز می‌توانید یک Board  درست کنید و شجره نامه کمپانیتان را براساس مدت فعالیت هر فرد در شرکت درست کنید.

   6

روز جهانی “یک سوال بپرس!”

(دوشنبه، ۲۴ اسفند)

در این روز در شبکه‌های اجتماعی به کاربرانتان اجازه دهید هر سوالی که از شما دارند، بپرسند. این سوال می‌تواند تخصصی و یا شخصی باشد. سعی کنید تا جایی که به اطلاعات محرمانه شرکتتان مرتبط نباشد، صادقانه به سوال‎ها جواب دهید.

   7

روز “مشتری”

(شنبه، ۲۹ اسفند)

با همکاری تیمتان تصمیم بگیرید که چطور می‌توانید به مشتریان وفادارتان نشان دهید که به آنها توجه ویژه‌ای دارید.

به عنوان مثال اگر صاحب یک شیرینی فروشی هستید؛ برای مشتریانتان مقدار کمی شیرینی مخصوص با بسته‌بندی ویژه پست کنید  و یا حتی با یک تماس تلفنی و معرفی این روز، رضایتتان را از همکاری با آنها ابراز کنید. این قبیل کارها برای شما هزینه چندانی بر نمی‌دارد، اما برای همیشه در ذهن مشتری شما خواهد ماند.

لیست کامل مناسبت‌های ماه مارس

این‌تورک در ماه گذشته…

در ماه پیش هم مثل همیشه ما در این‌تورک برخی مناسبت‌ها را اجرا کردیم و لحظات خوب و به یادماندنی را در کنار هم داشتیم و بازخوردهای خیلی خوبی هم چه از طرف مشتریان و چه از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی دریافت کردیم.

در روز “تیشرت سفید” از همه خواستیم آن روز لباس سفید بپوشند.

 

در روز “آموزش دیجیتال ” ۴ نفر از دپارتمان های مختلف شرکت ویدیو هایی  ظبط کردند و در آن مباحثی را در رابطه با زمینه کاری خودشان آموزش دادند. این ویدیوها در کانال آپارات اینتورک قرار گرفت.

 

یک Board از دست‌خط های بچه های شرکت در روز دستخط درست کردیم و آن را بر روی یکی از دیوارهای شرکت نصب کردیم.

در آخر باز هم تاکید می کنم: شاید این مناسبت‌ها به‌طورمستقیم با کسب‌وکار شما مرتبط نباشد؛ اما موضوعی که من واقعا در مورد این حرفه (سوشیال مدیا) به آن معتقدم؛ این است که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی است که تمرکز آن به روی مردم است نه روی محصولات.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ