Take a fresh look at your lifestyle.

خلاء قانونی برخورد با تخلفات انتخاباتی انتخابات مجلس شورا

0

خلاء قانونی برخورد با تخلفات انتخاباتی انتخابات مجلس شورا

توکل لطفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: مسلما ایام نزدیک به انتخابات گروه‌های زیادی را به فعالیت وا می‌دارد که در لا به لای این فعالیت‌ها ممکن است تخلفاتی مانند تخریب دیگر داوطلبان و تبلیغات زودهنگام برای برخی از ثبت نام کنندگان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رخ دهد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز از وجود خلاهای قانونی برای برخورد با برخی تخلفات مربوط به تبلیغات پیش از هنگام و تخریب داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در سال‌های گذشته ساده و به راحتی قابل پیگیری بود، افزود: اما این روزها به دلیل گستردگی ارتباطات و گسترش شبکه‌های اجتماعی امکان تخلفاتی نظیر تبلیغ پیش از موعد و تخریب داوطلبان افزایش یافته و به همان نسبت برخورد با آن نیز به دلیل همین گستردگی دشوار شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۲۰ سال پیش تخلفات انتخاباتی به نصب پوستر تبلیغاتی پیش از موعد در سطح معابر و مکان‌های عمومی محدود می‌شد که این مورد خیلی زود قابل تذکر و ثبت تخلف و رفع بود اما در حال حاضر اگر فردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تخریب یک داوطلب کند برخورد با آن هم از لحاظ خلا قانونی و هم از حیث گستردگی چنین اقداماتی با مشکل مواجه است.

مدیرکل سیاسی وانتخابات استان البرز با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در میان برخی سایت‌های استانی نیز رواج دارد، افزود: تاکنون چند مورد از این تخلفات مشاهده شده که با برخورد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسدود شدن سایت متخلف همراه شده است.

این مسئول افزود: حتی برخی از سایت‌های بدون مجوز نیز به تبلیغ زودهنگام و تخریب دیگر داوطلبان مبادرت کرده‌اند که این موضوع نیز پیگیری شده است.

لطفی درخصوص تخلفاتی که در قالب پیامک به شهروندان ارسال می‌شود نیز گفت: شماره‌هایی که از طریق آن پیامک‌هایی با محتوای تخریب و تبلیغ ارسال می‌شود قابل پیگیری است و شهروندانی که چنین پیامک‌هایی دریافت می‌کنند می‌توانند آن را به اداره کل سیاسی و انتخابات استان گزارش دهند.

وی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی این موضوع را به اطلاع اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری البرز برسانند.

фильтры гуглсправка в бассейн 200 руб с доставкойосвобождение от физкультурысправка у 86

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ