Take a fresh look at your lifestyle.

چگونگی عایق صوتی انواع ماینر

 

 

طی سالیان اخیر استخراج ارز های دیجیتال همچون بیت کوین با کمک دستگاه های ماینر رواج زیادی پیدا کرده می باشد. این دستگاه ها علاوه بر مصرف برق بالا، صدای بسیار زیادی تولید می کنند. به طوری که این مسئله در ساختمان های مسکونی باعث آزار و اذیت همسایگان و ساکنان می شود.

شما می توانید با کمک یک عایق صدا ماینرصدای تولیدی آن را تا حد زیادی کاهش دهید. استفاده از عایق صوتی ماینر باعث می شود تا صدای آزاردهنده آن به گوش نرسد و مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

معمولاً ماینر ASIC مجهز به دو فن، یکی در ورودی هوا و دیگری در خروجی هوا است تا حرارت تولید شده توسط تراشه ماینر را تخلیه کرده و از آسیب دیدن ماینر به دلیل درجه حرارت بالا جلوگیری کند. برای از بین بردن اثر گرما، فن های ماینر باید سرعت معینی داشته باشند، پس نویز ایجاد می شود.

به عنوان مثال Antminer S9 را در نظر بگیرید. در حالت عادی، سرعت فن در زمان استخراج بیتکوین در حدود 4320-4560 دور در دقیقه و سر و صدای آزمایش شده در حدود 1 متر دورتر حدود 76Db(A)است که تقریباً معادل سروصدای تولید شده در یک مرکز حمل و نقل شلوغ می باشد.

چگونه سروصدای ماینر را به روشی علمی کاهش دهیم؟

به طور تئوری سه راه برای کاهش نویز وجود دارد:

کاهش نویز در انتقال صدا

بسیاری از کارگران مزارع ماینر پنل های عایق صوتی و پنبه جذب کننده صدا را در داخل خانه نصب می کنند. علاوه بر این، بعضی هم اقدام به ساخت اتاقک ماینر می کنند و سپس آن را عایق می کنند. بهترین عایق صوتی برای ماینر عایق تخته ای است چون خاصیت جذب صوت دارد ولی اینکه چه ضخامتی از آن مورد نیاز است بستگی به میزان صدا دارد. این روش ها معمولاً توسط افرادی که ماینینگ را در خانه انجام می دهند، اتخاذ می شود. لازم به ذکر است که زمان تلاش برای کاهش نویز، دمای داخلی باید به درستی کنترل شود.

کاهش سروصدا از منبع

همانطور که پیش تر در مورد آن بحث کردیم فن های ماینر می توانند به طور خودکار سرعت را تنظیم کنند پس در صورتی که در جایی قرار بگیرند که دمای محیط پایین باشد سرعت فن کاهش یافته و در نتیجه سروصدا کمتر می شود. به همین منظور کارگران ماینر باید مکان مناسبی را برای قرار دادن ماینر انتخاب کنند.

 

عایق صدا ماینر چطور صدای ماینر را کم کنیم؟

طی سالیان اخیر استخراج ارز های دیجیتال همچون بیت کوین با کمک دستگاه های ماینر رواج زیادی پیدا کرده می باشد. این دستگاه ها علاوه بر مصرف برق بالا، صدای بسیار زیادی تولید می کنند. به طوری که این مسئله در ساختمان های مسکونی باعث آزار و اذیت همسایگان و ساکنان می شود. شما می توانید با کمک یکعایق صدا ماینرصدای تولیدی آن را تا حد زیادی کاهش دهید. استفاده ازعایق صداماینر باعث می شود تا صدای آزاردهنده آن به گوش نرسد و مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

انواع عایق صدا ماینر عبارت می باشند از

عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ جز عایق های معدنی بوده که از ذوب سنگ بازالت در کوره به دست می آید و به عنوان عایق صدا و حرارتی در ساختمان ها و مراکز صنعتی از آن استفاده می شود. این عایق جاذب صدا بسیار خوبی است به طوری که در مراکز صنعتی و سالن های همایش برای جلوگیری از انتقال صدا کاربرد ویژه ای پیدا کرده می باشد. پشم سنگ انواع مختلفی دارد که برای عایق کاری ماینر از نوع تخته ای و رولی آن استفاده می شود.

عایق پشم سنگ تخته ای از الیاف سنگ معدنی بازالت تهیه شده که با افزودن رزین در دستگاه با افزایش فشار به صورت تخته ای با ضخامت و دانسیته های مختلف تولید شده که بعنوان عایق حرارتی، صوتی، برای استفاده سطوح صاف کاربرد فراوانی دارد.این عایق مثل عایق شانه تخم مرغی بر روی دیوارهای باکس ماینر نصب می شود. برای نصب می توان از ترکیب چسب چوب و خاک اره، گل میخ و یا بست های نگهدارنده استفاده کرد. پشم سنگ تخته ای از ضخامت cm3 تا cm10 و با دانسیته های Kg/m380 تا Kg/m3300 تولید می شود. بسته به تعداد دستگاه، نوع پشم سنگ متفاوت می باشد. همینطور برای عایق کاری لوله های ورودی و خروجی می توان از پشم سنگ رولی فویلدار استفاده کرد به این صورت که این عایق دور لوله های ورودی و خروجی پیچیده می شود.

عایق صدا شانه تخم مرغی

عایق الاستومری شانه تخم مرغی به صورت رول بوده ولی دارای سطحی هرمی شکل یا به صورت شانه تخم مرغ است. سطح هرمی شکل از بازگشت صدا جلوگیری کرده و میزان انتقال صدا را به میزان قابل موثری کاهش می دهد. این عایق بر روی دیوارهای باکس ماینر نصب شده و باعث جذب صدای دستگاه ماینر و انتقال آن به بیرون می شود. عایق های شانه تخم مرغی با دو ضخامت mm19 و mm25 تولید می شوند که هر دو ضخامت برای دستگاه ماینر مناسب است. این عایق ها از جنس الاستومر سلول بسته است و به راحتی بریده شده و مقاومت حرارتی و صوتی خوبی دارد.

همینطور برای عایق کاری لوله های خروجی و ورودی ماینر می توان از عایق های الاستومری رولی صاف استفاده کرد. این عایق ها دور لوله های ورودی و خروجی پیچیده شده و باعث جذب صدا می شوند. برای نصب این عایق ها می توان از چسب های مایع مخصوص و یا بست های اتصالی استفاده کرد. همینطور این عایق ها به صورت پشت چسبدار هم موجود است که نصب آن ها راحت تر است.

چه نوع عایق صدا ماینر برای استفاده در ماینر باکس یا جعبه ماینر مناسب است

همانطور که گفته شد بهترین عایق صدا ماینر، باکس ماینر است. اما با توجه به اینکه عایق های صوتی متعددی در بازار موجود است، استفاده از هر نوع عایقی برای استفاده در باکس ماینر مناسب نیست. انتخاب نامناسب عایق صدا و جعبه ماینر نه تنها باعث حصول نتیجه مورد نظر شما که همان کاهش صدای دستگاه ماینینگ است نمی شود بلکه می تواند خطراتی را برای دستگاه گران قیمت شما ایجاد کند.

در بهترین حالت عایق صدا استفاده شده در جعبه ماینر باید عایق حرارتی بوده و در برابر گرما مقاوم باشد. استفاده از عایق هایی مثل پنل آکوستیک، باعث آسیب رساندن به جعبه می شود و در این مورد، کاربردی ندارد. تراکم و دانسیته عایق صدا هم پارامتر مهم دیگری است که باید زمان خرید عایق صدا ماینر به آن توجه نمایید. هرچه تراکم عایق صدا بیشتر باشد جذب صوت آن هم بیشتر بوده و تجربه بهتری از سکوت و آرامش را برای شما و همسایگانتان به ارمغان خواهد آورد!

نکات ایمنی برای ساخت جعبه صداگیر ماینر

در زمان ساخت یک باکس ماینر استاندارد و ایمن باید توجه داشت که قطر لوله خرطومی استفاده شده حتما از قطر خروجی فن بیشتر باشد در غیر این صورت امکان سوختن دستگاه ماینینگ به شدت افزایش می یابد.

همینطور در نحوه ساخت سایلنت باکس ماینر، باید از نصب صحیح و محکم عایق صدا ماینر در لوله خرطومی و اگزوز ماینر اطمینان حاصل فرمایید. به عبارت دیگر عایق صدا ماینر موجود درون لوله ها باید کاملا تثبیت شده باشند چون در صورت باز شدن آن ها و مسدود شدن راه خروجی فن، احتمال آتش سوزی بسیار بالا می باشد.

عایق عایق استفاده شده در صدا خفه کن ماینر می بایست استاندارد بوده و استحکام بالایی داشته باشد. بعضی از مواد نامناسبی نظیر پشم شیشه و پارچه های نمدی که از مواد غیر استانداردی تشکیل شده اند کمک می گیرند. این مواد مقاومت بالایی ندارند و پس از مدتی تخریب و مستهلک می شوند.

برای ساخت باکس ماینر خانگی و یا هر نوع عایق صدا دستگاه ماینر می توانید با شماره های آپ دکو تماس بگیرید. ضمنا برای دریافت مشاوره رایگان و همینطور اطلاع از قیمت عایق صدا ماینر هم می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.