Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید تبلیغ کنیم ؟ مزایای تبلیغات چیست ؟

0

تبلیغات جزء جدا نشدنی هر کسب و کاری به حساب می آید. از طریق تبلیغات می توان مشتری جدید جذب نمود و فروش را افزایش داد ، برند سازی کرد. به مشتریها برند تجاری را یادآوری نمود و کمپین های تبلیغاتی را به اطلاع مردم رساند. با رقبای جدید و قدیمی رقابت کرد. به مشتری ها در مورد نحوه مصرف محصول آگاهی داد و یا محصول جدیدی را معرفی نمود.

هر کسب و کاری بدون تبلیغات و بازاریابی محکوم به شکست است. خود تبلیغات زیر مجموعه بازار یابی می باشد. تبلیغات انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب با یک نوع کسب و کار است.
افرادی هستند که می پرسند چرا باید برای تبلیغات هزینه کنیم ؟ آیا تبلیغات به روند پیشرفت کسب و کار ما کمکی می کند یا یک کار بیهوده می باشد؟
در جواب این سوال باید گفت در دنیای پر رقابت امروز قطعا و حتما تبلیغات مسمر ثمر می باشد. اما برای اینکه با فواید تبلیغات بیشتر آشنا شویم آن ها را در زیر عنوان های زیر بررسی خواهیم کرد.
1. جذب مشتریان
یکی از بدیهی ترین دلایل تبلیغات جذب مشتریان جدید و افزایش فروش می باشد. ممکن است یک کمپانی تعدادی مشتری ثابت به دلیل حسن نیت و حسن کیفیت داشته باشد اما روزانه تعداد زیادی جابه جایی صورت می گیرد و بافت جمعیتی یک منطقه دچار دگرگونی هایی می شود به همین دلیل تبلیغات می تواند بخشی از جامعه که از محصول یا خدمات یک کسب و کار مطلع نیستند را مطلع گرداند.
2. برند سازی
یکی از مهم ترین رسالت های تبلیغات محیطی و رسانه ای ، برند سازی برای یک شرکت می باشد. با تکرار مداوم و پیوسته یک برند تجاری می توان آن را در ذهن مردم ماندگار نمود. به طور پیش فرض مردم محصولاتی را خرید می کنند که برای آن ها نام آشنا باشد. نام آشنا بودن یک برند تاثیر زیادی بر خرید مخاطب دارد و به مخاطب القا می کند که این کالا دارای کیفیت مناسبی است.

3. یادآوری برند
شاید با خواندن بخش قبلی این سوال پیش بیاید که : کمپانی هایی که برند آن ها در ذهن مردم ماندگار شده است ، نیازی به تبلیغات ندارند. این موضوع درست نیست زیرا به قول معروف : از دل برود هر آنکه از دیده برفت ، اگر مدت زمانی دست از تبلیغات بردارید به مرور زمان از خاطره ها محو می شوید و شاید این فرضیه در ذهن مشتری ها شکل بگیرد که کمپانی شما دیگر مثل سابق پویا نیست و رو به ورشکستگی می باشد و قادر به تامین هزینه های خود نیست. یا اینکه توانایی رقابت ندارد و در حال خارج شدن از چرخه تجارت است.
4. اطلاع رسانی در مورد کمپین های تخفیفی
معمولا شرکت های بزرگ برای جذب مشتری در یک بازه زمانی مشخص دست به طراحی کمپین های تبلیغی می زنند. اما چگونه می توان مردم را از وجود چنین کمپینی باخبر نمود . تبلیغات در این مواقع به کمک شرکت ها می آیند تا بتوانند به راحتی تخفیفات خود را به مشتری ها اعلام کنند.
5. انتقال به نسل جدید
معمولا شرکت های بزرگ برای یک نسل نیستند و نسل به نسل منتقل می شوند . نمونه بسیار موفق این نوع کمپانی ها را می توان شکلات صبحانه نوتلا دانست که در حدود سه نسل دست به دست شده است.
درحالی که شرکت های بزرگ به نسل بعدی منتقل می شوند مشتریان هم باید به نسل جدید منتقل شوند. به همین دلیل باید تبلیغات ادامه دار باشد تا نسل جدید هم با محصول و کالای یک شرکت آشنایی پیدا کنند.
6. رقابت با رقبا قدیمی
در دنیای امروز نمی توان محصول ، کالا و یا خدماتی را یافت که دارای رقیب در صنف خود نباشند به همین دلیل وقتی اکثر رقبای یک کمپانی از تبلیغات استفاده می کنند ، استفاده نکردن از تبلیغات ضرر جدی به یک کمپانی وارد می کند.
از طرفی همان طور که رقبا سعی در جلب توجه و نظر مشتریان از طریق تبلیغات دارند ما نیز می بایست مزایای کسب و کار خود را از طریق تبلیغات به مشتری ها برسانیم و در بازار رقابتی دوام آوریم.

7. رقابت با رقبای جدید
معمولا زمانی که استارت یک کسب و کار زده می شود تعدادی رقیب وجود دارد و یا اینکه کسب و کار بی رقیب است اما به مرور زمان رقبا از راه می رسند و سعی دارند با هر ابزار ممکنی عقب افتادگی خود را از برند های قدیمی تر جبران کنند . برای برندهای جدید تبلیغات مهم ترین پله برای صعود و پیشی گرفتن از رقبای قدیمی هستند به همین دلیل نباید این موقعیت را به رقبای جدید واگذار کرد تا گوی سبقت را از کسب و کار ما بربایند.
8. آموزش و آگاهی بخشی به مشتریان
برخی خدمات و کالاها هستند که نیازمند ارائه برخی توضیحات به مشتریان می باشند. مثلا می بایست نحوه استفاده از آن ها به اطلاع مشتری برسد. این آموزش می تواند از طریق تبلیغات انجام گیرد. از طرفی برخی محصولات دارای ویژگی های مهمی هستندکه از دید مشتریان پنهان است و با آگاهی دهی به مشتریان می توان فروش را تا حد زیادی بالابرد ، در این مواقع نیز تبلیغات می تواند اثر بخش باشد.
9. معرفی محصولات جدید
زمانی که محصول جدیدی به سبد محصولات یک شرکت اضافه می شود . چگونه می توان آن را به مردم معرفی نمود. در این زمینه نیز تبلیغات جوابگو می باشد. از طریق تبلیغات به راحتی می توان محصول جدید به همراه ویژگی های آن را به مردم معرفی نمود.
معرفی برخی از شیوه های تبلیغاتی
در بخش قبلی به مزایای تبلیغات پرداختیم در این بخش می خواهیم انواع مختلف تبلیغات محیطی و رسانه ای را معرفی کنیم.
تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که بیرون از محله خانه و در محیط شهری انجام می شود. رسانه های مختلفی برای تبلیغات محلی و محیطی وجود دارد که در زیر لیست شده است.


اجاره بیلبورد
اجاره استرابورد
اجاره تلوزیون شهری
اجاره لمپوست بنر
تبلیغ در مراکز خرید
تبلیغ در مترو
تبلیغ در سینما
تبلیغ در ورزشگاه ها
تبلیغ روی عرشه پل
اجاره کانتر تبلیغاتی
ایونت مارکتینگ
تبلیغ از طریق ماکت تبلیغاتی
استیکر های تبلیغاتی
نورپزدازی تبلیغاتی
عروسک بادی و بالن تبلیغاتی
پخش تراکت تبلیغاتی
تبلیغات رسانه ای
تبلیغات رسانه ای نوع دیگری از تبلیغات هستند که از طریق سوشال نتورک ها و سوشال مدیا ها و همچنین بستر وب رادیو و تلوزیون انجام می شوند تبلیغات رسانه ای به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند.

از طریق دایرکتوری مشاغل
از طریق اینستاگرام شخصی
از طریق تلگرام شخصی
از طریق سایت های تبلیغی
از طریق سایت های محلی
از طریق وب سایت شخصی
از طریق تبلیغات ویدئویی
از طریق تبلیغات اینستاگرام و تلگرام
از طریق تلوزیون و رادیو

ادنل یک نقطه اتصال است. ادنل نقطه اتصالی بین کسب و کار ها و شرکت ها و سازمان های اجاره دهنده بیلبورد می باشد. هر کسب و کار می تواند یک پنل شخصی روی سایت ادنل داشته باشد که از آن طریق بتواند تابلو تبلیغاتی خود را اجاره نماید. از طرفی دارندگان فضاهای تبلیغاتی نیز دارای پنل اختصاصی روی سایت ادنل هستند که می توانند از این طریق تابلوهای خود را در معرض دید و اجاره قرار دهند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ