Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش محبوبیت اینفوئنسر مارکتینگ با حذف لایک در اینستاگرام

0

حذف لایک اینستاگرام چه تاثیری در بازاریابی و تبلیغات از طریق اینستاگرام دارد؟

حذف لایک اینستاگرام بالاخره به آمریکا رسید و به زودی به کاربران ایرانی نیز می رسد. با این اقدام خیلی ها نگران کسب وکار خود شده اند اما نترسید! حالا دوران اینفلوئنسر مارکتینگ فرا رسیده است.

چرا حذف لایک اینستاگرام انجام شد؟

روایت مشهور از دلایل این تصمیم این است که تغییرات پلت فرمی اینستاگرام به دلایل اجتماعی و فشار روانی که تعداد لایک ها و شمارش آن ها بر کاربران گذاشته، ایجاد شده است.
اینستاگرام البته ادعا نمی کند که پنهان کردن لایک، فشارهای رسانه های اجتماعی را به طور کامل کاهش می دهد. آن ها امیدوارند مردم ممكن است بخشی از سلامت روان خود را پیدا کنند و کاربران شروع به پذیرش رسالت واقعی اینستاگرام کنند که همان «ثبت و به اشتراک گذاری لحظات» است.

پیش به سوی استوری!

دور شدن از لایک همچنین به معنای فاصله گرفتن از یک مدل ارسال عکس و حرکت به سمت رفتارهای رسانه های اجتماعی با قالبی سریع و مبتنی بر استوری است.
به بیان ساده، در جمع بندی، دورشدن اینستاگرام از لایک ها واقعاً یک تغییر پنهان برای ترویج محتوای مبتنی بر استوری جهت جمع آوری درآمد تبلیغ تلویزیونی بیشتر است.
این یک اقدام برای تحقق نگرش فیس بوک که همان مصرف بالاتر محتوا، تبلیغات بیشتر و در نهایت کسب پول بیشتر است!
حذف لایک اینستاگرام گامی محکم در پذیرش محتوای مبتنی بر تبلیغ در استوری است. حتی اگر این تغییر، صرفا تلاشی پنهانی برای افزایش درآمد تبلیغاتی اینستاگرام باشد ، لزوماً حرکت بدی نیست.

تغییر رفتار کاربران با حذف لایک اینستاگرام

به نظر می رسد در ابتدا شاهد تغییر چشمگیری نباشیم. کاربران همچنان تصاویری را که دوست دارند لایک کرده و راجع به آن ها نظر می دهند. گزارش های اولیه در بازارهای آزمایشی که لایک در آنها حذف شده نشان داده است که تعامل اینستاگرامی در کشورهایی مانند ژاپن؛ به ویژه در میان اینفلوئنسرهای خرده پا، در واقع افزایش یافته است.

 

تاثیر حذف لایک اینستاگرام بر اینفلوئنسر مارکتینگ

دوران خوش اینفلوئنسر مارکتینگ

استوری ها همچنین قلمرو بکرتری برای اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. با حذف لایک؛ میزان تقلب در اینفلوئنسر مارکتینگ چه از نظر فالوئرهای جعلی و چه از نظر لایک های جعلی به واسطه تمرکز بر مشاهده، برطرف می شوند.
با حذف لایک اینستاگرام تقلب در صنف(!) اینفلوئنسرها کاهش پیدا می کند. اینفلوئنسرها بر اساس اثرگذاری واقعی ارزش گذاری می شوند.
به این ترتیب انتشار استوری، قدرت بیشتری پیدا می کند. زیرا برندها برای هماهنگی با این الگوی جدید در رسانه های اجتماعی، به طور مکرر و تقریباً در لحظه، از استوری استفاده می کنند. چرا؟ چون آمار تعداد بازدیدهای استوری قابل مشاهده و اندازه گیری است!
همچنین در حال حاضر خوشبختانه هیچ ابزار یا بات ای طراحی نشده که به صورت فیک استورهای ها را ببیند و آمار آن را بالا ببرد! در حقیقت، ممکن است عملکرد اینفلوئنسرها از هر زمان دیگری با ارزش تر شود، زیرا برندها باید در مواجهه با داده های استوری اینفلوئنسرها و تصمیم گیری از روی آن ها، دقت بیشتری پیدا می کنند.

افزایش خلاقیت در تولید ویدئو

حذف لایک در اینستاگرام باعث می شود تا تمرکزها به سمت ویدئو بیشتر از گذشته شود. دوران پست ها و عکس های ساده به پایان می رسد و باید تولید ویدئوی خلاقانه و استفاده از ویدئو مارکتینگ را در برنامه خود قرار دهیم.
همچنین با استفاده از استوری بر روی ترافیک متمرکز خواهیم شد. مدل استوری به طور خاص برای هدایت ترافیک به سایت ها و لینک های ما ساخته شده است. در نتیجه تبلیغات و پول خرج کردن در اینستاگرام بسیار واقعی تر خواهد شد و به طور دقیق از اثربخشی آن ها اطلاع پیدا می کنیم.

منبع: آیمارکتور

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ