Take a fresh look at your lifestyle.

همایش مدریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) در رونق تولید

همایش مدریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) در رونق تولید

درباره همایش

بی‌گمان، با توجه به شرایط ویژه اقتصادی – اجتماعی امروز کشور در عرصه‌های ملی و به خصوص بین‌المللی در رابطه با تغییر الگوهای سنتی اقتصادی که عمدتاً مبتنی بر فروش و صادرات نفتی بوده است، امری مبرم و ضروری است که در سالیان اخیر با تلاش پیشگامان و ایده‌پردازان خلاق و مبتکر در زمینه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها)، توانسته است این الگوی بروز جهانی را با توجه به مولفه‌های اجتماعی – فرهنگی بومی، به نسل جوان جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی معرفی نماید.

علاوه‌براین، مدیریت این فرایند نیز خود مبحثی یگانه و منحصر به خود دارد که عدم اطلاع و دانش کافی از اصول و نحوه هدایت هر مجموعه‌ای فارغ از حوزه فعالیتی آن می‌تواند به هرز منابع انسانی، مالی و زمانی گردد که خوشبختانه امروزه با گسترش رشته‌های تخصصی و تعریف پودمان‌های آموزشی حوزه مدیریت، توجه به این حیطه نیز بیش از پیش از منظر صاحبان کسب و کار و کارفرمایان مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

لیک در این بین، علی‌رغم تلاش‌ها و پیشرفت‌های قابل توجه و تحسین صورت گرفته نظیر برگزاری رویدادهای شتاب (استارتاپ ویکندها) و یا ایجاد و تقویت فرایندها در نهادهای حمایتی همچون پارک‌های علم و فناوری استان‌ها، مراکز رشد اقماری و یا شتابدهنده‌ها، به نظر می‌رسد، بررسی آسیب‌شناسانه و ارزیابی علمی از روند گذشته با رویکرد ارائه رهیافت‌ها و راهکارهای موثر در تقویت این جریان، می‌تواند علاوه بر ارائه راه‌حل‌های علمی در جهت رفع چالش‌های پیش روی کسب و کارها، بر سرعت تغییر الگوهای مزبور و همچنین گسترش فرهنگ و گفتمان کارآفرینی در کشور منجر شود. این مهم، به ویژه در جوامع و مراجع علمی و دانشگاهی امری لازم جهت تغییر نگرش دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان نیروهای کاری که خود می‌توانند با توجه به تخصص، مهارت و دانش علمی – فنی کسب شده، در کنار دانش کارآفرینی، به ایجاد فرصت‌های شغلی نوپدید و کسب و کارهای سودآور بدل شود.

از همین رو، کمیته علمی و راهبردی نخستین همایش ملی مدیریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) در رونق تولید، از تمامی اساتید، دانشجویان و نیز کلیه علاقه‌مندان و فعالین حوزه مدیریت، کارآفرینی و تولید، مشاوره، آموزش و فرهنگ‌سازی  کسب و کار دعوت می‌نماید با ارسال آخرین پژوهش‌ها و نظرات علمی خود به این همایش، فعالین این حوزه را در بکارگیری شیوه‌ها و اصول صحیح مدیریتی و توسعه محصولات و خدمات در کسب و کار خود، یاری نمایند.

محورهای همایش

محورهای همایش در حوزه‌های نوین مدیریت کسب و کار

مدیریت تحول سازمانی در کسب و کار‌

مدیریت تغییر در کسب و کار‌ها؛

مدیریت بحران و تصمیم گیری در کسب و کارها؛

ساختاردهی در مدیریت کسب و کار‌ها؛

مدیریت پروژه در کسب و کار‌ها؛

مدیریت تولید در کسب و کار‌ها؛

مدیریت منابع انسانی در کسب و کار‌ها؛

بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در کسب و کار‌ها؛

مدیریت بازرگانی داخلی و خارجی در کسب و کار‌های داخلی و بین‌المللی؛

تجارت الکترونیک و مدیریت کسب و کارها؛

مدیریت منابع مالی و سرمایه گذاری در کسب و کار‌ها؛

مدیریت و تحلیل مالی و نقش هوش مالی در موفقیت کسب و کار‌ها؛

فن آوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت کسب و کار‌ها؛

مدیریت توزیع، زنجیره تأمین و لجستیک

کارآفرینی سازمانی در کسب و کارها؛

شبکه‌های اجتماعی و مدیریت کسب و کارها؛ فرصت ها و تهدیدها

چالش های کسب و کارهای خانگی و راهکارهای آن

کسب و کار های مبتنی بر تکنولوژی و شرکت های دانش بنیان

محورهای همایش در حوزه کسب و کار‌های نوپا و رونق تولید

الف) آموزش و فرهنگ سازی

خلاقیت، نوآوری  و کارآفرینی و در رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛

ظرفیت ملی نوآوری؛ چالش ها و راهکارها

فرهنگ نوآوری و خلاقیت در کسب و کارهای نوپا؛

آموزش پایه (آموزش و پرورش) و رونق تولید و کسب و کارهای نوپا؛

آموزش عالی (دانشگاه‌های نسل چهارم) و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛

جامعه و سازمان‌های مردم‌نهاد و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
آموزش فنی و حرفه‌ای و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛

رسانه ها و کسب و کارهای نوپا

ظرفیت اجتماعی و اعتمادسازی پذیرش کسب و کارهای نوپا
ب) الزامات و زیرساخت‌ها

الزامات و زیرساخت‌های توسعه کسب و کارهای نوپا؛

سیاست‌های حمایتی و اجرایی خرد و کلان تاثیرگذار  بر رونق تولید و توسعه کسب و کار‌های نوپا؛

موانع ساختاری- شبکه‌ای (ارتباط بین سازمانی) در توسعه کسب و کارهای بر رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا

چالش های ساختاری، نهادی و شبکه ای دولتی و غیردولتی در توسعه و توانمند سازی کسب و کارهای نوپا

ظرفیت‌سنجی سیاست‌ها و قوانین موجود در راستای  حمایت از رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا
ظرفیت حقوقی در شکل گیری، تسهیل و حمایت از رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا

چالش های تاسیس شرکت های نوپا

ج) کسب و کارها و رونق تولید

رونق تولید ملی و توسعه در کسب و کار‌های نوپا؛

کارآفرینی و ارزش آفرینی دولتی؛

آینده‌پژوهی در حوزه کسب و کارهای نوپا

کسب و کارهای نوپا و تولید داخلی؛

کسب و کارهای نوپا و ارتقا سطح کیفی کالاهای داخلی؛

کسب و کارهای نوپا و زنجیره ارزش کالا و خدمات

پوستر همایش

همایش مدریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) در رونق تولید

تاریخ های مهم

تاریخ شروع : پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۸
تاریخ پایان : پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۸

اطلاعات تماس

۰۹۱۷۰۷۵۷۵۳۰ (فقط واتس آپ) ۰۷۱۳۶۱۳۲۱۷۵

وب سایت همایش

www.startup.shirazu.ac.ir

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.