همایش مدریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپها) در رونق تولید
همایش مدریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپها) در رونق تولید
درباره همایش
بیگمان، با توجه به شرایط ویژه اقتصادی – اجتماعی امروز کشور در عرصههای ملی و به خصوص بینالمللی در رابطه با تغییر الگوهای سنتی اقتصادی که عمدتاً مبتنی بر فروش و صادرات نفتی بوده است، امری مبرم و ضروری است که در سالیان اخیر با تلاش پیشگامان و ایدهپردازان خلاق و مبتکر در زمینه کسب و کارهای نوپا (استارتاپها)، توانسته است این الگوی بروز جهانی را با توجه به مولفههای اجتماعی – فرهنگی بومی، به نسل جوان جهت ایجاد فرصتهای شغلی و کارآفرینی معرفی نماید.
علاوهبراین، مدیریت این فرایند نیز خود مبحثی یگانه و منحصر به خود دارد که عدم اطلاع و دانش کافی از اصول و نحوه هدایت هر مجموعهای فارغ از حوزه فعالیتی آن میتواند به هرز منابع انسانی، مالی و زمانی گردد که خوشبختانه امروزه با گسترش رشتههای تخصصی و تعریف پودمانهای آموزشی حوزه مدیریت، توجه به این حیطه نیز بیش از پیش از منظر صاحبان کسب و کار و کارفرمایان مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.
لیک در این بین، علیرغم تلاشها و پیشرفتهای قابل توجه و تحسین صورت گرفته نظیر برگزاری رویدادهای شتاب (استارتاپ ویکندها) و یا ایجاد و تقویت فرایندها در نهادهای حمایتی همچون پارکهای علم و فناوری استانها، مراکز رشد اقماری و یا شتابدهندهها، به نظر میرسد، بررسی آسیبشناسانه و ارزیابی علمی از روند گذشته با رویکرد ارائه رهیافتها و راهکارهای موثر در تقویت این جریان، میتواند علاوه بر ارائه راهحلهای علمی در جهت رفع چالشهای پیش روی کسب و کارها، بر سرعت تغییر الگوهای مزبور و همچنین گسترش فرهنگ و گفتمان کارآفرینی در کشور منجر شود. این مهم، به ویژه در جوامع و مراجع علمی و دانشگاهی امری لازم جهت تغییر نگرش دانشآموزان و دانشجویان به عنوان نیروهای کاری که خود میتوانند با توجه به تخصص، مهارت و دانش علمی – فنی کسب شده، در کنار دانش کارآفرینی، به ایجاد فرصتهای شغلی نوپدید و کسب و کارهای سودآور بدل شود.
از همین رو، کمیته علمی و راهبردی نخستین همایش ملی مدیریت نوین و کسب و کارهای نوپا (استارتاپها) در رونق تولید، از تمامی اساتید، دانشجویان و نیز کلیه علاقهمندان و فعالین حوزه مدیریت، کارآفرینی و تولید، مشاوره، آموزش و فرهنگسازی کسب و کار دعوت مینماید با ارسال آخرین پژوهشها و نظرات علمی خود به این همایش، فعالین این حوزه را در بکارگیری شیوهها و اصول صحیح مدیریتی و توسعه محصولات و خدمات در کسب و کار خود، یاری نمایند.
محورهای همایش
محورهای همایش در حوزههای نوین مدیریت کسب و کار
مدیریت تحول سازمانی در کسب و کار
مدیریت تغییر در کسب و کارها؛
مدیریت بحران و تصمیم گیری در کسب و کارها؛
ساختاردهی در مدیریت کسب و کارها؛
مدیریت پروژه در کسب و کارها؛
مدیریت تولید در کسب و کارها؛
مدیریت منابع انسانی در کسب و کارها؛
بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در کسب و کارها؛
مدیریت بازرگانی داخلی و خارجی در کسب و کارهای داخلی و بینالمللی؛
تجارت الکترونیک و مدیریت کسب و کارها؛
مدیریت منابع مالی و سرمایه گذاری در کسب و کارها؛
مدیریت و تحلیل مالی و نقش هوش مالی در موفقیت کسب و کارها؛
فن آوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت کسب و کارها؛
مدیریت توزیع، زنجیره تأمین و لجستیک
کارآفرینی سازمانی در کسب و کارها؛
شبکههای اجتماعی و مدیریت کسب و کارها؛ فرصت ها و تهدیدها
چالش های کسب و کارهای خانگی و راهکارهای آن
کسب و کار های مبتنی بر تکنولوژی و شرکت های دانش بنیان
محورهای همایش در حوزه کسب و کارهای نوپا و رونق تولید
الف) آموزش و فرهنگ سازی
خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و در رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
ظرفیت ملی نوآوری؛ چالش ها و راهکارها
فرهنگ نوآوری و خلاقیت در کسب و کارهای نوپا؛
آموزش پایه (آموزش و پرورش) و رونق تولید و کسب و کارهای نوپا؛
آموزش عالی (دانشگاههای نسل چهارم) و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
جامعه و سازمانهای مردمنهاد و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
آموزش فنی و حرفهای و رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
رسانه ها و کسب و کارهای نوپا
ظرفیت اجتماعی و اعتمادسازی پذیرش کسب و کارهای نوپا
ب) الزامات و زیرساختها
الزامات و زیرساختهای توسعه کسب و کارهای نوپا؛
سیاستهای حمایتی و اجرایی خرد و کلان تاثیرگذار بر رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا؛
موانع ساختاری- شبکهای (ارتباط بین سازمانی) در توسعه کسب و کارهای بر رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا
چالش های ساختاری، نهادی و شبکه ای دولتی و غیردولتی در توسعه و توانمند سازی کسب و کارهای نوپا
ظرفیتسنجی سیاستها و قوانین موجود در راستای حمایت از رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا
ظرفیت حقوقی در شکل گیری، تسهیل و حمایت از رونق تولید و توسعه کسب و کارهای نوپا
چالش های تاسیس شرکت های نوپا
ج) کسب و کارها و رونق تولید
رونق تولید ملی و توسعه در کسب و کارهای نوپا؛
کارآفرینی و ارزش آفرینی دولتی؛
آیندهپژوهی در حوزه کسب و کارهای نوپا
کسب و کارهای نوپا و تولید داخلی؛
کسب و کارهای نوپا و ارتقا سطح کیفی کالاهای داخلی؛
کسب و کارهای نوپا و زنجیره ارزش کالا و خدمات
پوستر همایش
تاریخ های مهم
تاریخ شروع : پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۸
تاریخ پایان : پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۸
اطلاعات تماس
۰۹۱۷۰۷۵۷۵۳۰ (فقط واتس آپ) ۰۷۱۳۶۱۳۲۱۷۵
نظرات بسته شده است.