Take a fresh look at your lifestyle.

روش های بهبود سئو سایت از طریق بهینه سازی مقالات قدیمی

چگونه می توانیم از طریق بهینه سازی مقالات قدیمی سئو وب سایت را بهبود ببخشیم؟

اولین سوال در مواجه یک مقاله این است که محتوای ما به کاربر اطلاعات می دهد یا فقط او را سرگرم می کند. مقاله ای مفید است که به سوال کاربر پاسخ دهد، موجب حل مشکل مخاطب شود و برای او دارای جذابیت باشد. این نوع محتوا می تواند متن، تصویر، فیلم و … باشد.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با بهینه سازی مقالات قدیمی در جهت بهبود سئو سایت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از محتوای ارزشمند

اوایل قرن ۲۱ کسب و کارهای قدرتمند و شناخته شده در زمینه ارائه مقالات تخصصی و تولید محتوای ارزشمند قدم برداشتند. حلقه گمشده بازاریابی آنلاین ارائه محتوای ارزشمند است. از این طریق می توان حجم زیادی از کاربران را به صفحه اصلی وبسایت و صفحات هدف هدایت کرد و باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات شد.

از طرفی بسیاری از کسب و کارها با استفاده از وبلاگ فرصتی مناسب برای کسب درآمدهای تبلیغاتی ایجاده کرده اند. البته اولین تلاش ها برای ایجاد وبلاگ تجربه های جذابی نبودند. در واقع در آن برحه مطالبی که در وبلاگ ها منتشر می شد، کیفیت و جذابیت مناسبی نداشت. وبلاگ برخی از شرکت ها تنها دارای سیاهه ای از متون بود و به اصول بازاریابی محتوایی توجهی نمی شد.

بهبود سئو و بهینه سازی سایت از طریق بهبود محتوا و مقالات قدیمی

شاید یکی از بهترین تشبیه هایی که می توان در رابطه با وبلاگ هر کسب و کار داشت، تشبیه به یک گلخانه است. یک گلخانه کوچک در منزل شما موجب افزایش زیبایی شود. همچنین این گلخانه کوچک موجب تصفیه هوای منزل، به وجد آوردن مهمانان و در مجموع ایجادفضایی مطبوع خواهد شد.

همچنین بخوانید: ۳۵ ترفند تولید محتوای تجاری برای افزایش فروش و بازدید

امروزه بسیاری از کسب و کارها ارزش این فضا را بیش از پیش درک کرده اند. البته یک نکته آزار دهنده در این گلخانه ها وجود دارد. به بیان ساده تر بسیاری از وب سایت شامل مقالات قدیمی و متعددی هست که به حال خود رها شده اند. برای حفظ طراوت محتوای خود، همچون یک گیاه باید به آن توجه کنید.

وجود این شرایط موجب می شود تا تیم های محتوا و سئو در هاله ای از ابهام و ترید قرار گیرند و سوالات اساسی برایشان به وجود آید:

  • با مقالات قدیمی سایت که جایگاه مناسبی دارند ولی محتوای آن کاربردی نیست چه کنیم؟
  • حذف این مقالات موجب از دست رفتن اعتبار و جایگاه سایت می شود؟

بهبود سئو و بهینه سازی سایت از طریق بهبود محتوا و مقالات قدیمی

مقالات قدیمی موجب چه مشکلاتی خواهند شد؟

معمولا مدیران وب سایت ها بیش از حد به کمیت مقالات توجه می کنند و در این راه از کیفیت محتوا غافل می شوند. از جهت فنی حذف مقالات قدیمی و بی ارزش موجب عملکرد بهتر ربات های گوگل در صفحات وب سایت شما خواهد شد.

یک بار دیگر به مثال گلخانه رجوع می کنیم. فرض کنید هزاران گیاه و علف هرز در گلخانه شما وجود دارد، یقینا این موضوع باعث خواهد شد انرژی کمتری به گیاهان اصلی و پراهمیت برسد.

به بیان ساده تر زمان برای ربات های گوگل محدود است. بنابراین این زمان نباید صرف بررسی مقالات قدیمی و بی ارزش شود. از طرفی یک برند خوب، مقالاتی با کیفیت بالا دارد و این موضوع برای آن برند موجب اعتبار و ارزش در ذهن مخاطبان می شود. بیهنه سازی و مراقبت مداوم از محتوای تولید شده موجب خواهد شد وبسایت شما برای مخاطبان خلق ارزش کند.

در ادامه قصد داریم در رابطه یک وبلاگ ارزشمند که برای سئو سایت مفید است، صحبت کنیم تا به شکل بهینه تری از آن استفاده کنید.

ارزش گذاری مقالات قدیمی سایت

برای شروع باید در جهت بهبود سئوی سایت با استفاده از مقالات قدیمی وبلاگ قدم بردارید. گردآوری آمار و اطلاعات کافی از عملکرد آنها اولین قدم در ارزش گذاری مقالات است. برای جمع آوری ساده تر اطلاعات، می توانید URL مقالات را از طریق ابزارهای سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استخراج کنید.

ارزیابی این مقالات مرحله بعدی کار است. بعد از آن باید نسبت به نگهداری یا حذف آنها تصمیم بگیرید. قبل از هر چیز باید بگوییم بازنویسی مقالات موجب افزایش رتبه سئو وب سایت شما خواهد شد. حال باید به ۵ سوال اساسی هنگام ارزیابی مقالات وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهیم:

۱- آیا محتوای مقاله برای مخاطب مفید است؟

اولین سوال در مواجه یک مقاله این است که محتوای ما به کاربر اطلاعات می دهد یا فقط او را سرگرم می کند. مقاله ای مفید است که به سوال کاربر پاسخ دهد، موجب حل مشکل مخاطب شود و برای او دارای جذابیت باشد. این نوع محتوا می تواند متن، تصویر، فیلم و … باشد.

۲- محتوای مورد نظر شما ارزشمند است؟

اگر صفحاتی از وب سایت شما دارای بازدید بالا هستند و به صورت طبیعی بک لینک دریافت کرده اند، در دسته صفحات با محتوای ارزشمند قرار می گیرند.

۳-محتوا به قدر کافی خوب است؟

در صورتی که محتوای موجود در وب سایت شما دارای افزوده باشد، اما به خوبی تهیه نشده باشد، در این دسته قرار خواهد گرفت. برای مثال مقالاتی که دارای اشکالات نگارشی هستند.

بهبود سئو و بهینه سازی سایت از طریق بهبود محتوا و مقالات قدیمی

۴-موضوع مقاله با کسب و کار شما در ارتباط است؟

سعی کنید از مقالاتی استفاده کنید که با حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد. اگر مقالات نامرتبط با کسب و کار خود در وب سایت شما وجود دارد، دلیلی برای نگهداری این مقالات وجود ندارد. دقت شود در صورتی که محتوایی دارای افزوده نیز باشد، اما با موضوع کسب و کار شما ارتباطی نداشته باشد، نگهداری آن صحیح نیست.

۵-موضوع یا متن محتوای شما تکراریست؟

در صورتی که متن محتوای شما کپی باشد، مشکلاتی نظیر محتوای کپی شده و Cannibalization را به وجود خواهد آورد.

همچنین بخوانید: ۱۰ هدف اصلی در بازاریابی محتوایی و چگونگی انجام فعالیت هدفمند در آن

برای مقالات قدیمی ارزشمند چه تصمیمی بگیریم؟

حال که به ۵ پرسش فوق پاسخ دادیم، باید در مورد مقالات قدیمی تصمیم بگیریم. در صورتی که تصمیم به حذف برخی مقالات قدیمی گرفته اید، بهتر است آن ها را به مرتبط ترین مقاله یا صفحه اصلی وب سایت خود ریدایرکت ۳۰۱ بزنید.

بعد از این مرحله باید برای مقالات قدیمی که ارزشمند هستند، اقدام کنید. بروزرسانی مقالات، بهبود وضعیت نگارشی و ظاهری و افزایش اطلاعات مقاله مواردی است که می تواند در دستور کار شما قرار گیرد. در این میان باید به این نکته توجه کنید که احیا کردن مقالات قدیمی از تهیه محتوای جدید ساده تر است.

بهبود سئو و بهینه سازی سایت از طریق بهبود محتوا و مقالات قدیمی

۱-بهبود کیفیت و ساختار محتوا

پیشنهاد میکنم در ابتدا، مقالات قدیمی را نظر نگارشی اصلاح کنید. توجه داشته باشید که مقاله باید فن بیان مناسبی داشته باشد و به ساده ترین شکل ممکن با مخاطب ارتباط برقرار کند.

رعایت اصل سئو و تولید محتوا در مقاله مرحله بعد است که باید به آن توجه ویژه ای شود. متن جایگزین تصاویر، نشانه گذاری Schema و درج لینک های داخلی مرتبط از پر اهمیت ترین مواردی است که باید در این قسمت رعایت شود.

در مرحله بعد باید به بهبود وضعیت ظاهری بپردازیم. استفاده از بولت پوینت ها و اعداد همراه با اضافه کردن تصاویر جذاب و ویدئو از جمله مهمترین مواردی است که باید در مقالات قدیمی انجام شود.

همچنین بخوانید: چرا بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی در پیشرفت برنامه های بازاریابی شناخته شده است؟

۲-بررسی و اضافه کردن اطلاعات

امروزه باید مقالاتی ارائه دهیم که برای مخاطب ارزشمند و کاربردی است. به روز کردن مطالب قدیمی، یکی از روش های برگرداندن رتبه مقالات قدیمی آن هاست. آمارها نشان می دهد ۷۴% از وبلاگ هایی که مطالب قدیمی را به روز می کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. از طرفی اضافه کردن اطلاعات موجب غنی سازی مقالات قدیمی خواهد شد.

سوژه هایی مانند اطلاعات جدید به دست آمده، تغییر قوانین و یا اضافه شدن قوانین جدید، رویدادهای جدید و … از مواردی هستند که می توانند به شما در اضافه کردن اطلاعات ارزشمند به مقالات قدیمی کمک کنند.

۳-باز نشر محتوا در شبکه های اجتماعی

در صورتی که زمان و هزینه ای برای بهبود و تولید محتوا صرف کردید، بهتر است محصول نهایی را در شبکه های اجتماعی معرفی کرده و یا با تغییر تاریخ انتشار، در صدر مقالات یا حتی صفحه اصلی سایت به کاربران نمایش دهید.

بهبود سئو و بهینه سازی سایت از طریق بهبود محتوا و مقالات قدیمی

سخن پایانی

در صورتی که ماموریت شما برای حذف یا به روزرسانی مقالات قدیمی به پایان رسد، باید آخرین گام را بردارید. پیگیری نتایج آخرین گام است. در این راه گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یاری دهنده شما خواهد بود. از این طریق می توانید جایگاه و آمار بازدید هر صفحه را پیش و پس از انجام تغییرات مقایسه کنید. فاکتور هایی مانند بهبود رتبه در کلمات کلیدی هدف، افزایش نرخ CTR و افزایش زمان حضور کاربران در صفحه فاکتورهایی هستند که میتوانند برای شما حائز اهمیت باشند. به عنوان نکته پایانی باید توجه داشته باشید که بهبود و به روزرسانی محتوا باید به صورت مستمر انجام شود تا تاثیر تغییرات را مشاهده کنیم.

منبع: فرتک

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.