Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ اصل مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رشد و بهبود کسب و کار

اصول مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی کدامند؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی شکل موثر بازاریابی است. اما هنوز نیاز هست که بدانیم دقیقا چگونه از آن برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم.

ما در ادامه ۱۰ اصل مهم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را می‌آوریم که به شما کمک می‌کنند برندتان را بهبود دهید و سطح کارتان را بالاتر ببرید.

۱) با یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی هوشمند همراه شوید

مانند هر کمپین دیگری، یک برنامه بازاریابی دیجیتال هوشمندانه به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را به دست آورید. پیش از توسعه یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، درباره اهداف کسب و کار خود مطمئن باشید. بدانید که از طریق بازاریابی اینترنتی چه چیزی را می خواهید بدست بیاورید. مشتریان بالقوه خود را بشناسید و همچنین بدانید از چه پلت فرم آنلاینی استفاده کنید که با انگیزه های تبلیغاتی شما و پیامی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید، مناسب باشد.

۲) بهترین پلتفرم شبکه  های اجتماعی را انتخاب کنید

چندین پلتفرم شبکه های اجتماعی برای انواع مختلفی از مخاطبان وجود دارد. همه آنها برای انجام وظایف مختلف مفید هستند. بنابراین، برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی متفاوتی باید برای هر یک از آنها ایجاد شود. به عنوان مثال، اینستاگرام باید برای کمپین های بصری مورد استفاده قرار گیرد و فیس بوک مناسب تر است برای کمپین های مبتنی بر گفتگو.

۳) صفحات شبکه های اجتماعی خود را برند و شخصی سازی کنید.

اگر میخواهید حضور آنلاین چشم گیری داشته باشید، برندینگ کلید آن است. مخاطبان شما باید بدانند که شما از بقیه جدا هستید. زمانبندی فیس بوک شما باید محصولات  یا خدمات شما را برند کنند. به علاوه، حساب توییتر شما باید برند شما را به نمایش بگذارد و تفاوت شما از رقبایتان را نشان دهد.

۴) یک بازاریاب شبکه های اجتماعی حرفه ای استخدام کنید

اغلب اوقات، بیزینس با یک بازاریاب رسانه های اجتماعی که کار خود را می داند رشد می کند. پرداختی آنها در رنج بالای باشد، اما ارزش کاری که می تواند انجام دهد، بیشتر از پولی است که به عنوان حقوق دریافت می کنند. بازاریابان شبکه های اجتماعی به شما جهت برندینگ و برنامه های بازاریابی کمک می کنند و  حتی روش های بیشتری را برای کمک به رشد کسب و کارتان از طریق رسانه های اجتماعی به شما نشان می دهند.

۵) اطمینان مخاطبان را با استمراری که دارید بدست بیاورید

بازاریابی شبکه های اجتماعی اساسا توسط شما جهت ارتباط با مخاطبین ایجاد می شود. اعتماد  کلید همیشگی در کسب و کار شماست، بنابراین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا ماهیت واقعی کسب و کارتان را نشان دهد. محتوای مفیدی  را اشتراک گذاری نمایید تا دوباره به سمت شما برگرند.

۶) مخاطبان خود را افزایش دهید

 

اصول مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی

هر چقدر مخاطبان بیشتری جذب کنید، سود بیشتری به دست خواهید آورد. بنابراین، خواهید دید که فالورهای شما روزانه افزایش می یابند. مطالب و آگهی های خود را جهت افزایش ترافیک کسب و کارتان به اشتراک بگذارید. همچنین منطقی است که در تبلیغات هزینه کنید تا فالورهای خودتون رو افزایش بدید. این تبایغات واقعا موثر هستند.

۷) محتوای سازگار برای موبایل تولید کنید.

بیش از هفتاد درصد از کاربران شبکه اجتماعی از موبایل استفاده می کنند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را برای همه نشان داده می شود، باید محتوا، کلیپ ها و عکس های سازگار با موبایل را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بر روی انواع دستگاه های مختلف دیده می شود در غیر این صورت، مشتریان کلیدی بالقوه را از دست خواهید داد.

۸) از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

مشتری های آنلاین متعددی، توصیه های اینفلوئنسرها را قبول دارند. به همین دلیل است که شما باید کارشناسان صنعت خودتان را که فالورهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارند بشناسید. با آنها تعامل و همکاری کنید. به آنها پیشنهاد همکاری بدید و آنچه که در مورد کسب و کار شما به اشتراک گذاشته می شود رو پیگیری و دنبال کنید. این اینفلوئنسرها می توانند به جذب دوستداران برند شما خیلی  کمک کنند.

۹) بر تعامل و درگیر کردن مخاطبانتان تمرکز کنید

هدف اصلی شما از شبکه های اجتماعی باید تعامل باشد. شما نیاز به جرقه زدن برای اشتراک گذاری و گفتگوهای مفید دارید. یعنی کاری کنید که خودشان محتوای شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. این اقدام می تواند بازخورد خوبی را از سرمایه که برای اینکار گذاشته اید بدهد. برای این که این اتفاق بیافتد، باید بدانید که چگونه یک  محتوای جذاب تولید و انتشار دهید تا بتوانید مخاطبانتان را به کسب و کارتان متصل  نگه دارید. شما همچنین می توانید برخی از فالورهایتان  را دربعضی پست های خاص تگ کنید، به نظراتشان پاسخ دهید و  از هشتگ ها و لینک ها در پست هایتان استفاده کنید.

۱۰) نتایج را اندازه گیری کنید

 خیلی مهم است که شما بعد از هر کمپین بازاریابی آنلاین، آن را با اهداف و برنامه هایی که قبل از اجرا داشتید مقایسه کنید. ضروری است که بدانید این کمپین برای شما چه دستاوردی داشته است.با این مقایسه، شما می توانید در مورد تعداد فالورهای جدید که از این پلتفرم جذب کرده اید، میزان تعامل آنان در مدل های مختلف از جمله ریتوئیت، لایک، اشتراک گذاری آنان اطلاع پیدا کنید و بدانید که این فعالیت ها نهایتا در فروش شما چه تاثیری داشته اند.

منبع: دیجیتال مارکتینگ

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.