۳ استراتژی کلی و مهم برای موفقیت در بازاریابی موبایلی
راهکارهای موفقیت در بازاریابی موبایلی
با انفجار بازار موبایل در دهه گذشته، بازاریابان به طور مداوم در جستجوی راههایی برای موفقیت در زمینه استفاده از تلفن همراه هستند و این موضوع نشان میدهد که بازاریابی موبایلی در حال تبدیل شدن به یک واقعیت مهم است. فراتر از این موارد، گزارشهای رسیده در سال ۲۰۱۸ از گروه مری مایکر (Mary Meeker) نشان میدهد که بیش از نیمی از افراد ۵٫۹ ساعتی که افراد زمان خود را در اینترنت صرف میکنند، در حقیقت در حال استفاده از موبایل هستند.
دانستن چگونگی بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی برای گوشیهای هوشمند چندان واضح نیست. در حقیقت هنوز هم روند خوب و مشخصی برای بازاریابی موبایلی تعریف نشده است. شما به عنوان بازاریاب مهم است که گزینههای موجود را درک کنید و آنها را به طور مؤثر پیاده سازی کنید. ما برای شما سه استراتژی کلی در نظر گرفتهایم که به شما در بازاریابی موبایلی کمک میکند و میتوانید مسیر بهتری را طی کنید.
بازاریابی موبایلی با رویکرد تفریح و سرگرمی
باید بپذیریم که مصرف کنندگان و مشتریان با استفاده از تکنیکهای جادویی قدیمی تحت تأثیر قرار نمیگیرند، اما راهکارهایی برای مشروعیت بخشیدن به بازاریابی موبایلی وجود دارد که آن هم استفاده از تفریح و تحریک ذهنی کاربران است. این یک روش قدرتمند برای نگه داشتن برند در ذهن مشتریان است. با توجه به اینکه گوشیهای هوشمند با شبکههای اجتماعی آنلاین به خوبی در ارتباط هستند، استفاده از تکنیک تفریح و سرگرمی میتواند دوستان و اعضای خانواده را به عنوان طرفداران یک برند معرفی کند، زیرا این افراد در بازی یا در برنامه مورد نظر شرکت میکند.
اگرچه نوآوری و خلاقیت برای تولید خوب ضروری است، اما چند اصول اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولین مورد؛ سیستم پاداش است؛ زیرا مردم میدانند که در حال پیشرفت در بازی هستند یا ممکن است به تخفیفهای واقعی در خرید واقعی خود برسد. استفاده از سیستمهای مدالی و امتیازی در حال حاضر یکی از ویژگیهای استاندارد تبلیغاتی است که توسط وب سایتها و شرکتها کمتر قابل قبول است، اما هنوز هم ارزش خود را در بازاریابی موبایلی حفظ کردند و کاربران به آنها علاقه مند هستند.
استفاده از گوگل و رباتها
ایجاد زیرساختهایی که نیاز دارید
برای موفقیت با استفاده از فناوری، لازم است که روابط بازاریابی موبایلی خود را بر مبنای واقعیت شکل دهید این واقعیت نیاز شما به سرمایهگذاری برای فراهم آوردن زیرساخت مناسب است. بخشی از داشتن زیرساخت مناسب به معنی درک اهمیت سرعت است. به عنوان مثال، گوگل متوجه شد که اگر زمان بارگذاری یک صفحه در تلفن بین ۱ تا ۵ ثانیه باشد باونس ریت یا نرخ پرش آن ۹۰ درصد افزایش پیدا میکند.
یکی دیگر از عناصر زیرساخت ضروری مهم برای بازاریابی موبایلی ایجاد یک شبکه امن است. به گفته الیسا لونز، رهبر استراتژی بازاریابی جهانی Zayo Group در بخش خدمات مالی و خدمات حرفهای، “خصوصی سازی، اتصال اختصاصی به ارائه دهندگان ابری، بسیاری از نگرانیهای عملکرد و امنیت مرتبط با محیط اینترنت عمومی را کاهش میدهد.” Lovens اشاره میکند که این یک رویکرد قابلیت اطمینان شبکه را فراهم میکند، هزینههای زیرساخت را پایین میآورد و تضمین میکند که پهنای باند بتواند نیازهای شما را برآورده کند. او اضافه میکند، “اپلیکیشنها باید زمانی اجرا شوند که مشتریان میخواهند به آنها دسترسی پیدا کنند یا … از طریق یک نرم افزار تلفن همراه یا روی کامپیوتر یا لپ تاپ.”.
با استفاده از این استراتژیها، به دستگاهها و سیستمهای اشتراک گذاری بر روی موبایل اجازه دهید که بقیه کارها را انجام دهند. گوشیهای موبایل افق جدیدی برای بازاریابان هستند و آنها به طور جدی به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار میگیرد. خوشبختانه، فناوری همچنان برای ایجاد یک پلتفرم سریع، امن و جذاب برای کاربران فراهم است. با در نظر گرفتن چند موضوع اصلی، شما هم میتوانید از این فرصت جدید استفاده کنید. در نهایت شرکتهایی که کمپینهای بازاریابی موبایلی را ایجاد میکنند، در سالهای آینده برندهای بزرگ خواهند بود.
منبع: seomonkeysem
نظرات بسته شده است.