Take a fresh look at your lifestyle.

۴ مرحله در استراتژی بازاریابی محتوا برای درج محتوای با کیفیت در اینستاگرام

چگونه می توانیم محتوای با کیفیت در اینستاگرام تولید کنیم؟

اگر می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند. باید بگویم در بین شبکه های اجتماعی، محتوای اینستاگرام تان از هر زمان دیگری مهم تر است اما چرا؟ چون در دنیای اینستاگرام علاوه بر اینکه رقابت بیشتری وجود دارد، فضا طوری است که همه درگیر این هستند که چه چیزی را در صفحه شان دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند.

همچنین اینستاگرام الگوریتمی دارد که کار را برای برجسته شدن برندها دشوارتر می کند. یعنی برای اینکه در اینستاگرام محتوای با کیفیتی تولید کنید، به یک طرح عملی و استراتژی احتیاج دارید تا با آن برای محتوا برنامه ریزی کنید، عکس انتخاب کنید، آن را ویرایش و در نهایت پست کنید.

چرا محتوای باکیفیت در اینستاگرام انقدر مهم است؟

بگذارید در مورد الگوریتم اینستاگرام برایتان توضیح دهیم. الگوریتم اینستاگرام ریپورت های زیادی دریافت می کند و از وقتی چنین تغییری در آن ایجاد شده، توسعه حساب اینستاگرام برای کسب و کارها سخت تر شده است. با این حال مهم است بدانید که اینستاگرام هیچ وقت مانع توسعه شما نمی شود و فقط نحوه توسعه شما را تغییر می دهد.

این روزها داشتن محتوای باکیفیت در اینستاگرام از همیشه مهم تر شده است. در سال های اول پیدایش اینستاگرام خیلی راحت تر می توانستیم با چند عکس بی کیفیت و پست های پراکنده فالوور جذب کنیم اما الان تداوم کلید موفق است و باید بتوانید مداوم محتوا تولید کنید و پست بگذارید تا مخاطبانتان آن ها را لایک کنند و با شما همراه شوند.

همچنین وقتی الگوریتم اینستاگرام بفهمد محتوایی که تولید می کنید برای مخاطبان تان اهمیت دارد، پست های پیج شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا مخاطبان جدید بیشتری آن ها را ببینند.

دومین دلیل اهمیت کیفیت محتوا در اینستاگرام این است که فرصتی برای کسب درآمد به شما می دهد. بسیاری از کسب و کارها و برندها برای تولید محتوا در وبسایت یا حساب اینستاگرام شان با بلاگ نویسان و اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری می کنند. پس اگر بتوانید در حساب اینستاگرام تان بهترین عملکرد را از خود نشان بدهید، این حساب پورتفولیوی خوبی از مهارت هایتان خواهد بود که منجر به همکاری با برندهای بزرگ، شرکت در پروژه های رسانه های اجتماعی و کسب درآمد از محتوای اینستاگرام می شود.

البته تولید محتوای عالی یک شبه اتفاق نمی افتد! برای اینکه نتیجه بگیرید باید کمی زمان، پشتکار و خلاقیت به خرج ببرید.

برای آغاز استراتژی محتوا در اینستاگرام به این برنامه چهار مرحله ای توجه کنید:

مرحله اول: برنامه ریزی برای محتوای اینستاگرام

قبل از شروع باید این دو سؤال را از خودتان بپرسید: اول اینکه چه محتوایی به درد برندتان می خورد؟ دوم اینکه مخاطبانتان دوست دارند چه پست هایی ببینند؟ برای برنامه ریزی محتوا خیلی مهم است که مشخص کنید چه محتوایی، چرا و به چه کسانی باید ارائه شود. اگر بدانید برندتان چیست و مخاطبتان به چه محتوایی علاقه دارد، می توانید دقیقاً همان را هدف بگیرید و از همان اول محتوای مناسبی تولید کنید. اگر برند نیش خود را پیدا کنید و فقط تمرکز خود را روی آن بگذارید، واقعاً نتیجه می گیرید. خیلی از پیج های اینستاگرام با پست کردن محتواهایی خارج از برند نیش و مخاطبان هدفشان، از هدف دور می شوند و این مسئله رشد آن ها را کند می کند.

پس اگر کسب و کار غذایی دارید، محتوای خود را طوری برنامه ریزی کنید که صد در صد در مورد غذا باشد (و مثلاً هیچ عکس سلفی از تعطیلاتتان در آن نگذارید!). اگر می خواهید پیج اینستاگرام تان را توسعه دهید، باید به این شکل هدف گذاری کنید و از مسیر برند نیش خود منحرف نشوید.

وقتی به آن دو سؤال پاسخ دادید، مسیر برنامه ریزی برای محتوای هفته پیش رو را آغاز کرده اید.

برای شروع، فهرستی از همه مواردی که می خواهید این هفته در پیج اینستاگرام بگذارید تهیه کنید (و اگر خیلی احساس بابرنامه بودن می کنید می توانید برای مدت طولانی تری برنامه ریزی کنید!). طوری برنامه بریزید که در طول هفته محتواهای متنوعی داشته باشید. مثلاً اگر وبلاگتان در مورد مد است، شاید بخواهید آن هفته چهار عکس لباس و سه flat lay پست کنید.

یکی از بهترین توصیه ها برای صرفه جویی در وقت این است که برنامه عکاسی را به یک روز خاص اختصاص دهید و محتوای تصویری چند روز را از قبل تهیه کنید. مثلاً در روز دوشنبه برای گرفتن عکس های معمولی برنامه ریزی کنید و روز جمعه را به عکس های flat lay اختصاص دهید.

اگر بتوانید عکس ها را اینطور دسته بندی کنید، در درازمدت زمانی برای خودتان ذخیره خواهید کرد و می توانید محتوای جمع آوری شده را حتی چند هفته بعد پست کنید.

هر چه در برنامه ریزی زمان منظم تر باشید، برای محتوای اینستاگرام تان بهتر است!

محتوای با کیفیت در اینستاگرام

مرحله دوم: عکاسی برای محتوای تصویری اینستاگرام

یکی از مواردی که برای تولید محتوای اینستاگرام به آن احتیاج دارید دوربین عکاسی است ولی اگر توان مالی خرید یک دوربین DSLR (با تمام تعلقاتش مثل جعبه روشنایی، سه پایه و لنز) را ندارید، نگران نباشید!

خیلی از پیج های جالب اینستاگرام عکس هایشان را با دوربین موبایل می گیرند و دلیل موفقیت پیجشان این نیست که از بهترین دوربین عکاسی دنیا استفاده کرده باشند!

آنچه که اهمیت دارد، محتوا و اجزای تشکیل دهنده این عکس هاست. پس اگر خرید دوربین عکاسی برایتان ممکن نیست، نیازی نیست نگران این مسئله باشید، فقط باید برای خود عکس ها برنامه ریزی کنید.

برای شروع به زاویه عکاسی، موقعیتتان نسبت به دوربین، نورپردازی و سوژه عکاسی فکر کنید؛ تنها کافی است قوه خلاقیتتان را هنگام عکاسی به کار بیندازید.

نکته دیگری که باید دفعه بعد در عکاسی در نظر بگیرید این است که تا می توانید عکس بیندازید. در هر عکسی اشیاء موردنظر را تغییر دهید، زاویه را عوض کنید، از فاصله دورتر یا نزدیک تر عکس بگیرید یا موقعیت را تغییر دهید؛ همه این تغییرهای کوچک به معنای خلاقیت در عکاسی هستند.

با این کار، هم حق انتخاب بیشتری برای پست اینستاگرام دارید و هم می توانید برای آینده محتوای بیشتری در اختیار داشته باشید.

مثلاً اگر در مورد غذا پست می گذارید، شاید بخواهید یکی از دستور پخت های فوق العاده ای که این هفته ساخته اید را پست کنید و هفته دیگر آن را به فالوورها یادآوری کنید. پس اگر عکس های متنوعی از آن دستور پخت داشته باشید نیازی نیست همان محتوا را تکرار کنید!

مرحله سوم: ویرایش محتوای اینستاگرام

اگر به حساب های موفق اینستاگرام نگاهی بیندازید، می بینید که همه آن ها، صرف نظر از صنعتی که در آن کار می کنند، یک مسئله مشترک دارند؛ اینکه همه شان یک الگوی اینستاگرامی دارند و همیشه با همان الگو پیش می روند!

اینکه پیجتان یک ظاهر همیشگی داشته باشد باعث می شود مخاطبان شما برند و الگوی کلی تان را بشناسند. کسی که برای اولین بار از پیج شما دیدن می کند در همان سه ثانیه اول در مورد پیجتان قضاوت می کند. پس اگر می خواهید دید اولیه ای که به جا می گذارید خوب باشد، باید ظاهر و حس ثابتی به همه عکس هایتان بدهید.

آسان ترین روش برای این کار استفاده از  Adobe Lightroom است. ادوب لایت روم یک نرم افزار فوق العاده (و اپلیکیشن موبایل رایگان) است که در عکاسی امکان استفاده از پیش فرض های   Lightroom را به شما می دهد.

پیش فرض ها ابزار ویرایش عکسی هستند که با یک کلیک روی عکس اعمال می شوند و اغلب پیش فرض هایی که کیفیت و ظاهر مشابهی نسبت به هم دارند، در یک «بسته» قرار می گیرند. این امر باعث می شود فرایند ویرایش خیلی سریع پیش برود. اگر می خواهید عکس هایتان حرفه ای تر به نظر بیایند و یک الگوی اینستاگرامی ثابت بسازید، پیش فرض های لایت روم واقعاً به کارتان می آیند!

یکی دیگر از روش های صرفه جویی در وقت این است که همه محتواهای هفته را یک جا ویراش کنید. وقتی زمانی را برای ویرایش عکس ها کنار بگذارید، هم می توانید ببینید که عکس های کل هفته به چه شکل هستند و هم برای مرحله بعد، یعنی پست گذاشتن منظم و آماده خواهید بود!

محتوای با کیفیت در اینستاگرام

 

مرحله چهارم: پست کردن محتوا در اینستاگرام

حال که برای محتوایتان برنامه ریزی کردید، عکس گرفتید و آن را ویرایش کردید، زمان پست گذاشتن است!

البته اگر می خواهید حساب اینستاگرام تان رشد کند و از الگویی که ساخته اید بیشترین استفاده را ببرید، باید برای پست گذاشتن هم استراتژی داشته باشید!

وقتی برای محتوا برنامه ریزی می کنید، عکس هایی که بیش از اندازه به هم شبیه هستند را کنار هم یا خیلی نزدیک به هم نگذارید، وگرنه فالوورها از دیدن پست ها تکراری خسته می شوند.

یکی از اسان ترین راه ها برای برنامه ریزی پست ها استفاده از Later’s Visual Planner است؛ با این قابلیت می توانید پیش نمایش پست های برنامه ریزی شده را در فید اینستاگرام ببینید و فقط با چند کلیک آن ها را جابه جا کنید و به همان ترتیبی که دوست دارید بچینید!

حالا وقت آن رسیده که پست ها را به روز کنید

وقتی از طرز قرار گرفتن پست های آن هفته راضی شدید، موقع زمان بندی و پست گذاشتن می رسد!

البته کارتان در همینجا به پایان نمی رسد. اگر می خواهید حساب اینستاگرام تان را توسعه دهید، باید برای آن وقت بگذارید. حواستان باشد که به همه کامنت هایی که دریافت می کنید جواب دهید، وارد پیج آن ها شوید و شما همان ها را لایک کنید و پست هایشان را ببینید.

این کار دو هدف دارد: یکی اینکه با این کار به الگوریتم اینستاگرام نشان می دهید که با این فالوورها ارتباط دارید، محتوای همدیگر را دوست دارید و دلتان می خواهد پست های بیشتری از آن ها ببینید. در نتیجه این اتفاق، محتوای شما در قسمت فید اینستاگرام بالاتر از بقیه پست ها ظاهرمی شود.

دوم اینکه، با این کار فالوورهای خود را بهتر می شناسید و ارتباطی دوستانه و وفادارانه یا آن ها برقرار می کنید؛ اصلاً کل هدف اینستاگرام همین است!

بله، این هم از چهار مرحله ای که امروزه باید برای تولید محتوای عالی و توسعه حساب اینستاگرام از آن استفاده کنید. اگر خودتان را وقف خواسته ها و نیازهای مخاطبان کنید، زمانی را به برنامه ریزی اختصاص دهید، عکس بگیرید، ویرایش کنید و پست بگذارید، رفته رفته رشد حساب اینستاگرام تان را به چشم می بینید!

منبع: ناربو

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.