Take a fresh look at your lifestyle.

موفقیت کسب و کارها در سال ۲۰۱۹ با ۶ استراتژی بازاریابی دیجیتالی

موفقیت کسب و کارها در سال ۲۰۱۹ با ۶ استراتژی بازاریابی دیجیتالی

در سال های اخیر استراتژی بازاریابی اینترنتی در کسب و کار اینترنتی در سطح دنیا بسیار تغییر کرده است به شکلی که حتی استراتژی هایی که سال قبل استفاده میکردیم دیگر امسال کاربرد ندارد .

دلیل این را هم میتوان افزایش انواع سرویس های خدماتی آنلاین و پلتفرم های مختلف دانست.

استراتژی بازاریابی دیجیتال و افزایش تبلیغات

بازاریابی دیجیتال راهی نیست که بتوان به راحتی آن را پیدا کرد و از آن در کسب و کار استفاده کرد به نوعی میتوان گفت نقشه گنجی است که به سختی بدست می آید چرا که ورود به عرصه تجارت دیجیتال امروز ارزان تر از سال های قبل است و جالب است بدانید که مخاطب ها روزانه با هزاران تبلیغ بی جهت و بدون استراتژی از طرف کسانی که تخصص کافی ندارند بمباران میشوند و این وسط کار را برای کسانی که تخصص دارند مشکل میکنند .

در ادامه⁣ به ۶ استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ که ارزشمند ترین استراتژی ها برای شما خواهد بود اشاره می کنیم.

استراتژی هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد راهبردهایی است که بدست متخصص های بین المللی پیشنهاد شده است و به نفع هر کسی است که میخواهد بازاریابی صحیحی در عرصه تجارت بخصوص تجارت الکترونیک داشته باشد .

۱ . کسب و کارهای آرامش  بخش برنده جنگ خواهند بود

اولین استراتژی بازاریابی دیجیتال ما این خواهد بود که کسب و کار خود را تبدیل به کسب و کار آرامش بخش بکنیم چرا که امروزه دیگر جمع کردن لیست ایمیل و این کارها سود زا نیست چرا که با گذر زمان کسب و کارهایی بوجود آمده اند که لیست های بسیار عظیمی از همین ایمیل ها و شماره تلفن ها جمع کرده اند و آنقدر مخاطب ها را بمباران کرده اند که همه آن ها از تبلیغات بیزار شده اند اما به هر حال این جمله به این معنا نیست که جمع اوری اطلاعات کاربران خود را پایان دهید بلکه به این معنا است که بیشتر در کار خود دقیق تر شویم .

بسیار ساده است روزگاری اس ام اس مارکتینگ به چنین سرنوشتی دچار شد و امروز ایمیل مارکتینگ هم به این سرنوشت دچار شده است .

امروز بیشتر از هر چیزی ایجاد صمیمت با مخاطب ها مورد توجه است چه بسا کسب و کارهای نوپا و استارت آپ هایی که این ایجاد صمیمت را در وجه میلیونی انجام میدهند .

آرام بخش بودن کسب و کار را میتوانم در یک جمله ساده و واضح این گونه بیان کنم که یکی از احساسات موجود در انسان ها احساس ترس است و چه بهتر است که شما هم ترس های کاربران خود را بشناسید و به آنها قول بدهید که این ترس را در آنها از بین خواهید برد .

۲ . جلب توجه مردم ، یک نوع پول و ارز است

با این اوصاف که در استراتژی بازاریابی دیجیتال در گزینه یک گفتم مخاطب ها با حجم عظیمی از اطلاعات تولید شده توسط کسب و کارها بمباران میشوند که ایجاد جلب توجه را برای کسب و کارها بسیار مشکل کرده است حتی به جرات میتوان گفت که هزینه های هنگفت تبلیغاتی هم امروز دیگر کارساز نیست اما در این میان کسب و کار های هوشمند هم وجود دارند که به شکل های دیگری در حال جلب توجه برای مخاطب ها هستند .

به هرحال به هرنحوی توانستید جلب توجه کنید و بدانید که پول و ارزی را برای کسب وکار خود به عنوان پشتوانه جمع کرده اید چرا که توجه مخاطب ها آسان ترین و راحت ترین چیزی است که برای همه کسب وکار ها وجود دارد و هرچقدر بیشتر بدست آورید بیشتر موفق هستید .

اما یکی از بهترین روش های جلب توجه کردن بین میلیون ها کاربر ایجاد خلاقیت و ارائه خدمات متفاوت است و وقتی هم صحبت از خلاقیت میشود بازاریابی چریکی پا به میدان میگذارد .

استراتژی بازاریابی دیجیتالی
استراتژی بازاریابی دیجیتالی

۳ . توانایی ورود به توده های مختلف

مهمترین استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ در ادامه سخنان دو گزینه بالا توانایی ورود به توده های مختلف یک جامعه است منظور ما اینجا توده های مختلف سیاسی نیست بلکه ورود به طیف ها و قشر های مختلف در یک جامعه است که از بهترین نوع راهبرد بازاریابی دیجیتال خواهد بود .

در جامعه توده بسیار مختلفی وجود دارد که همانطور که گفته شد کسب و کارهایی با هوشمندی توان ایجاد صمیمت با این توده ها را دارند این به این معنی نیست که شما راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را چنین پر هزینه بچینید که در همه جا دیده شوید بلکه به این معنی است که در هدفمند ترین مکان و در هدفمند ترین توده برای خود ایجاد صمیمیت کنید اگر بتوانید این نقطه را عملی کنید بدانید که یک شاهکار را عملی کرده اید .

برای مثال این روزها وجود تکنولوژی ناخودآگاه مردم را به چند دسته مختلف تقسیم کرده است مثلا در میان گیمر ها کسانی فورتنایت بازی میکنند یا کسانی که سراغ پابجی رفته اند و یا کسانی که هنوز از تلگرام استفاده میکنند یا سراغ پیامرسان سروش رفته اند .

همه این اطلاعات به شما کمک میکند راحت بازار هدف خود را در دسترس بگیرید و آن ها را کنترل کنید .

۴ . یک پلتفرم کافی نیست

این امر نیز در استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و درباره این راهبرد بسیار گفته شده است که وقتی دارید راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را میچینید که شروع به تولید محتوا کنید بعد از تولید محتوا آن را در پلتفرم های مختلف بازنویسی یا باز نشر کنید .

برای مثال اگر فکر میکنید که تولید مقاله در وب سایتتان در سال ۲۰۱۹ کافی خواهد بود بسیار در اشتباهید و بهتر است دوباره فکر کنید .

۵ . کانال بازاریابی منحصر بفرد

در سال ۲۰۱۹ دیگر نمیتوان یک کانال بازاریابی ایجاد کرد که همه مخاطبان را یک به یک از طریق فرآیند گام به گام و از پیش تعریف شده به سمت کسب و کار بیاورد چرا که آن ها تقریبا همیشه یک قدم از کسب و کار ما جلو هستند .

چرا که آن ها ده ها سایت دیگر را در روز مشاهده میکنند از ده ها مغازه خرید میکنند و ده راه پیمایی در مراکز خرید داشته اند و خوب بلدند که به چه چیزی پول پرداخت کنند .

در هر حال میتوان گفت که امروز کسب و کار ها باید شیوه های خود را به کار گیرند و قیف ها و کانال های بازاریابی خود را ایجاد کنند به شکلی سرگرم کننده و خلاقانه .

۶ . تمرکز بر R O I نامرئی

R O I یا همان نسبت بازگشت سرمایه موضوعی است که باید در همه کسب و کارها بررسی شود بخصوص در کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها در این استراتژی بازاریابی دیجیتال توجه بر بازگشت سرمایه نامرئی را هم داریم اما سرمایه نامرئی چیست ؟

در حالت کلی باید بگویم “آگاهی از برند شما” یک نوع بازگشت سرمایه نامرئی است و تا میتوانید باید از برند خود آگاهی ایجاد کنید تا در صورت نیاز ، مخاطب ها جهت استفاده سراغ شما بیایند .

این درصورتی است که شما راهبرد بازاریابی دیجیتال خود را چنان بچینید که مخاطب های خود را بتوانید پرورش دهید و به آن ها یاد دهید که شما کی و کجا به درد میخورید هرچقدر این موضوع بیشتر بررسی شود و بیشتر روی آن کار شود بیشتر به موفقیت نزدیک خواهید .

نکته پایانی این که :

استراتژی بازاریابی دیجیتال از مهم ترین موضوعاتی است که امروز در کسب و کارها بررسی میشود اما داشتن دانشی خوب و تخصصی از این دنیای عظیم تجارت ، برگ برنده ای خواهد بود که شما در کسب و کار خود خواهید داشت .

منبع: رسانه امین

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.