Take a fresh look at your lifestyle.

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

 برای دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در خارج از کشور را دارند ترکیه می تواند یکی از کشورهای مناسب برای این منظور باشد چرا که دانشگاه های ترکیه از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب دانشگاه ها برای ارتقاء سطح علمی خود با دانشگاه های معتبر جهانی در ارتباط هستند. با توجه به اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه های ترکیه بالاست اما هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها پایین تر است.همچنین با تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد می توان بورسیه تحصیلی کسب کرد که نه تنها هزینه تحصیل بلکه هزینه مسکن، بیمه و هزینه های حمل و نقل را نیز پوشش می دهد .

دوره‌های کارشناسی ارشد در ترکیه توسط دانشگاه‌های دولتی و هم مراکز خصوصی ارائه می شود و متقاضیان با توجه به رزومه و  نمره‌ای که کسب می کنند، می توانند در دانشگاهی پذیرفته شوند..دوره‌ی کارشناسی ارشد حداقل دو سال است که نیمی از آن به گذراندن  20 تا 30 واحد اختصاص می‌یابد و مابقی این زمان صرف ارائه‌ی پایان نامه می‌شود.

 هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

هزینه‌های تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه، برنامه و مقطع آموزشی که توسط داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه انتخاب می‌شود متغیر خواهد بود. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی ترکیه که زبان تدریس آن ها انگلیسی می باشد ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار و برای دانشگاه هایی که زبان تدریس آنها ترکی باشد ۳۰۰ تا ۶۰۰  دلار در سال می باشد. همچنین دانشگاه های خصوصی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد شهریه ای در حدود  20000  دلار در سال دارند و برای دانشجویان با سابقه تحصیلی خوب تخفیف 25% و 50% ارائه می دهند.

مدارک لازم برای پذیرش کارشناسی ارشد در ترکیه

1.فرم درخواست پذیرش

2.مدرک فارغ‌التحصیلی کارشناسی و ریزنمرات همراه با ترجمه رسمی

3.انگیزه نامه تحصیلی

4.رزومه تحصیلی

5.توصیه‌نامه تحصیلی از استاد

6.نمره آزمون GRE یاALES

آزمون زبان  ALES   به‌صورت  متمرکز  در  بسیاری  از  شهرهای  ترکیه  یک  یا  دو  بار  در  سال  برگزار  می‌شود. سؤالات  آزمون  ALES  به  زبان  ترکی  بوده  و  مواد  درسی  آن  عبارت‌اند  از :

  • مهارت‌های ریاضی  و  هوش  شامل  ۵۰  سؤال  از  Sayısal Bölüm 1  و  ۵۰  سؤال  از  Sayısal Bölüm 2
  • مهارت‌های استدلال  منطقی  و  درک  مطلب  زبان  ترکی  شامل  ۵۰  سوال  از  Sözel Bölüm 1  و  ۵۰  سوال  از  Sözel Bölüm 2
  1. مدرک زبان تافل، آیلتس یا شرکت در امتحان ورودی زبان دانشگاه های ترکیه و اخذ مدرک زبان. البته بعضی از دانشگاه ها در مقطع ارشد مدرک زبان انگلیسی نمی خواهند

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.