Take a fresh look at your lifestyle.

10 روش برای تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

چگونه محتوای ویروسی را ارسال می کنید؟

محتوای ویروسی یکی از بخش های رسانه است که یک شبه به شهرت می رسد و می تواند ویدئویی در یوتیوب، پستی در فیسبوک یا توییتر و یا تقریبا هر نوع محتوایی در شبکه های اجتماعی باشد که هزاران هزار بار به اشتراک گذاشته می شوند.

محتوای ویروسی برای شما همانند یک خلبان خودکار عمل می کند؛ چون از این طریق برند شما در معرض دید مخاطبان کاملا جدیدی قرار می گیرد که به طور طبیعی قادر به انجام چنین کاری نخواهید بود.

شاید به این فکر کنید که ویروسی کردن محتوا چیزی مانند برنده شدن در یک قرعه کشی باشد اما هیچ چیز دور از ذهن نیست. اگر به دنبال بر سر زبان انداختن کسب و کار یا حتی معروفیت کوتاه مدت هستید در ادامه با ما همراه باشید.

من 10 روش برای تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی جمع آوری کرده ام و خوشبختانه هیچ کدام از آن ها شامل خرید بلیط لاتاری نمی شوند.

1.مردم تمایل دارند باهوش به نظر برسند؛ پس این اجازه را به آن ها بدهید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

زمانی که افراد به اشتراک گذاری مطلبی می اندیشند، موقعیت اجتماعی خود را نیز در نظر می گیرند. چنانچه مطلبی باعث شود زیرک و باهوش به نظر برسند، تمایل بیشتری برای اشتراک آن مطلب با دوستان و دنبال کنندگان خود خواهند داشت.
در فوریه ی 2012 linkedIn ایمیلی منتشر کرد مبنی بر انتخاب اعضایی که در سال گذشته جزو 5درصد برتر پروفایل هایی با بیشترین میزان بازدید بودند.

هزاران هزار نفر در فیسبوک و توییتر گردهم آمدند تا این خبر خوب را پخش کنند. بیشترین کسی که سود کرد linkedin بود چرا که پروفایل خود را ارتقا داد و احتمالا هزاران عضو جدید به دست آورد.

2.همه چیز باید کوتاه باشد

اکثریت قریب به اتفاق محتوا های ویروسی کوتاه هستند. بازه ی زمانی ویدئوها معمولا بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه است؛ چنانچه این مقدار بیشتر شود احتمال تاثیر گذاری آن کمتر خواهد شد و توجهات کمتری را به خود جلب خواهد کرد.
این مسئله در مورد وبلاگ ها نیز صادق است و باعث می شود مردم کمتر به محتوا توجه کنند؛ بنابراین با تصاویر، گذاشتن نقطه در کنار مطالب مهم و سرتیترها کار را برایشان راحت تر کنید.

3.از زاویه انسانی به موضوع نگاه کنید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

احتمالا بخواهید بهترین نوشیدنی را که برای صرف در مراسم سالگرد ازدواج خود پیدا کرده اید و یا برخی ویژگی های منفور رئیستان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

چنانچه افراد بتوانند با موضوعات شما ارتباط برقرار کنند و آن را در زندگی خود به کار ببرند، احتمال اشتراک گذاری مطالب بوسیله ی آن ها افزایش خواهد یافت. زمانی که چیزی شخصی سازی شود و به واقعیت افراد نزدیک باشد، مردم آن را دست به دست می کنند.

4.مطالب را به حقیقت نزدیک کنید

خیلی از مردم به دنبال ویدیوها یا وبلاگ های افراطی نیستند؛ باید حسی واقعی در آن ها باشد.

راهنمای “چگونه” یا ویدئو های پشت صحنه که در آن برخی اتفاقات جالب به تصویر کشیده شده اند می توانند مثال های خوبی در این رابطه باشند.

5.تعامل و ارتباط داشته باشید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

آیا در زمینه خاصی دانش تخصصی دارید؟

مردم خواهان مطالبی هستند که جای بحث دارند؛ هرچقدر مطلبی به واقعیت نزدیک تر باشد، احتمال به اشتراک گذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

محتوای تعاملی مانند پرسش وآزمون می تواند بهترین روش ممکن باشد.

6.اجازه دهید مخاطبان نظرات خود را ثبت کنند

شما به عنوان یک وبلاگ نویس برای ورود به بازاریابی ویروسی نیازمند یک سیستم خوب مانند Diuqus برای بخش نظرات هستید.

به نظرات مثبت و منفی پاسخ دهید؛ اجتماعی از مردم که عملکرد شما را تحت نظر دارند و نظر می دهند می تواند شانس شما را برای ورود به بازاریابی ویروسی افزایش دهد.

7.از لیست و تصاویر کمک بگیرید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

مردم عاشق لیست ها وتصاویر هستند.

بوسیله ی لیست ها شانس بازاریابی ویروسی وبلاگ خود را بالاتر می برید؛ افزودن تصاویر خلاقانه به چنین لیست هایی این شانس را بالاتر نیز می برد.

8.تیتر های جنجالی و محرک خلق کنید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

امروزه با وجود طیف وسیعی از مطالب، لازم است همان ابتدای کار برمخاطب خود تاثیر لازم را بگذارید در غیر این صورت کنار گذاشته می شوید.

تیتر ها باید جذاب و سود محور باشند و در مخاطب حس کنجکاوی ایجاد کنند.

یک روش برای این کار این است که از خودتان بپرسید: ایا من روی این تیتر کلیک میکنم؟

9.اجازه ندهید حتی یک نفر احساس حماقت کند

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

زمانی که افراد مطلبی را به اشتراک می گذارند، در حقیقت اعتبار و ابروی خود را در معرض دید دیگران قرار می دهند؛ پس توجه داشته باشید که مطلب شما گروه ها را به انحراف نکشاند یا در مورد اقلیت ها صحبتی نشود.

از طرفی دیگر معمولا شخصیت های اجتماعی در این حوزه بی طرف اند. برای مثال ریاست جمهوری دونالد ترامپ موضوعی بحث برانگیز است که هردو جناح را در بر می گیرد و فرقی نمی کند که شما از این موضوع حمایت می کنید یا نه؛ چون در هر صورت شما بازخورد های مختلفی در هر حوزه دریافت خواهید کرد.

10.مطالب را با ظاهری مناسب نشر دهید

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی

مطلبی که قصد دارید در فیسبوک به اشتراک بگذارید باید عاری از هرگونه غلط دستوری و با فرمت مناسب نوشته شود تا مطالب خوانا باشند؛ هیچ چیز آزار دهنده تر یک پاراگراف طولانی و حجیم نیست.

در مطالبی که در توییتر منتشر می کنید لازم نیست از همه ی 140 کراکتر موجود استفاده کنید. دقت کنید که حداقل 10 یا 12 فاصله در متن بگنجانید.(این کار باز توییت آن را راحت تر می کند.)

تبدیل بازاریابی محتوا به بازاریابی ویروسی علمی دقیق توسط هر ابزاری نیست؛ با این حال با پیروی از دستورات بالا می توانید شانس داشتن یک وبلاگ یا توییت ویروسی را افزایش دهید تا بدان چه میخواهید دست یابید.

موفق باشید!

منبع: jeffbullas.com

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.