Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه می توانیم تبدیل به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق شویم؟

چگونه می توانیم تبدیل به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق شویم؟

اقتصاد دیجیتال به میزان قابل ملاحظه ای رشد کرده است و تاثیر مثبتی در ایجاد شغل و پیشرفت حرفه ای در همه صنایع داشته است.

دیجیتال مارکتینگ محرک عملکرد ، بازدهی و سودآوری استشهرت و اعتبار دنیای دیجیتال مارکتینگ به دلیل تمرکز و قابل اندازه گیری بودن آن است.
بودجه بازاریابی دیجیتال در شرکت ها و سازمان ها روز به روز در حال افزایش است، سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ابزارها و کانال های دیجیتال می تواند درآمد قابل توجهی برای آنها در پی داشته باشد و همچنین سرمایه گذاری در فضای دیجیتال به عنوان یک مزیت رقابتی قابل توجه نسبت به رقبا میدانند.

تا سال ۲۰۱۹ هزینه تبلیغات دیجیتال در سراسر دنیا به بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، چراکه فضای دیجیتال به طور پیوسته در حال رشد است و در آینده بسیار نزدیک به بزرگترین رسانه تبلیغاتی تبدیل خواهد شدتبلیغات دیجیتال ، بیلبوردهای شهری، تلویزیون و تبلیغات چاپی را تسخیر کرده و موقعیت خود را به عنوان مهمترین جزء یک استراتژی بازاریابی موفق تبدیل می کند.
همه صنایع و مشاغل علاقمند به حضور در دنیای اینترنت هستند ، بنابراین تقاضا برای نیروی متخصص دیجیتال مارکتینگ زیاد شده استسازمان ها و شرکت ها نیازمند مدیران بازاریابی دیجیتال ماهر و توانمند هستند تا نقشه حضور موفق آنها در فضای اینترنت را ترسیم کنندمدیر دیجیتال مارکتینگ باید مهارت و توانایی اجرای موثر و کارآمد استراتژی دیجیتال مارکتینگ را داشته باشد.

مدیر دیجیتال مارکتینگ ، نیازفوری بازار

اگر تصمیم دارید مهارتی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و همچنین علاقمند به فعالیت به عنوان یک دیجیتال مارکتر دارید ، پیشنهاد می کنم خیلی سریع وارد این حوزه شوید ، چراکه بازار نیاز فوری به شما دارد.

تخمین زده شده که تا سال ۲۰۲۴ میزان تقاضا برای جایگاه شغلی دیجیتال مارکتینگ ۹٪ رشد داشته باشد و این رشد بسیار بیشتر از سایر شغل ها استدر تجزیه و تحلیلی که توسط سایت Moz  انجام شده ، بیش از ۷۵۰۰۰ جای خالی دیجیتال مارکتر در شرکت ها و وب سایت ها وجود.

اینها بخشی از گزارش های ترندهای جهانی در مورد دیجیتال مارکتینگ است و به اعتقاد من در ایران نیز با توجه به نوپا بودن کسب و کارهای اینترنتی و همین طور استارتاپ ها و نیاز آنها به مدیر و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ ، شغل دیجیتال مارکتینگ از اقبال بسیار زیادی برخوردار است.

دیجیتال مارکتینگ

چک لیست مهارت های ضروری مدیر دیجیتال مارکتینگ

اگر شما به دنبال پیشرفت حرفه ای خود هستید و به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید ، صنعت دیجیتال می تواند از جاه طلبی کاری شما حمایت کندسازمان ها اغلب به دنبال استخدام دیجیتال مارکتر های حرفه ای با مهارت های گوناگون ، جامع و درک کامل از شیوه های کلیدی در بازاریابی دیجیتال هستند.
برای بالا بردن قابلیت اشتغال خود ، همه چیزهایی که لازم دارید انجام دهید این است که با چک لیست های مهارت های ضروری دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید و مطمئن شوید که در آنها توانایی و مهارت لازم را دارید!

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و موفق باید مهارت و توانایی خلاقیت ، تحلیل و مباحث فنی را داشته باشددر زیر مهارت های حیاتی که هر مدیر دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارد را مشخص کرده ام.

برنامه ریزی استراتژیک

بدون استراتژی ، کمپین دیجیتال به طور قطع موفق نخواهد شدمدیر دیجیتال مارکتینگ معمار استراتژی دیجیتال سازمان است که تعیین می کند چه چیزی در چه زمانی و با چه هزینه ای انجام شود.

برای رسیدن به موفقیت در کمپین های دیجیتال نیاز به یک استراتژی خواهید داشت که جریان های اصلی کمپین (بودجه ، مدت اجرای کمپین و….) مشخص شده باشد و همچنین هدف کمپین (فروش ، آموزش ، تبدیل ترافیک به کاربر و …. ) آن مشخص شود.

با اینکه داشتن استراتژی در اغلب پروژه ها ، ساده است ولی متاسفانه بسیاری از مدیران شرکت ها بدون در نظر گرفتن آن کمپین های خودشون را اجرا می کنند و نتیجه دلچسبی برای آنها به همراه نخواهد داشتیکی از مزایای بسیار مهم استراتژی ، جدا از اجرای اصولی و موفقیت کمپین ، ردیابی و اندازه گیری عملکرد کلی کمپین است که می توانیم بفهمیم به هدف مان رسیده ایم یا خیر و یا چه تغییری در کمپین های بعدی باید انجام دهیم.

تحلیل و بررسی

توانایی ارزیابی کمپین های دیجیتال ، یک مهارت بسیار مهم برای هر مدیر دیجیتال مارکتینگ استیک دیجیتال مارکتر حرفه ای باید میزان اثر بخشی کمپین خود را در نظر بگیرید و نقاط ضعف را در کمپین های بعدی بهبود ببخشد و کانال ها و فرصت های عالی را شناسایی کند و در نهایت موفقیت کمپین های قبلی را تکرار کند.

ابزارهای زیادی برای آنالیز وجود دارد ولی یکی از بهترین آنها ابزار google Analytics استکه بینش و معیارهای وسیعی به شما هدیه خواهد داد تا تصمیم گیری برایتان آسان تر شودبه طور مثال : ترافیک از چه ورودی هایی باعث فروش بیشتر برای شما شده است.

تحلیل و بررسی ، مهارت رهبری و همین طور موفقیت یک دیجیتال مارکتر است.

بودجه بندی

به طور کلی ، بخش بزرگی از ترافیک وب سایت توسط تبلیغات انجام خواهد شد و برای پخش تبلیغات نیز شما به پول نیاز خواهید داشت.تبلیغات در دنیای دیجیتال نیز تنوع زیادی دارد ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و یا فیس بوک ، تبلیغات به صورت رپرتاژ در سایت های مرتبط با کسب و کار ، تبلیغات Display ، تبلیغات CPC ، تبلیغات ادوردز گوگل و ….

شما به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ باید بتوانید بودجه بازاریابی دیجیتال را تخصیص و مدیریت کنیدباید تضمین بدهید بهترین سرمایه گذاری ممکن را برای سازمان تان را انجام می دهیدبودجه بندی یک مهارت حیاتی برای هر مدیر دیجیتال مارکتینگ است و تاثیر اساسی و مستقیمی در موفقیت کمپین های دیجیتال دارد.

سعی کنید تا حد امکان بودجه بندی را یاد بگیرید و تجربه کنید ، یکی از روش های بسیار موثر یادگیری بودجه بندی ، استفاده از تجربیات دیگران استبسیاری از آژانس های تبلیغاتی و یا دیجیتال مارکتر حرفه ای ، گزارش پروژه های خود را در قالب Case Study در در اینترنت به اشتراک می گذارنداین گزارشات بسیار ارزشمند هستند ، پس آنها را پیدا و مطالعه کنید.

بازاریابی درونی

دانش پایه و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ و همین طور یکپارچه سازی آن به عنوان کلیدی ترین تخصص و مهارت یک مدیر بازاریابی دیجیتال است.شما به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز به مهارت و توانایی ایجاد و توزیع محتوا ، ایمیل مارکتینگ و اتومیشن ، شبکه های اجتماعی ،سئو و همچنین دانش پایه موارد  فنی (طراحی و برنامه نویسی وب سایتخواهید داشت.

بازاریابی درونی به شما کمک می کند همیشه در دسترس مشتریان خود باشید ، به محض اینکه تصمیم گرفتند خرید انجام دهند با یک جستجو ساده در اینترنت ، شبکه های اجتماعی و …. شما را پیدا خواهند کرد.

منبع: به ایده

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.