Take a fresh look at your lifestyle.

نکات آموزنده از استوری های 7 برند برتر در اینستاگرام

نکات آموزنده از استوری های 7 برند برتر در اینستاگرام

با بیش از 400 هزار بار مشاهده روزانه استوری های مختلف، برندها به طور قابل توجهی در حال استفاده از این سرویس به منظور جلب نظر مخاطب های شان هستند. با این حال همه استوری ها در فضای اینستاگرام به صورت یکسان تولید نمی شوند. بعضی از برندها به طور کامل با استفاده از عنصر خلاقیت مخاطب های خود را جذب محتوای شان می کنند.

در این مقاله ما هفت برند با بهترین استوری ها در اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین در خلال بحث نکاتی را که از هر برند باید آموخت مورد بررسی دقیق قرار می دهیم.

1. Everlane

Everlane یکی از برندهای تازه تأسیس و موفق در عرصه حضور در شبکه های اجتماعی است. آنها برای نخستین بار با خلق استوری ای جذاب در اسنپ چت، حتی پیش از تأسیس اینستاگرام، به شهرت رسیدند. به این ترتیب به هنگام ورود به دنیای اینستاگرام آنها تا حد زیادی از سابقه کاری خوبی برخوردار بودند.

شهرت اصلی برند Everlane به خاطر خلق محتوای جذاب، نمایش پشت صحنه کسب وکار و تأکید بر روی المان های مورد علاقه مخاطب هاست.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

برند Everlane از سرویس استوری برای بازنمایی ارزش های اصلی برندش استفاده می کند. در قلب این ارزش ها «صداقت» حضور دارد. به این ترتیب فضای اکانت های این برند به طور کامل شفاف طراحی شده است. در زمینه تولید اطلاعات نیز به راحتی امکان پیگیری منابع اطلاعاتی این برند وجود دارد. اگر شما مایل به فهم دقیق اطلاعات هر کدام از محصولات این برند هستید، در بخش استوری این برند اطلاعات کاملاً دقیق و عمیقی را خواهید یافت.

خوشبختانه اکنون اینستاگرام امکان خرید محصولات از طریق پست یا استوری را به طور کامل مهیا کرده است. به این ترتیب Everlane از این مزیت برای فروش سریع تر استفاده می کند.

چگونه ایده Everlane را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

چه چیزی برند شما را خاص جلوه می دهد؟ فرقی ندارد دامنه محصولات شما یا کیفیت آن مزیت اصلی باشد، بخش استوری اینستاگرام برای نمایش نقاط تمایز برند شما با دیگران عالی خواهد بود.
مزیت اصلی سرویس استوری نمایش 24 ساعته آن است. به این ترتیب صفحه اصلی شما به هیچ وجه شلوغ نخواهد شد.

توصیه: اگر شما استوری بسیار جذاب و آگاهی بخش برای مخاطب دارید، آن را در بخش High Light ذخیره کنید. به این ترتیب کاربران دیگر نیز پس از 24 ساعت امکان مشاهده آن را خواهند داشت. این بخش دقیقا در پایین کادر بیوگرافی اکانت شما وجود دارد. با انتخاب آن امکان گزینش استوری هایی که علاقه مند به ذخیره سازی شان هستید، وجود خواهد داشت.

2. گلاسیر

گلاسیر برند خود را به طور کامل در شبکه های اجتماعی ساخته است. به این ترتیب پیش از تولید نخستین محصول این برند، آنها در اینستاگرام شمار بالایی فالوور داشتند. با این حساب جای تعجبی ندارد که آنها در زمینه استفاده از بخش استوری عملکرد عالی از خود بر جای گذارند.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

زمینه فعالیت تخصصی برند گلاسیر لوازم بهداشتی، زیبایی و محافظت از پوست است. آنها با خلق استوری های خنده دار و جذاب فرآیند خرید و مشاهده محصولات را برای مشتریان بسیار ساده و مفرح ساخته اند.

به طور معمول استوری های این برند حاوی یک تصویر از محصول شان در کنار کادر پرسش است. در این کادر کاربران امکان طرح پرسش در مورد محصولات مختلف این برند را دارند. تیم فنی گلاسیر نیز به پرسش ها در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ می دهد.

گلاسیر در زمینه استفاده از استوری های کاربران (بازنشر استوری) نیز عملکرد خوبی دارد. به این ترتیب با تگ نام آنها در ذیل استوری مان این برند محتوای ما را مشاهده خواهد کرد. در صورت کیفیت مطلوب استوری آنها اقدام به بازنشرش در صفحه رسمی شان می کنند.

نقطه اوج کار برند گلاسیر نظرخواهی از مشتریانش به هنگام ایجاد تغییر در برند یا تولید محصولی تازه است. به این ترتیب از نظرات آنها در فرآیند نوسازی به صورت عملی استفاده می شود.

چگونه ایده گلاسیر را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

تلاش برای تعامل با مخاطب های مان در شبکه های اجتماعی در ابتدا بسیار دشوار است. با این حال نتیجه این فرآیند بر روی فرآیند برندسازی ما بسیار مثبت خواهد بود. مزیت اصلی این کار توجه بیشتر مخاطب به محتوای ماست. به ویژه طرح پرسش و پاسخ کنجکاوی مخاطب را به طور کامل برمی انگیزد. به طور کلی تلاش ما در حوزه شبکه های اجتماعی باید دریافت نظرات کاربران باشد. با استفاده از استیکرهای تعاملی اینستاگرام این هدف بسیار راحت تر از قبل تحقق خواهد یافت.

3. Bon Appetit

برند Bon Apetit به طور عمده شهرت خود را برای ماهنامه اش در زمینه ارائه دستور پخت خوراکی های خوشمزه و تحلیل کیفیت منوی رستوران های مختلف به دست آورده است. با این حال آنها در زمینه به اشتراک گذاری محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی نیز دستی بر آتش دارند.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام آنها دربر دارنده تورهای خوراکی، دستور پخت ها، مصاحبه های مختلف و مانند اینهاست. این محتوا به خوبی وسواس ویراستارهای مجله برای انتشار مطلب را نشان می دهد. در حقیقت این کار میزان احترام مجموعه Bom Apetit به زمان و سلیقه مخاطب را بیان می کند.

نکته جالب در مورد این برند به اشتراک گذاری محتوا به صورت روزانه است. به این ترتیب مخاطب همیشه مطالب تازه برای مطالعه خواهد داشت.

به طور معمول استوری های Bon Apetit در راستای مطالب مجله شان است. به این ترتیب هدف اصلی این برند در شبکه های اجتماعی توضیح بیشتر یا نمایش دقیق تر مطالب شان در فضای واقعی زندگی روزمره افراد است.

چگونه ایده Bon Apetit را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

به روز رسانی اکانت مان در شبکه های اجتماعی با محتوای جذاب و به روز همیشه ایده جالبی خواهد بود. مزیت اصلی این شیوه تعامل هرچه بیشتر مخاطب با ماست. به این ترتیب مخاطب همیشه به دنبال بازگشت به صفحه مان برای مشاهده مطالب تازه خواهد بود.

سرویس استوری همیشه مزیت امکان به اشتراک گذاری مطالب خودمانی تر را دارد. در این بخش زبان مورد استفاده ما حتماً نباید بسیار دقیق و کاربردی باشد. گرامر عامیانه به راحتی فرصت تعامل بیشتر ما با مخاطب را فراهم می کند.

4. آرتیکل

آرتیکل یک برند فروش لوازم خانگی است. آنها در طول سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی بر روی سیستم های تعامل از راه دور با مخاطب کرده اند. شبکه های اجتماعی نیز به دلیل فرصت عالی برای تعامل از راه دور در صدر فهرست اولویت های این برند قرار گرفته است.

برند آرتیکل در زمینه استفاده از استوری اینستاگرام مهارت خاصی دارد. آنها هم از ویژگی های قدیمی و هم جدید این پلتفرم در بخش اینستاگرام به خوبی استفاده می کنند. به عنوان مثال در مورد بخش High Light نظرات کاربران به طور عمده در بخش های جداگانه به اشتراک گذاشته می شود. جالب اینکه در این بخش فقط نظرات مثبت مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. در حقیقت آرتیکل ترسی از بیان اشتباه های گذشته اش ندارد. همین امر اعتماد مشتریان به برندشان را بسیار بالا برنده است.

چگونه ایده آرتیکل را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

آیا شما از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری اطلاعات با کاربران تان استفاده می کنید؟ در این مورد استوری اینستاگرام کاربردهای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال معمولاً امکان پاسخگویی به پرسش های کاربران در قالب پست اینستاگرامی وجود ندارد. با این حال اگر یک استوری زیبا را به اشتراک بگذاریم، فرصت جلب مخاطب و پاسخگویی فراهم می شود.

5. گوگل مپ

می دانم با خود چه فکری می کنید: گوگل مپ در اینجا چه کار می کند؟ این سرویس در زمینه جلوه های بصری فقط آدرس مورد نیاز ما و موقعیت مکانی را به نمایش می گذارد، اما در زمینه شبکه های اجتماعی اوضاع کاملاً متفاوت است. استراتژی اصلی گوگل مپ در اینجا نمایش زیبایی های شهرهای مختلف است. به این ترتیب با نگاهی به اکانت این برند زیرمجموعه گوگل با تصاویر بسیار زیبایی از سراسر دنیا مواجه خواهید شد.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

نکته جالب در مورد استوری های این برند به اشتراک گذاری محتوای تولیدی کاربران با هشتگ On Google Maps است. به این ترتیب کاربران ترغیب به ارسال تصاویر زیبای شان برای این برند می شوند. در نتیجه گوگل مپ نیاز چندانی برای نگرانی پیرامون تهیه محتوای تازه ندارد.

چگونه ایده گوگل مپ را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

حتی برندهایی که در زمینه تولید محتوای بصری حرفه ای و جذاب فعالیت ندارند هم امکان استفاده از تأثیر گذاری محتوای بصری را دارند. در این راستا همکاری با یک یا چند عکاس حرفه ای برای ثبت تصاویر چشم نواز از پشت صحنه کسب وکار یا ایده های مورد نظرتان مفید خواهد بود.

شیوه تفکر خلاقانه گوگل مپ به خوبی نشان داد که اینستاگرام فضایی عالی برای تعامل هرچه بهتر و باکیفیت تر با مخاطب است. به این ترتیب تنها وظیفه ما به عنوان یک برند خلاق تلاش برای تولید محتوای مورد پسند مخاطب های مان است. به این ترتیب همیشه امکان تعامل و جذب مخاطب های جدید را خواهیم داشت.

6. نیویورک تایمز

روزنامه سنتی و مطرح نیویورک تایمز در زمینه استفاده از اینستاگرام بسیار سرزنده و مدرن به نظر می رسد. آنها مقالات خود را در بخش استوری با جلوه های بصری زیبا تزیین می کنند. در حقیقت استوری های این برند پیش درآمدی برای کاربران به منظور فهم محتوای کلی مقاله های طولانی سایت رسمی نیویورک تایمز است. به این ترتیب مخاطب در صورت تمایل به مطالعه بیشتر به راحتی صفحه را به سوی بالا می کشد. سپس می تواند به راحتی ادامه مقاله مورد نظرش را مطالعه کند.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

بی شک استفاده از سرویس های دیجیتال برای روزنامه ها بسیار مفید است. با این حال در مورد نیویورک تایمز این فعالیت بخشی از فرآیند خداحافظی با مطبوعات چاپی است. به این ترتیب در آینده ای نزدیک دیگر شاهد چاپ نسخه های نیویورک تایمز نخواهیم بود. به جای آن فایل الکترونیکی، صوتی و پادکست های تصویری جایگزین خواهد شد.

چگونه ایده نیویورک تایمز را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

برای برندهایی که محتوای متنی تولید می کنند، بخش استوری فرصت نمایش جلوه های بصری متن های شان را فراهم خواهد کرد. توجه داشته باشید که دنیای امروز به طور کامل تحت سیطره محتوای بصری (عکس و فیلم) است. در این میان برند شما به دلیل تمرکز بر روی محتوای متنی روز به روز مخاطب های بیشتری را از دست خواهد داد.

7. آریتزیا

آریتزیا یکی از برترین برندها در زمینه فعالیت مؤثر در اینستاگرام است. به طور معمول برندهای فعال در زمینه خرده فروشی شهرت شان را بدون استفاده از شبکه های اجتماعی نیز به دست می آورند. با این حال در مورد آریتزیا آنها به خوبی از فرصت های موجود در شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام استفاده کرده اند.

نکات بازاریابی از استوری اینستاگرام

با توجه به اینکه آریتزیا به طور تخصصی در زمینه فروش محصولات حوزه مد و پوشاک فعالیت دارد، به اشتراک گذاری آخرین دستاوردهای این حوزه در بخش استوری شان چندان جای تعجب ندارد. در حقیقت استراتژی این برند در بخش استوری نمایش برترین آثار حوزه تخصصی شان است. به این ترتیب آریتزیا تقریباً بدل به یکی از ژورنال های مطرح در زمینه مد شده است. کاربران نیز برای اطلاع از آخرین تغییرات این حوزه به سراغ اکانت رسمی این شرکت در شبکه های اجتماعی می روند.

چگونه ایده آریتزیا را در کسب وکار خودمان اجرا کنیم؟

برندهای فعال در زمینه خرده فروشی بیشتر بر روی ویژگی فروش مستقیم محصولات از طریق اینستاگرام تمرکز دارند. با این حال بدل شدن به یک مرجع در زمینه خودمان یکی از بزرگترین فرصت ها در اینستاگرام است. به این ترتیب شاید در وهله نخست کاربران به قصد آشنایی با محصولات جدید به سراغ صفحه تان بیایند، اما با یافتن محصول مورد نظرشان خرید مستقیم از برند شما را به هر گزینه دیگری ترجیح خواهند داد.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.