Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش محصولات از طریق وب سایت

استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش محصولات از طریق وب سایت

برای اینکه بتوانید فروش سایت خود را افزایش دهید باید اصول بازاریابی اینترنتی را بدانید؛ در اینجا شما را با این قواعد آشنا می کنیم.

به دنبال رونق کسب و کار اینترنتی خود باید به دنبال پاسخ به این سوال باشیم که چگونه وبسایت خود را با بازاریابی مناسب، پر سود کرده ومشتری بیشتری به سمت آن جذب کنیم و در مرحله بعد کاربران را به سمت هدفی که به دنبال آن هستیم هدایت کنیم.این هدف می‌تواند تبلیغ یک محصول، فروش یک محصول،دعوت برای شرکت در همایش،دعوت برای گردهمایی و … باشد.

بازاریابی به معنای هر نوع ارتباط با مشتری است. این ارتباط می تواند از هرطریقی مثل تلفن، بروشور، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبورد و یا وبسایت باشد.

فرض می کنیم شما یک وبسایت مناسب دارید و اکنون زمان آن رسیده است تا مشتریان را به سمت صفحه خود هدایت کنید. در دنیای اینترنت به چند طریق می‌توان مشتریان را به سمت وبسایت هدایت کرد:

  • با استفاده از محتوای سایت :

بعد از راه اندازی سایت باید  محتوای متناسب با حرفه خود را در وبسایت قرار دهید تا مشتریان با جستجو در گوگل به سمت سایت شما هدایت شوند.این مطالب می بایست تا جایی که امکان دارد مفید،کامل، همراه با عکس، توضیحات و عنوان بندی باشد.

توصیه می‌شود مطالب دارای تعداد کلماتی بالای ۶۰۰ واژه باشد و از مطالب سایت‌های دیگر کپی برداری نشده باشد همچنین در انتخاب عنوان و برچسب‌ها نیز دقت کافی را داشته باشید. رعایت این نکات موجب می‌شود گوگل این مطالب را در اولین نتایج خود نمایش دهد.

  • با استفاده از تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات می‌تواند شامل این موارد باشد؛

  • تبلیغات کلیکی: سایت های زیادی قرار دارند که می‌توانید بنر تبلیغاتی خود را در آن قرار دهید و به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما می‌شود، قیمت ناچیزی از مبلغی که در ابتدا پرداخت کردید کاسته می‌شود.

توصیه می‌شود حتما در سایت‌هایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند تبلیغ انجام دهید تا اینگونه  برای افرادی که تمایل به کسب وکار  شما دارند مطلبی ارائه داده باشید.

  • تبلیغات نمایشی: در این نوع تبلیغ  با پرداخت مبلغی پول تعداد مشخصی از تبلغات شما برای نمایش آماده می‌شود.این نوع از تبلیغات، زمانی بیشتر کاربرد دارد که پیشنهاد شما آنقدر وسوسه کننده باشد که احتمال کلیک کاربران بر روی آن زیاد باشد.مثلا یک پیشنهاد وسوسه کننده رایگان دارید که می خواهید تعداد زیادی آن را ببینند،در این شرایط بهتر است به جای تبلیغات کلیکی از این نوع تبلیغ استفاده کنید.
  • تبلیغات محدوده زمانی: به این معنی که تبلیغ شما در سایتی برای مدتی مشخص نمایش داده می‌شود و سپس برداشته می‌شود. در اینجا عامل تعیین کننده نه تعداد کلیک بوده و نه تعداد نمایش، بلکه مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. معمولا این نوع از تبلیغات توصیه نمی‌شود مگر اینکه قیمت آن خیلی پایین باشد و از پیش باز خورد مناسبی از آن سایت گرفته باشید.
  • شبکه های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی راهی است که باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان می‌شود.حتما در شبکه های اجتماعی عضو باشید تا بتوانید محصولات و مطالب خود را در این فضا به اشتراک بگذارید.این کار به بازدید بیشتر سایت شما کمک می‌کند.

یک قانون کلی وجود دارد؛ هر جایی که بتوانید بصورت رایگان از خود ردپایی به جا گذارید، در آنجا حضور داشته باشید.

  • راه‌های پرهزینه:

نمونه‌ای از راه‌های پرهزینه را می‌توان تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردی،تبلیغات محیطی و مواردی از این شکل نام برد.

این نوع از تبلیغات برای  وبسایت توصیه نمی‌شود چون هزینه بالایی دارد و به خصوص برای کسب و کارهای نوپا مناسب نیست.البته در شرایطی خاص می‌توان از این نوع تبلیغات برای هدایت بازدید کنندگان از صفحه  استفاده کرد.

هدایت کاربران برای معرفی محصول

 بعد از آنکه افراد با روش‌های فوق به وبسایت شما آمدند زمان آن است که مشتریان را به سمت هدفی که به دنبال آن هستید هدایت کنید. این مرحله مهم تر از مرحله جذب بازدید کننده است و بسیار هنرمندانه باید آنها را به سمت هدفی که دنبالش هستید هدایت کنید.

بدین گونه که؛

  • به هر طریقی اطلاعات افراد (ایمیل یا شماره تماس) که وارد وبسایت شما شده‌اند را بگیرید.

اگر فردی یکبار وارد وبسایت شمامی‌شود یعنی به مطالب سایت شما علاقمند است و نباید اجازه دهید بدون گرفتن اطلاعات از وبسایت شما خارج شود. با گرفتن اطلاعات می‌توانید ارتباط را با آن‌ها حفظ کرده و با تکنیک های خاصی او را به مشتری وبسایت خود تبدیل کنید.

در این شرایط با ارائه یک پیشنهاد وسوسه کننده و رایگان، می‌توانید ایمیل و یا شماره تماس آن‌ها را بگیرید.

  • با طراحی یک تبلیغات پاپ آپ ” Pop Up “

تبلیغات پاپ آپ ” Pop Up ” (نوعی از آگهی های اینترنتی هستند که به منظور باز شدن یک پنجره یا صفحه برای کاربران باز می شود) در آن بنویسید که در کمتر از ۵ ثانیه با وراد کردن ایمیل خود صاحب کتاب رایگان ۷ راز مدیران موفق شوید، یا می‌توانید این جمله را بکارببرید که “در یک چشم بهم زدن با وارد کردن ایمیل خود لیست کامل محصولات و توضیحات لیست ما را در ایمیل خود دریافت کنید.”

هرچه پیشنهاد شما وسوسه کننده تر باشد احتمال اینکه بتوانید اطلاعات بازدید کنندگان را بگیرید بیشتر است.

بازاریابی

  • راه اندازی کمپین تبلیغاتی

بعد از اینکه ایمیل‌ها به تعداد زیادی رسید باید کمپین تبلیغاتی راه بیندازید. به این معنا که هر دو روز یکبار یک مطلب مفید را برای مشتریان بفرستید و به این طریق فکر آنها را درگیر وبسایت خود کنید. وقتی ۵ الی ۶ ایمیل را بدین صورت فرستادید، پیشنهاد فوق العاده‌ نهایی را بدهید. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف ویژه شما در وبسایت باشد.با این کمپین احتمال خرید محصولات وبسایت شما به طرز شگفت انگیزی بالا می‌رود.

پیشنهاد می‌شود در چند ایمیل اول تبلیغ محصولات خود را نکنید و به جای آن ایمیل‌های آموزشی  ارسال کنید.

  • کاربران از بودن در وبسایت شما رضایت داشته باشند

صفحات وبسایت به ویژه صفحه سفارش خرید را به گونه ای طراحی کنید که مشتری از اینکه در آن صفحه است احساس خوبی داشته باشد. همچنین مواردی که تکمیل آن ساده‌تر است را در ابتدای فرم  سفارش خرید قرار دهید.برای مثال تلفن همراه را قبل از ایمیل قرار داده و کد پستی را در آخرین مرحله قرار دهید. چون سخت ترین قسمت کار پر کردن فیلد کدپستی بوده و شما به عنوان طراح وبسایت بهتر است موارد راحت‌تر را در ابتدا قرار دهید.

  • تمرکز مشتری را به سمت هدف خود معطوف کنید

از طراحی‌های گرافیکی عجیب و غریبی که تمرکز مشتری را از اصل موضوع خارج می‌کند، استفاده نکنید.

  • طراحی پاپ آپ های حرفه ای:

با طراحی پاپ آپ‌های حرفه ای سعی کنید کاربرانی که برای مدتی مثلا بیش از دو دقیقه در وبسایت شما آمدند را با پیشنهادهای هیجان انگیز به مشتری تبدیل کنید.برای نمونه اگر فردی بیش از ۲ دقیقه وقت صرف کرده و در صفحه شما در حال بازدید است و اکنون قصد دارد به سمت بستن صفحه مورد نظر برود ،پاپ آپی با پیشنهاد ۱۰ در صد تخفیف ارائه دهید.

روبن غنی پور طراح، بنیان گذار و آغازگر جنبش ملی کسب و کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مراحل بازاریابی دیجیتال گفت: مهم ترین اساس دیجیتال مارکتینگ را در ۴ مورد می‌توان جمع آوری کرد. اولین مورد آن استفاده ازشبکه‌های اجتماعی است که با ارائه یک پلتفرم رایگان، فرصت انبوه و برابر به کارآفرینان می‌دهد. جمعیت تشکیل دهنده این برنامه های اجتماعی، عطش اطلاعات و محتوا دارند و می‌توان با اشتراک گذاشتن تبلیغات کسب و کار خود درآمد زایی کرد.

وی افزود: باید به این جمله توجه داشت که هرکجا صف ایجاد شود درآمد ایجاد می‌شود.بی شک جایی که افراد بیشتری درآن حضور دارند محل بهتری نسبت به یک محل بی تردد برای تبلیغ محصول خواهد بود.برای نمونه  شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام  توانسته سبک زندگی و فرهنگ کاربران را عوض کند و با ایجاد نیاز در بین آنها راهی  برای در آمدزایی باز کند.تبلیغات در صفحه ای از اینستاگرام که تعداد دنبال کنندگان آن ۱ میلیون کاربر است محل مناسبی برای تبلیغات بوده و امکان موفقیت در آن بیشتر از صفحه ای است که تنها حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده دارد.

دیجیتال مارکتینگ

غنی پور ادامه داد: مورد دومی که به عنوان مهم ترین ابزار بازاریابی می‌توان از آن یاد کرد بازاریابی از طریق ویدئو مارکتینگ است. به گونه ای که اینستاگرام برای بدست آوردن جایگاه یوتیوب بخش جدیدی را در قالب ویوئو استوری به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. ویدئو مارکتینگ ابزار قدرتمندی است که در حوزه‌های متفاوتی همچون تیزر، گرافیک انیمیشنی ایجاد می‌شود و  محتوا را انتقال دهند.این ابزار تنها با  ۳۰ ثانیه می‌تواند تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند.

این مجری و کارشناس کسب و کار شبکه صداو سیما در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استفاده از فان و سرگرمی در بازاریابی اینترنتی  بی تأثیر نیست.افراد حوصله فرمول‌های سخت را ندارند و ترجیح می‌دهند مسائل به گونه ای آسان و با طنز بیان شود. اینگونه سهم برابری از سرگرمی و اطلاعات را کسب کرده‌اند و به راحتی جذب تبلیغات می‌شوند.

وی در آخر بیان کرد: گیمیفیکیشن یکی از مواردی است که می‌توان در استراتژی بازاریابی محتوایی از آن استفاده کرد.این استراتژی تقریبا می‌تواند برای هر محصول یا خدمتی بکار گرفته شود و با هر بودجه ای قابل انطباق باشد.بهترین کار برای شروع این راهبرد شروع یک بازی آسان است.بدین صورت که برای شروع به کاربران جایزه دهید تا از صفحه شما بازدید کنند و یا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.این ابزار مشتریان شما را به صفحه وبسایتتان هدایت می‌کند و کمک می‌کند آنها نیاز خود را برطرف کنند.

نکاتی که نباید هرگز فراموش کنید:

با پیامک‌ها و ایمیل‌های آزار دهنده بازدیدکنندگان را نرنجانید.

آمار سایت خود را با دقت بررسی کنید و برای صفحاتی که پربازدید هستند برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشید.

یک سایت زمانی ارزشمند است که به طور مرتب به آن رسیدگی کنید و آن را با مطلب و امکانات جدید ارزشمند کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.