Take a fresh look at your lifestyle.

تکنیک های بازاریابی در صفحه فرود محصول کسب و کارهای اینترنتی

تکنیک های بازاریابی در صفحه فرود محصول کسب و کارهای اینترنتی

بسیاری از کارآفرینان اینترنتی اینقدر غرق توسعه و بهبود کارایی محصول شان خواهند شد که به طور کلی فراموش می کنند برای سرپا ماندن کسبو کارشان به فروش و درنهایت درآمد نیاز خواهند داشت.

مهم ترین مهارتی که شما در هر نوع تجارتی به آن نیاز خواهید داشت مهارت و قدرت ارائه و بازاریابی شما است. الفبای ارائه و بازاریابی را قبل از هر مهارت دیگری یاد بگیرید ، مهم نیست چه چیزی تولید کرده اید و چقدر از نظر تجربه و طراحی عالی است ، مهم این است که چگونه نظر دیگران را به آن جلب کنم.

خیلی در حوصله این مقاله نیست ولی اگر زندگی نامه حرفه ای بیل گیتس و استیو جابز را مطالعه کنید ، متوجه خواهید شد آنها قبل از اینکه یک نابغه برنامه نویس و یا نابغه تکنولوژی باشند ، اسطوره تجاری سازی محصولات بوده اند. آنها کاملا می دانستند چگونه نظر بازار را به محصولات شان جلب کنند.

در واقع بازاریابی و ارائه صحیح محصول در لایه های اولیه هر کسب و کاری است و اگر می خواهید نتیجه های جدید و متفاوتی بگیرید باید این مهارت را به خوبی یاد بگیرید. بازار و اینترنت پر از محصولات عالی و فوق العاده است ، اما آیا و واقعا همه آنه موفق هستند؟ بسیاری از دانشجویان من از این بابت شکایت میکنند چرا که محصول بهتری نسبت به رقبا آماده کرده اند ولی بازار به آنها توجه ای ندارد ؟ راه حل ساده ای دارد ، برای اینکه از اقبال عمومی در اینترنت و بازار بهرمند شوید نیاز نیست خلاقانه ترین و بهترین محصول را آماده سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید ارزش ایجاد کنید و بازی بازاریابی صحیح در اینترنت را به درستی انجام دهید. تا مشتریان محصول شما را بیبینند و آن را خریداری کنند.

در این مقاله، ما به شما تکنیک های ساده ولی قدرتمندی بازاریابی را آموزش میدهیم تا ترافیک آورده روی صفحه محصولات خود را به مشتری تبدیل کنید و سرانجام کسب و کار شادی را داشته باشید. البته تمرکز این مقاله از جایی است که مردم محصول شما را پیدا کرده اند و دقیقا در صفحه محصول شما هستند ، شما می خواهید آنها را قانع کنید که محصول تان ارزش پول خرج کردن دارد.

اهمیت تکنیک هایی که دراین مقاله به آن اشاره میشود را دست کم نگیرید. هرچه قدر بازاریابی قوی تری داشته باشید مشتریان بیشتری خواهید داشت.

تصویر محصول

مطمئن شما برای جلسات مهم کاری خودتان از بیژامه و و لباس راحت استفاده نمی کنید ، شما از بهترین کت و شلوارتان استفاده میکنید چراکه نشان دهنده کیفیت  رابطه و میزان تاثییر گذاری شما است.

یک تصویر خوب و با کیفیت به اندازی چند پاراگراف متن تبلیغاتی عالی می تواند تاثیرگذار باشد. تصویر محصول مهم است چرا که کاربران در دنیای اینترنت نمی توانند محصول را لمس کنند و با آن ارتباط برقرار کنند و اولین چیزی که محصول شما را با آن خواهند شناخت تصویر محصول است و این تصویر نشان دهنده کیفیت و ارزش محصول شما است. تصویر محصول تان را با وسواس انتخاب کنید ، اگر آن را باید عکس برداری کنید سعی کنید به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهید و اگر باید آن را طراحی کنید از گرافیست های حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.

عنوان محصول

عنوان محصول باید در کاربر حس هیجان و انگیزه را زنده کند ، باید کاربر این حس را داشته باشد که محصولی که به دنبالش است را پیدا کرده است و به آرزویش رسیده است. اگر چنین عنوانی را انتخاب کنید مردم در مورد محصول شما کنجکاو خواهند شد. عنوان یک محصول جدایی از یک اسم معمولی است. در انتخاب عنوان محصول از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید در نتایج موتورهای  جستجوقرار بگیرید.

به عنوان محصولات رقبای موفق  نگاه بیندازید و بیبینید چگونه انتخاب کرده اند؟ هر چه قدر عنوان محصولات شما خاص و حرفه ای تر باشد در ذهن کاربران به خوبی ماندگار خواهد شد.

توضیحات محصول

با آماده سازی یک متن تبلیغاتی و یا توضیحات محصول کاربران را نسبت به محصول خود کنجکاوتر کنید ، توضیحات عالی مثل یک سخنرانی و ارائه چشمگیر است. متن های تبلیغاتی طولانی ننویسید ، سعی کنید متون خود را تفکیک کنید و برای هر قسمت توضیحات ویژه آن را بنویسید.

قسمت ابتدایی توضیحات باید شامل حجم بالایی از اطلاعات کلیدی محصول باشد. این قسمت باید تقریبا هرچیزی که کاربر در مورد محصول می‌خواهد بداند را به او بگوید. بهتر است از جملات بازاریابی برای جذاب تر کردن توضیحات استفاده کنید به طور مثال «یکی از بهترین دوربین های فیلمبرداری ورزشی» و یا «به بازخوردهای مشتریان قبلی خودتان گوش کنید» اگر محصول شما وجه تمایزی نسبت به رقبا دارد حتما آن را ذکر کنید.

تکنیک های بازاریابی و ویدیو معرفی محصول

ویدیو بررسی یا معرفی محصول

استفاده از ویدیو در توضیحات محصولات به طرز چشمگیری فروش تان را بالا خواهد برد ، البته اجباری در کار نیست ولی اگر می خواهید کاربر را بیشتر با محصول تان آشنا کنید و قانع اش کنید که محصول فوق العاده آماده کرده اید حتما یک ویدیو ساده برای معرفی محصول تان آماده کنید و در قسمت توضیحات قرار دهید.  ویدیوها  برای بازاریابی بسیار کارآمد و کاربردی‌اند، چرا که حاوی اطلاعات تکمیلی هستند که کاربر برای انتخاب محصول به دنبال آنهاست ، معمولا اگر در صفحه توضیحات محصول از ویدیو استفاده شده باشد بسیاری از مردم توضیحات را نمی‌خوانند بلکه به سراغ ویدیو می‌روند.

ویدیوها نباید پیچیده باشند و حاوی جزییات زیادی باشند ، در نتیجه، ویدیوهایی که تهیه می‌کنید باید مرتب ، جذاب و حاوی اطلاعات کافی و کلیدی باشد تا کاربرها سردرگم نشوند و برای خرید محصول قانع شوند.

تجربه کاربری سایت و دسته بندی محصولات

این بسیار مهم است که کاربران با حداقل کلیک در سایت به چیزی که می خواهند برسند، تجربه کاربری سایت تان را تا جایی که ممکن است ساده کنید. اگر محصولات زیادی در فروشگاه اینترنتی است سعی کنید آنها را به درستی دسته بندی کنید و عنوان خوبی برای هر دسته بندی انتخاب کنید. محصولاتی که قصد دارید بیشتر توسط کاربر دیده شوند را در سایدبار و اسلایدر سایت تان تبلیغ کنید.

محصولات رایگان تولید کنید

این یک مزیت رقابتی فوق العاده نسبت به رقبا است ، البته برای محصولات نرم افزای و آموزشی که هزینه ای برای ساخت آنها پرداخت نکرده اید ممکن است. به هرحال هر چقدر کاربران را از اطالعات رایگان در مورد محصول تان سیراب کنید آنها انگیزه بیشتری برای خرید محصول شما خواهند داشت.

یکی از مدل های درآمدزایی در حوزه نرم افزار و یا محصولات آموزشی استفاده از روش freemium  است. به معنی اینکه شما اجازه میدهید کاربر از قسمت هایی از برنامه و یا محصول آموزشی تان استفاده کند و برای دریافت قسمت های ویژه و مطالب بکر باید حق عضویت بپردازد. این دقیقا تست کردن نمونه پنیر است که در سوپرمارکت‌ها می‌خوریم. اگر از طعم نمونه‌ای که خوردید خوش‌تان آمد، ممکن است برای خرید پنیر اقدام کنید و حتی تبدیل به یک مشتری دایمی شوید. اگر در حوزه نرم افزار و محصول آموزشی فعالیت می کنید یکی از بهترین روش های بازاریابی استفاده از همین روش است.

دوباره بازاریابی کنید

تمام تلاش‌تان را بکنید که بهترین بازاریابی اصولی و ابتدایی را برای محصول تان در سایت انجام دهید؛ اما این را مد نظر داشته باشید که همیشه ممکن است تیر اول به هدف نخورد. شما باید این را بدانید و بپذیرید. وقتی کارتان موفق نمی‌شود باید دوباره انجام دهید و روند کار همین است باید دوباره و دوباره آن را تکرار کنید. همان‌طور که محصول شما همیشه بر حسب نیاز مشتریان و رقابت با دیگران نیاز به ورژن جدید دارد، روند بازاریابی‌تان هم همین‌طور است.

در پایان

وقتی مشتری محصول شما را میخرد ، بازاریابی متوقف نمی‌شود و تازه شما باید آنها را علاقمند و تبدیل به ترویج کننده محصولات تان کنید. بعد از این سودهای واقعی کسب و کار اینترنتی به سراغ تان خواهد آمد.

منبع: به ایده

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.