Take a fresh look at your lifestyle.

۳ راهبرد مهم بازاریابی و برندسازی برای عرضه کالای ارزان قیمت

۳ راهبرد مهم بازاریابی و برندسازی برای عرضه کالای ارزان قیمت

 

به طور کلی نمی توانیم محصولی را ارزان قیمت و محصولی را گران قیمت تعیین کنیم. زیرا از نظر بسیاری از کارشناسان ، قیمت یک عدد نسبی است.

ممکن است برای شرکت یا برندی معروف که در سراسر دنیا شناخته شده است و محصولات با کیفیت بالایی را به بازار عرضه می کند ، قیمت یک محصولی را نسبت به سایر محصولاتش ارزانتر بدانیم. در حالی که قیمت همین محصول ارزان قیمت این برند در مقایسه با محصولات سایر برندها قیمت بالایی دارد. به همین دلیل است که کارشناسان معتقد هستند که قیمت یک عدد نسبی است و بستگی به این دارد که ما این قیمت را با چه چیزی مقایسه کنیم. اما به طور کلی ، در صورتی که قصد دارید یک کالای ارزان قیمتی را وارد بازار کنید ۳ راهبرد مهم وجود خواهد داشت. در ادامه ، به این سه راهبرد اشاره می کنیم.

یک) راهبرد برندسازی

شما برای همیشه نمی توانید محصول ارزان قیمت تولید کنید. علت آن هم این است که کالاهای ارزان قیمت ممکن است برای شما با قیمت و هزینه بیشتری تمام شود و از طرفی در بسیاری از موارد موجب ضرر و زیان شما خواهد شد. به همین دلیل به صلاح شما نیست که همیشه کالاهای ارزان قیمت تولید کنید. اما از کالاهای ارزان قیمت می توانید در فرآیند برندسازی ، بهترین استفاده را بکنید. در مرحله تبلیغات و برندسازی ، محصولات ارزان قیمت می توانند در زمینه بازاریابی بسیار کارساز باشند.

همیشه محصول ارزان قیمت برای مشتریان جذاب است به همین دلیل می توانید برای معرفی و شناساندن خودتان و برای اینکه تعداد زیادی از افراد بتوانند کالای شما را خریداری کنند تا با برند شما آشنا شوند می توانید از این استراتژی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید جایگاه و موقعیت مناسبی نیز برای خود به دست آورید بهتر است در پروسه برندسازی ، چند نوع محصول به بازار عرضه کنید و یکی دو مورد از این کالاها قیمتهای پائینی داشته باشند تا افراد زیادی بتوانند محصول شما را خریداری کرده و همین موجب گسترش نام تجاری یا برند شما در میان تعداد زیادی از مشتریان و مصرف کنندگان شود.

دو) سهم خودتان در بازار را افزایش دهید

از نظر مشاوره بازاریابی یکی از کاربردهایی که تولید محصولات با قیمت پائین دارد این است که شما می توانید به راحتی سهم زیادی را در بازار به دست آورید. بنابراین ، هدف شما از تولید این محصولات ارزان قیمت ، وارد شدن به بخشهای بیشتری از بازار است. بسیاری از برندهای شناخته شده در دنیا هستند که در ابتدای ورود خود به بازار از این راهبرد استفاده می کنند. به عنوان مثال ، برند اپل در ابتدای ورود خود به بازار ، محصولات رده سوم خود را وارد بازار کرد و زمانی که توانست برند خود را در بازار معرفی کند و به دست مشتریان برساند ، شروع به وارد کردن و افزایش محصولات با کیفیت بالاتر کرد.

بازاریابی و برندسازی

سه) مشخص کردن جایگاه برند

بعد از اینکه شما توانستید برند خود را به بازار و مخاطبان معرفی کنید و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید ، بهتر است که به فکر ارتقاء جایگاه برند خود در میان برندهای موجود در بازار باشید. باید به این نکته ظریف توجه داشته باشید که ادامه تولید و عرضه محصول ارزان قیمت می تواند موقعیت شما در بازار و برندسازی را به خطر اندازد و موجب تنزل موقعیت شما در میان سایر برندهای رقیب شود. به همین دلیل ، بهتر است پس از معرفی خود به بازار به فکر افزایش کیفیت محصولات خود باشید. زیرا زحماتی که برای برندسازی و معرفی خودتان به بازار کشیده اید نباید با ادامه تولید و عرضه محصولات ارزان قیمت به خطر بیافتد.

 

منبع: پارک بازاریابی ایران

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.