Take a fresh look at your lifestyle.

آینده تبلیغات احتمالا به این سه ترند CES بستگی دارد / در سال جاری، این ترندها (روندها) را در کمپین های تبلیغاتی خود به کار ببرید


   به قلم: برایان وانگ

   بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت Kiip

اگر در حوزه فناوری کار می کنید یا حداقل یک حساب توییتر دارید، قطعا در مورد خاموشی (قطع برق) که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) رخ داد، چیزهایی شنیده اید. درست است؛ نمایش برخی از قدرتمندترین شرکت ها، برندها و محصولات آینده توسط بارندگی قطع شد! 

خوشبختانه این نمایش ادامه یافت و توانستم ابتکارات و روندهایی (trends) را که توسط برخی از شرکت های برتر فناوری در جهان استفاده شده است از نزدیک ببینم. در اینجا، سه مورد از آنهایی را که فکر می کنم در سال ۲۰۱۸، در دستور کار نوآوری برای بسیاری از تبلیغات قرار خواهد گرفت ذکر می کنم.

۱- نبرد سخت: آمازون در برابر گوگل

محوریت نمایشگاه CES در مورد سخت افزار نبود. مطمئنا تعداد ابزارک ها یا گجت های (Gadgets) جالب که اکثرشان کوچک تر و کوچک تر شده بودند، بیشتر از آنی بود که بتوانم آنها را شمارش کنم. ولی تمرکز CES روی این موارد نبود. در عوض، CES بیشتر به یک میدان جنگ بزرگ میان گوگل و آمازون شباهت داشت.

البته ال جی، سامسونگ و سایر برندهای دنیای تکنولوژی، محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند، اما به دلیل محبوبیت روزافزون دستیارهای مجازی آمازون و گوگل، حتی در غرفه های این برندها هم اثراتی از آمازون و گوگل وجود داشت. آمازون و گوگل به جای آنکه خود را درگیر رقابت در ساخت یک محصول چشمگیر جدید برای آشپزخانه تان کنند، در زمینه به تصرف درآوردن اطلاعات شما ریشه دوانده اند.

اما چرا؟ این امر به آنها کمک می کند از لحظات زندگی مصرف کنندگان باخبر شوند که همین برایشان امکان دسترسی راحت تر به مشتری را فراهم می کند. این همان چیزی است که ما در Kiip انجام می دهیم؛ سعی می کنیم به جای آنکه در راحت ترین مواقع ممکن برای خودمان، مصرف کنندگان را با یک تبلیغ پاپ آپ بمباران کنیم (! )، در لحظات مهم از زندگی روزمره شان، به آنها دسترسی داشته باشیم.

اطلاعات دستگاه های وصل شده [به نت] به ما کمک می کند تا رفتارهای مصرف کنندگان – مثلا در خانه و در ماشین- را بیشتر و عمیق تر درک کنیم. پس می توانید تصور کنید که کنار هم گذاشتن «علاقه مندی برندها به هدف قرار دادن مشتری» و «سلیقه های مشتری» در کنار هم، در نهایت منجر به این می شود که برندها، حداکثر ارزش ممکن را به مشتری ارائه دهند.

صاحبان کسب و کار باید در مورد اینکه هوش مصنوعی و دستیاران مجازی تا چه حد می تواند به کسب و کارشان کمک کند، فکر کنند. به عنوان مثال، می توانید نسخه های آزمایشی برنامه Yelp و دیگر برنامه ها را در نظر بگیرید که کسب وکار شما را توسط دستیار مجازی، برای دیگران قابل جست وجو می سازد. شما حتی می توانید به مشتریان تان اجازه دهید تا به کمک این دستیارهای مجازی با هم قرار ملاقات گذاشته و از نظرات یکدیگر در مورد کسب وکار شما مطلع شوند.

۲- نمایشگرهای همه گیر

حقیقتا صفحه نمایش ها هیچ شباهتی به والدین ما ندارند، اما به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند و ما را احاطه کرده اند! آیا آن زمانی را که فکر می کردیم بیلبوردهای دیجیتالی خوشایند هستند به یاد دارید؟ آه، چه دوران خوبی بود!

نمایشگرها نه تنها در همه جا هستند، بلکه مانند کاغذهای آینده، ارزان تر و نازک تر می شوند. این موضوع شاید کمی ترسناک باشد (آیا ما اکنون برای کاغذ خود به محافظ های صفحه نمایش نیاز داریم؟ )، اما صادقانه بگویم، پیشرفت بسیار شگفت انگیزی است. به علت انعطاف پذیری نوظهور نمایشگرها، فرصت این را داریم که حتی نمایشگرهای خلاقانه تری بسازیم. مثلا ممکن است به زودی، صفحه نمایش شما یک دیوار کامل باشد!

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات آنلاین تا سال ۲۰۲۱ به کدام سمت می رود؟

اما این برای آگهی دهندگان چه اهمیتی دارد؟ مطالب گفته شده به این معناست که اکنون یک بوم (تبلیغاتی) بی انتها در اختیار داریم. دیگر بیلبوردها به پایین کشیده نمی شوند. می توانید فناوری صفحه نمایش را در یک میلیون روش مختلف برای دستیابی به یک هدف خاص به کار ببرید. به بیلبوردهای پویا و تعاملی و خرید برنامه ریزی شده تبلیغات محیطی (OOH) فکر کنید. شرکت هایی نظیر Clearchannel پیش از این، این کار را شروع کرده اند و این نوع از تبلیغات، مخصوصا تبلیغات محیطی، روز به روز ارزان تر خواهد شد.

۳- تجربیات کاربری و نه فناوری

یکی از شرکت هایی که واقعا مرا به فکر واداشت، پاناسونیک بود. این شرکت «تجربه کاربری از ورزشگاه های آینده» را مجسم ساخت. به بیان دیگر، رویدادهای ورزشی در آینده نزدیک، حتی از وضعیت فعلی خود عالی تر خواهند شد. می توانید بلیت خود را از روی همان صندلی که بر رویش نشسته اید، تأیید و اسنک ها و نوشیدنی های مورد علاقه خود را از طریق پهپادهای کالارسان (Drone Deliveries) دریافت کنید. در مجموع به کمک فناوری، هرآنچه را که ممکن است در حین تماشای یک ورزش توپی به آن نیاز پیدا کنید راحت تر به دست خواهید آورد.

هدف برندهایی نظیر پاناسونیک این است که به ما نشان دهند یک فناوری جدید، چه تجربه ای را به دنبال خواهد داشت؛ فرورفتن کامل در جهانی که به نظر بی نقص می رسد و در آن مجبور نیستیم به این دلیل که پشت سر ما یک صف ۲۰ نفره منتظر است، در تصمیم گیری برای انتخاب میان اسنک مکزیکی یا هات داگ عجله کنیم.

این روند برای تبلیغ کنندگان بدان معناست که برندهای معتبر می توانند از این فرصت های تجربه کاربری، حمایت مالی داشته باشند. مثلا نظرتان چیست که آمازون، که تا به اینجا برای پهپادهای کالارسان خود حسابی معروف شده است، امتیاز انحصاری حمایت مالی از شما را بخرد؟ یا اینتل، که اخیرا از اولین نمایش عمومی از فناوری تشخیص چهره خود پرده برداری کرده است، حامی مالی بلیت شما باشد؟

شاید بخواهید در مورد کارآفرینان کسب وکار کوچک هم سؤال کنید که چگونه می توان به عنوان اولین نفر در کسب وکار خویش، به گونه ای تجربه کاربری ایجاد کرد که به تدریج، نقش فناوری تقریبا از بین برود. اگر یک شرکت حسابداری مستقل هستید، استفاده از ابزار Slack با مشتریان خود، که باعث می شود کمتر احساس بیگانه بودن با آنها داشته و بیشتر جزئی از زندگی روزمره آنها باشید را در نظر بگیرید. یا اگر در یک بنگاه املاک و مستغلات کار می کنید، چرا ابزار واقعیت مجازی VR را به منظور پیش نمایش منازل برای مشتریان خود اجرا نمی کنید؟ هرآنچه که انجام می دهید، باید به قدری قابل توجه و متفاوت از دیگران باشد که تنها راه مخاطبان برای بهره بردن از آن، روی آوردن به سمت شما باشد.

پس امسال، این روندها را به دقت زیر نظر بگیرید یا اینکه نه، از همین لحظه شروع کنید و راه مناسب را برای اینکه شرکت تان چگونه می تواند این روندها را به کار گیرد، پیدا کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.