Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی در تعطیلات و رویدادهای خاص (گام دوم: شبکه‌های اجتماعی)

این دومین گام از سری مقالات بازاریابی در تعطیلات است که قرار است در مورد اجرای صحیح کمپین‌های مناسبتی (تعطیلات نوروز، تابستان، شب یلدا و غیره) صحبت کنیم و نکات مهمی که باید در این مورد رعایت کنید را بررسی کنیم.

در این بخش در مورد اهمیت شبکه‌های اجتماعی صحبت خواهیم کرد.

از ابزارهای زمانبندی و مانیتورینگ شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا به همه چیز اشراف داشته باشید!

هرجایی که مخاطبان‌تان حضور دارند باید در کنارشان باشید. هرجایی که مخاطبان‌تان به کمک نیاز دارند باید حضور داشته باشید. درواقع ارتباط شما با کاربران بخشی از پروسه نرخ تبدیل است و باید بدون مزاحمت همراه باشد.

در این راه ابزارهای زیادی آماده هستند که شما را همراهی کنند. برای مثال سیستم‌های چت‌ آنلاین بدون حضور شما و به صورت زمانبندی شده آماده هستند پاسخ مشتریان را بدهند.

اما چطوری اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان‌تان بدست بیارید؟ گزارش‌های بخش Acquisation و Behavior گوگل آنالیتیکس می‌تونه قدم‌های خوبی برای پیدا کردن این اطلاعات باشه. در ادامه هم با استفاده از دیگر ابزارهای آنالیز شبکه‌های اجتماعی مانند insights در اینستاگرام به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کنید

همیشه از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده کنید. این احتمال رو در نظر بگیرید که جامعه مخاطبین شما در حال استفاده از اون تکنولوژی هستند و اونجا دقیقا جایی هست که شما باید باشید تا بتونید یک تاثیر قوی ایجاد کنید.

فقط به این نکته توجه کنید که پلتفرم‌های پخش زنده‌ی ویدئو و استوری اینستاگرام چقدر سریع محبوب شدند! شاید شما هم باید شروع به برگزاری لایو‌های مرتبط با نوع محصول و خدمات خودتون کنید و از این طریق با مخاطبین در ارتباط باشید؟! فرصت‌های زیادی هست که شما می تونید ازش استفاده کنید.

وقتی این کار رو کردید از المان‌های تصویری حتما استفاده کنید تا به محتواتون کمک کنه بیشتر دیده بشه. عکس، ویدئو و GIF می‌تونن توجه مخاطبین شما رو جلب کنند.

هیچ وقت پینترست رو فراموش نکنید!

از پینترست برای رونق کسب‌وکار خودتون استفاده نمی‌کنید؟! این به معنی عدم حضور مخاطب شما در این فضا نیست! توی فصل تعطیلات از پینترست هم استفاده کنید. پین های استفاده شده در این فضا به طور غیر قابل باوری بر روی عمر کسب و کار شما تاثیر میذاره و به شما کمک می کنه تا تصویر به یاد ماندنی ایی از محصولات خودتون ارائه بدید. به هر حال باور بکنید یا نه، این روزها بیشتر مردم با چشمانشون خرید می‌کنند.

وقتی که از پینترست استفاده می‌کنید دقت کنید که توضیحات هر پین رو با توجه به قواعدی که کاربرانتون در جستجو‌ها استفاده می‌کنند ، بهینه سازی کنید. مطمئن نیستید که این قواعد چطور هستند؟ هشتگ‌هایی را که مخاطبین شما در اینستاگرام یا در گوگل جستجو می‌کنند را بررسی کنید.

از شبکه‌های اجتماعی موقعیت محور و پوش‌ نوتیفیکیشن استفاده کنید.

هم آنلاین و هم آفلاین فروش دارید؟ توی فصل تعطیلات هر دو رو با هم به کار بگیرید.

از شبکه‌های اجتماعی برای هدایت ترافیک به فروشگاه‌های فیزیکی خودتون استفاده کنید. متوجه این موضوع باشید که خریداران شما از کانال‌های مختلف برای بررسی و خرید استفاده می‌کنند. با اونها مثل کانال‌های رقابتی برای تبلیغات‌تون برخورد نکنید. اجازه بدید تا این کانال‌های پیام شما رو تقویت کنند.

اجازه بدید تا مردم توی مغازه‌ی شما “ Check-in “ و توییت کنند‌، حتی اونها رو به انجام این کار تشویق کنید. کاربرانتون رو تشویق کنید تا با استفاده از شبکه‌های مجازی که استفاده می‌کنند از برند شما طرفداری کنند و از مزایای مورد اعتماد‌ترین روش تبلیغات، یعنی قدرت کلام مخاطب بهره‌مند بشید.

قدرت تیم رو فراموش نکنید

به کمپین‌هایی تبلیغاتی که فراگیر شدند نگاه کنید. همه‌ی اونها، تیم و کاربران رو هم زمان درگیر کمپین کردند، به خاطر همین هم به یاد ماندنی و دوست داشتنی شدند.

هشتگ اختصاصی درست کنید و یک مسابقه رو شروع کنید. درباره‌ی تیم خوبتون که پشت طراحی همه محصولات و سرویس‌ها هستند بنویسید و عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.

لایف استایل کسب‌و‌کار خودتون رو پررنگتر به مخاطبین نشون بدید تا همه متوجه بشن که شما فقط برای کسب سود توی این بازار نیستید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.