Take a fresh look at your lifestyle.

۵ مسیر اشتباه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، مسیری برای همه انسان‌ها، به خصوص قشر جوان ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با سرعت بیشتر به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان بدست آورند. در شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدفمان، لازم است که از یک سری موراد دوری کنیم. در ادامه به ۵ اشتباه که ممکن است در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاید اشاره می‌کنیم که از موراد ذکر شده هستند:

 

نداشتن برنامه‌ریزی:

قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌های مورد نظرتان بپردازید. اول از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته‌باشید.

dream-work

نداشتن یک نویسنده:

حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکه‌های اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافیست فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.

داشتن کانال‌های زیاد:

فعالیت در همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسب‌وکارهای ایرانی، مرتکب آن می‌شوند. همیشه درباره شبکه‌اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آنجا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر مورد نظرتان نیرو بگذارید.

مقالات مرتبط:

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام – قسمت اول

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام – (قسمت دوم)

۴ قانون که باید آنها را در اینستاگرام رعایت کنید

social.share

تنها کار می‌کنید:

بزرگترین اشتباه برای یک کمپانی که در شبکه‌های اجتماعی به منظور بازاریابی فعالیت می‌کند، این است که فقط یک نیروی انسانی را روی این موضوع قرار دهد و به فرد مورد نظر بگوید که باید به تنهایی به تولید محتوا بپردازد. در صورتی که تک تک اعضای تیم شما یک منبع بزرگ برای محتواهایی با کیفیت بسیار بالا هستند و فقط لازم است که هر کدام از افرادتان، هفتگی، یک ساعت صرف این مهم کنند تا محتوای بهتری تولید گردد. از طرفی دیگر، بازخوردها باید به کل تیم منتقل شوند و همه از آنها درس بگیرند.

شنونده خوبی نبودن:

همان طور که برای حفظ یک رابطه دوستی، لازم است که شنونده خوبی باشید و مشکلاتتان را با دوست خود حل کنید، در شبکه‌های اجتماعی هم باید برای حفظ ارتباط با مخاطب خود، به حرف او گوش داده و از بازخوردهای ارایه شده استفاده کنید.

 

فراموش نکنید که اشتباهات ممکن است در هر بخشی از یک کسب‎‌وکار رخ دهد؛ ولی مهم این است که در آخر مجموع کاری که ارائه می‌شود کیفیتی مطلوب داشته باشد. پس به هیچ عنوان از اشتباه کردن، نترسید و فقط سعی کنید که شرایط را بهتر کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.