Take a fresh look at your lifestyle.

عاون علمی و فناوری رئیس جمهور / میزان فروش شرکت های دانش بنیان ۴۰ هزار میلیاردتومان است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: میزان فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در شورای اقتصادمقاومتی استان البرز که بعدازظهر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به استقبال جوانان در حوزه اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش به توفیقات خوبی رسیدیم و در حوزه نیروی انسانی ظرفیت بالایی داریم.

وی به مشکلات موجود در بخش اقتصاد اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان داخلی به ۲۷ برابر افزایش و تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج نصف شده است.

ستاری بابیان اینکه باید دید چرا افزایش تعداد دانشجویان در بخش اقتصاد کشور تأثیرگذار نبوده است، تصریح کرد: بدون شک باید بحث آموزش به اقتصاد تبدیل شود، پایه اقتصاد نفتی این امکان را برای ما در کشور فراهم نمی کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: منابع زیرزمینی، منبع مالی است که مانند پول توجیبی کودکان می ماند که خلاقیتی را برای فرزندان به وجود نمی آورد، تکیه بر منابع زیرزمینی چون نفت نظام پدرسالاری را در جامعه ایجاد می کند، بدین ترتیب محیط کسب و کار برای بخش خصوصی تخریب می شود.

وی بابیان اینکه نباید محیط را برای ایجاد کسب وکار جوانان مسموم کرد چراکه بدین ترتیب کارآفرینی از رونق می افتد و همه سعی خواهند کرد در استخدام های دولتی به جایی برسند، افزود: نوع آموزش در کشور باید تغییر کند و محیط کسب وکار ازلحاظ تسهیل و مجوزها بهبود پیدا کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.