Take a fresh look at your lifestyle.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان لرستان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان / هم افزایی بین بخشی لازمه حمایت از اجتماع نخبگان بومی است

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان لرستان گفت که دستگاه ها و نهادهای مختلف باید خود را موظف به همکاری با بنیاد نخبگان استان بدانند و از سوی دیگر بنیادهای نخبگان استانی نیز زمینه لازم را برای ایجاد هم افزایی فراهم کنند.

مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی سپاه استان لرستان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم انجام کار گروهی نخبگانی، گفت: با رشد علمی که امروز در جهان وجود دارد قطعاً نمی توان با انجام فعالیت های فردی به دستاورد قابل توجهی رسید چراکه موضوعات بشری، امروزه پیچیده و چندوجهی هستند و برای بررسی آنها نیاز به نگاه چندبعدی است.


رحیمی ادامه داد: حصول فناوری نتیجه همکاری و تعال چند تخصص و مهارت و تجمیع توان نخبگانی است.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان لرستان، تعامل و هم افزایی بین بخشی را لازمه حمایت از اجتماع نخبگان بومی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه این مهم هنوز میسر نشده است و دستگاه ها و نهادهای مختلف خود را موظف به همکاری با بنیاد نخبگان استان نمی دانند و از سوی دیگر در برخی استان ها، زمینه لازم را برای ایجاد این هم افزایی فراهم نشده که این امر هم در کیفیت و هم در کمیت برنامه ها اثرگذاری نامطلوبی دارد.

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی سپاه استان لرستان تصریح کرد: امکانات و پتانسیل های خوبی در استان ها وجود دارد که می توان در سایه تعامل بین دستگاهی از آنها برای حمایت از طرح ها و اندیشه های نخبگان استفاده کرد.

رحیمی با اشاره به ضرورت بهره بری از امکانات مراکز رشد در استان ها، بر اشتراک منابع تأکید و تصریح کرد: هم افزایی و همگرایی بین دستگاهی، سبب می شود موازی کاری کمینه شده و همه کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد بسیج شوند و فضای نخبگانی در کشور حاکم شود.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از گروه های نخبگانی، یادآور شد: گرچه ارائه تسهیلات به افراد اقدام مناسبی است اما اگر این حمایت ها به سمت گروه های نخبگانی، شرکت های دانش بنیان و فعالان کسب وکارهای نوپا جهت دهی شود، علاوه بر رونق اشتغال زایی و کمک به پویایی اقتصادی، فرهنگ کار گروهی را نیز ترویج می دهد.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان لرستان، تزریق تفکر نخبگانی به مناطق کم برخوردار و محروم را یکی از اولویت های اساسی برای رسیدن به توسعه قلمداد کرد و اظهار داشت: خدمت رسانی به این مناطق یکی از ملزومات پیشرفت و توسعه و یکی از محل های مناسب برای پیاده سازی اندیشه و طرح نخبگانی است. برای نیل به این هدف و همچنین توانمندسازی ساکنان این مناطق، می توان از ظرفیت نهادهایی مانند بسیج علمی نیز بهره برد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.