Take a fresh look at your lifestyle.

فن بازار منطقه ای سیستان و بلوچستان افتتاح شد

فن بازار منطقه ای سیستان و بلوچستان به عنوان هفدهمین بخش از شبکه بزرگ فن بازار ملی کشور، به همت فن بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه اندازی هفدهمین بخش از شبکه بزرگ فن بازار ملی کشور در سیستان و بلوچستان می تواند علاوه بر رونق اقتصادی منطقه، موجب شناسایی و حمایت از افراد توانمند در حوزه تولید و صادرات باشد. داشتن پتانسیل های مناسب می تواند باعث اشتغال بیشتر در استان سیستان و بلوچستان شود.

اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان از استان های مرزی ایران است و به همین دلیل تبادل خوبی با کشورهای خارجی دارد و این امکان را حتی پایتخت و استان هایی مانند اصفهان ندارند، گفت: همین موقعیت جغرافیایی موجب می شود در درجه اول این فن بازار درگاهی برای صادرات محصولات استان های دیگر نیز باشد.

وی ظرفیت های فن بازار سیستان و بلوچستان را در حوزه هایی چون شیلات و گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: می توان این ظرفیت ها را با هدف توسعه بازار فعال کرد.

فن بازار منطقه ای سیستان و بلوچستان که با حمایت پارک علم و فناوری آن استان ایجاد شده، کمک به بازاریابی محصولات فناورانه، انتقال فناوری، ارتقای سطح فناوری صنایع مستقر در استان، جذب سرمایه برای طرح های فناورانه و کمک به تجاری سازی آنها و برقراری روابط تجاری و فناوری بین کسب وکارها را برعهده خواهد داشت.

با اخذ موافقت شورای مرکز فن بازار ملی ایران و انجام مذاکرات و مقدمات ایجاد این دفتر طی ماه های گذشته، راه برای اعطای این مجوز در استان سیستان و بلوچستان هموار شد و در روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه این دفتر با حضور مسئولان و مدیران استان سیستان و بلوچستان و مدیران مرکز فن بازار ملی ایران و پارک فناوری پردیس معاونت علمی افتتاح شد.

برگزاری جلسه معارفه عمومی برنامه ها و خدمات فن بازار منطقه ای، تحویل زیرساخت نرم افزاری فن بازار و برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای سیستان و بلوچستان با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با حوزه علم و فناوری از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه این فن بازار منطقه ای بود.

مرکز فن بازار ملی ایران، به استناد تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولیت ایجاد و ساماندهی فن بازارهای منطقه ای و تخصصی در کشور را برعهده دارد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.