۵ راهکار برای بازنویسی داستان برند
۵ راهکار برای بازنویسی داستان برند
داستان و شعار برند باید به گونهای باشد که مخاطب را در لحظه درگیر کند. رسیدن به این شعار، نیازمند برنامهریزی و تلاش منظم است.
۱- با اهداف واقعی شروع کنید
هر محتوای بازاریابی و هر نوع ارتباطی در این زمینه نیاز به هدف دارد. اهداف کسب و کار خود را بهروشنی مشخص کنید و آنها را در همهی مراحل نگارش به همراه داشته باشید. از خودتان بپرسید چرا مخاطب باید به شما اطمینان کند و آیا کاری که شما انجام میدهید مشکلی قابل ملاحظه را حل خواهد کرد؟
۲- مانند فیلمنامه بنویسید
داستان را طوری تعریف کنید که جذابیتهای فیلم سینمایی و سریالهای تلویزیونی را داشته باشد. داستان شما باید درگیرکننده و دارای نقاط عطفی باشد که مخاطب را با خود همراه کند.
۳- یک بار بلند بخوانید
وقتی شعار یا داستان برند خودتان را بلند بخوانید، متوجه اشکالات احتمالی آن و دشواریهای پیش روی مخاطب خواهید شد. این کار باعث میشود برخی کلمات را جایگزین کنید و بدین ترتیب، کاربران بهسرعت بتوانند محتوای تبلیغاتی شما را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند.
۴- آن را برای افراد ناآشنا با صنعت بخوانید
یک مثال قدیمی میگوید اگر بتوانید کاری را به مادربزرگتان یاد دهید، حتما در آن حرفهای شدهاید. داستان و شعار برندتان را برای افراد با آگاهی پایین تعریف کنید و منتظر بازخورد باشید. اگر آنها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و منظور شما را متوجه شوند، در آمادهسازی داستان موفق بودهاید.
۵- خلاصه نویسی کنید
در مرحلهی آخر نوبت به کوتاه کردن جملات میرسد. داستان و شعار برند باید حتیالامکان کوتاه باشد و منظور را بهسرعت منتقل کند. جملات را بهقدری کوتاه کنید که برای مخاطب خستهکننده نباشند. نکتهی دیگر این است که ترکیبی از جملات کوتاه و بلند را پشت سر هم استفاده کنید تا وزن مطلب حفظ شود.
منبع: زومیت
نظرات بسته شده است.