Take a fresh look at your lifestyle.

مناسبت‌های بهمن ماه و ایده‌های بازاریابی مربوط به آن

 

هر چقدر که به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، فرصت کمتری داریم تا بتوانیم برای محصولات و خدمات کسب‌وکار خود به جذب مخاطبان جدید بپردازیم یا اینکه مخاطبان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنیم. از این رو بهمن ماه، نقش کلیدی‌ را برای کمپین نوروزی هر کسب‌وکاری ایفا می‌کند و پیش‌نیازی است تا بتوانید در این موقعیت مناسبت، موفقیت آمیزانه عمل کنید و در نهایت به هدف فروش سال خود دست یابید. در این مطلب در کنار تمرکز روی رویدادهای مهم این ماه، سراغ این مهم می‌رویم که چگونه می‌توانید از این مناسبت‌ها جهت بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بهره ببرید و کمپین‌هایی موفق داشته باشید.

روز جهانی تفریح در محل کار – ۶ بهمن
 بازی‌های بسیاری هستند که برای محیط کار مناسب محسوب می‌شوند و از این جهت، تمرکز روی فروش این بازی‌ها توسط فروشگاه‌ها می‌تواند روی درآمدشان تاثیری مثبت بگذارد. البته باید قبل از چنین کمپینی، در مورد تفریح در محل کار و این مناسبت به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بپردازید و در فاز دوم روی فروش بازی‌ها تمرکز کنید.

روز جهانی سرطان – (۱۵ بهمن)
 اطلاع‌رسانی در مورد سرطان و کمک‌رسانی به افرادی که درگیر یکی از انواع این بیماری هستند، ماموریتی است که هر کسب‌وکاری می‌تواند روی آن تمرکز کند. معمولا کمپین‌هایی که برای اطلاع‌رسانی بیماری‌ها و کمک‌رسانی به مبتلایان به آنها طراحی می‌شوند نیز تحت عنوان کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی هستند. برای اثربخشی این کمپین‌ها بهتر است که کمتر روی تبلیغاتی بودن آن تمرکز کنید و هدف اصلی واقعا کمک به بیماران باشد.
کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی معمولا حساب‌های کاربری خود را درون شبکه‌های اجتماعی دارند و از سمتی دیگر برای آنها وب‌سایتی طراحی می‌شود تا افراد بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد کمپین جذب کنند.
برای چنین کمپین‌هایی لازم است که به صورت منسجم به کمک ابزارهایی چون تبلیغات بنریِ هدفمند، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهایی اثربخش چون استفاده از افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing)، بیشتر به اطلاع‌رسانی بپردازید.

روز جهانیNutella – (۱۶بهمن)
 در این روز رستوران‌ها و کافه‌ها، می‌توانند روی غذاها و دسرهایی که در آنها شکلات Nutella به کار رفته است نیز تخفیف دهند. در زمانی که چنین تخفیف‌هایی ارائه می‌شود، لازم است که حتما از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیام کوتاه و… به اطلاع‌رسانی بپردازید تا افراد بیشتری تصمیم بگیرند تا به رستوران یا کافه شما مراجعه کنند.
نکته مهم‌تر برای موفق شدن این پیشنهادات، این است که باید زودتر اطلاع‌رسانی در مورد آنها صورت گیرد تا مخاطبان شما فرصت برنامه‌ریزی برای حضور در رستوارن یا کافه شما را داشته باشند.

روز جهانی اهدای کتاب – ۲۵ بهمن
 کاهش سرانه مطالعاتی از مورادی است که به نقطه دردی در کل کشور ایران تبدیل شده است و هر ساله این کمیت کاهش می‌یابد؛ از این رو کسب‌وکارها می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی‌ای را در این روز به مخاطبان خود اهدا کنند تا روی این مورد اثر بگذارند.
از سوی دیگر، این مناسبت چنین پتانسیلی را دارد که بتوانید یک کمپین مسئولیت اجتماعی برای آن طراحی کنید و در آن به تشویق افراد بپردازید که به هم کتاب اهدا کنند و یادآور شوید که چقدر مطالعه می‌تواند روی زندگی افراد تاثیر بگذارد.

روز جهانی مسابقه طنابکشی – ۳۰ بهمن
 خیلی از کسب‌وکارها هستند که از مناسبت‌ها در جهت جذب منابع انسانی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی به شکلی واقعی، فضای کاری خود را ایده‌آل نشان دهند. به همین دلیل روز جهانی مسابقه طناب‌کشی، فرصت خوبی است تا در محیط کار خود چنین مسابقه‌ای برگزار و آن را تحت پوشش قرار دهید.
مدارس و مراکز آموزشی هم می‌توانند از این رویداد بهره ببرند و چندین مسابقه طناب‌‌کشی برگزار کنند و در نهایت تعامل با مخاطب خود را از این طریق بیان اینکه محیطی مناسب و پویا دارند نیز افزایش دهند.

فهرست مناسبت های جهانی بهمن ماه

1 بهمن روز جهانی شیرینی گرانولابار
2 بهمن روز جهانی سس تند
3 بهمن روز جهانی دست خط
روز جهانی شیرینی پای
5 بهمن روز جهانی تفریح در محل کار
6 بهمن روز جهانی گمرک
7 بهمن روز جهانی کیک شکلاتی
8 بهمن روز جهانی امنیت اطلاعات
روز جهانی ترکاندن نایلون حباب دار
9 بهمن روز پازل
روز جهانی چیپس ذرت
12 بهمن روز جهانی آدامس بادکنکی
روز بیمه اتومبیل، روز مار
روز ترک کردن آدم‌های عوضی
روز پوشیدن لباس قرمز
روز مطالعه با صدای بلند
بازگشت حضرت امام و آغاز دهه فجر
13 بهمن روز جهانی تالاب
روز سورتمه سواری
روز خار پشت
روز کرپ
14 بهمن روز فناوری فضایی
روز کیک هویج
15 بهمن روز جهانی سرطان
روز سوپ خانگی
روز پوشیدن ژاکت
16 بهمن روز جهانی شکلات نوتلا
روز کارشناس هوا شناسی
17 بهمن روز بستنی برای صبحانه
18 بهمن روز رقص باله
روز یک کارت برای دوستت بفرست
19 بهمن روز اپرا
روز نیروی هوایی
روز بخند و پولدار شو
20 بهمن روز جهانی پیتزا
21 بهمن روز چتر
22 بهمن روز با یکی دوست شو
روز احساس رضایت از مجرد بودن
روز به خاطر شیر ریخته شده گریه نکن
روز تی شرت سفید
روز جهانی تمیز کردن کامپیوتر
24 بهمن روز جهانی رادیو
روز جهانی وال
روز یک اسم جدید بگیر
روز آگاهی کارمندان از حقوقشان
25 بهمن روز چرخ و فلک
26 بهمن روز زن و روز مادر
روز جهانی با هم غذا خوردن
27 بهمن روز نوآوری
روز بادام
28 بهمن روز جهانی روح انسان
روز آموزش دیجیتال
روز راه من

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.