Take a fresh look at your lifestyle.

چرا فرسودگی کارآفرین، یک مشکل واقعی است؟

به عنوان یک کارآفرین، در مسیر سوددهی با موانع و چالش های بی شماری مواجه خواهید شد.

برای مثال، باید مراقب رقابت باشید تا از مسائل ناگهانی جلوگیری کنید، بر فروش و رشد خود نظارت داشته باشید تا شرایط ثبات کسب و کار خود را حفظ و تیم خود را فعالانه مدیریت کنید تا همه افراد را همفکر و همراه کنید.

اما یک مشکل مهم وجود دارد که اکثر کارآفرینان متوجه آمدن آن نمی شوند زیرا مشغول فکر کردن به همه افراد و همه چیز هستند و فراموش می کنند به خودشان فکر کنند.

فرسودگی، مسئله ای واقعی و جدی برای کارآفرینان است و می تواند هر چیزی را که برای آن زحمت کشیده اید دچار مشکل کند.

۴ اثر فرسودگی کارآفرینی

اکثر کارآفرینان، یک سرسختی طبیعی دارند که مجبورشان می کند روی مشکلات کار کنند؛ این ویژگی از یک سو خوب است زیرا به آنها اجازه می دهد با وجود موانع بسیاری که سر راه شان قرار می گیرد، به راه خود ادامه دهند اما از سوی دیگر مجبورشان می کند که توانایی و سرسختی خود را دست کم بگیرند.

سر و کار داشتن طولانی مدت با مسائل استرس زا و به شیوه های ناسالم، می تواند انگیزه و انرژی شما را بگیرد و به نتایج زیر بینجامد:

تحلیل انرژی: با انرژی کمتر به محل کار خواهید آمد. یعنی خوب کار نمی کنید و روحیه تیم خود را پایین می آورید. این مسئله، نتیجه ای پیچیده و مضر دارد؛ چون کارایی شما پایین است، ساعت های بیشتری را کار می کنید که باعث تأثیرات عمیق تر فرسودگی می شود.

تصمیم گیری ضعیف: به دلیل فاصله گرفتن و جدا شدن از کسب و کار و همچنین به این دلیل که آرامش فکری کمتری دارید، تصمیمات ضعیف تری برای شروع می گیرید. این به معنای پتانسیل بلندمدت کمتر و مشکلات ناگهانی بیشتر است که باید حل شوند، و راه حل های شما آنگونه که تصور می کردید، موفق نیستند.

لذت نبردن: فراموش نکنید که بخشی از دلیل کارآفرین شدن تان این بود که می توانستید از کنترل کردن برنامه های خود لذت ببرید. اگر خیلی به خودتان استرس بدهید، لذت بردن از این تجربه را از دست می دهید و یکی از بزرگ ترین انگیزه های اولیه خود را از بین می برید.

علائم فیزیکی: تأثیرات فیزیکی را که استرس زیاد می تواند روی بدن تان بگذارد نادیده نگیرید. سیستم ایمنی شما ضعیف شده و باعث آسیب پذیر شدن شما در برابر بیماری می شود، به راحتی دچار درد و خستگی می شوید و حتی ممکن است به مشکلات مربوط به استرس، مانند فشار خون بالا یا اولسر (زخم) دچار شوید.

۵ علامت زودهنگام فرسودگی کارآفرینی

راه سادهای برای جلوگیری کامل از فرسودگی وجود ندارد اما می توانید متوجه شروع آن شده و از همان ابتدا آن را مهار کنید. اینها علائم بسیار زودهنگام فرسودگی هستند که بدون توجه به اینکه با اثرات استرس خود آشنا هستید یا نه، متوجه آنها خواهید شد:

از آمدن به دفتر کار می ترسید: نباید هر صبح از بیرون آمدن از رخت خواب بترسید، اما اگر با ترس از رفتن به دفتر و شروع کردن کار بیدار می شوید، نشانه این است که مشکلی وجود دارد. این مسئله هر چند وقت یکبار ایرادی ندارد اما اگر مدام با این آن روبه رو هستید، چیزی باید تغییر کند و احتمالا در معرض فرسودگی خلاق (حس خستگی زیاد و عدم علاقه به کاری که انجام می دهید)، هستید.

به راحتی دچار خستگی و استرس می شوید: درمورد اینکه چقدر تحریک پذیر هستید و چقدر طول می کشد تا دچار استرس شوید، فکر کنید. هرچقدر بدن (و ذهن) شما این سناریو را تشدید کند، احتمال فرسودگی شما بیشتر است. در طول زمان نسبت به مسائل استرس زا حساس تر می شوید.

خیلی برای خود وقت نمی گذارید: درباره آخرین روزی که تعطیل بودید و دفتر نرفتید، یا آخرین تعطیلاتی که رفتید فکر کنید. ممکن است احساس کنید بدون این زمان های شخصی هم می توانید زندگی کنید اما تعطیلات برای کارایی کلی و سلامت ذهنی شما مهم است.

عادات سبک زندگی شما به شکلی منفی در حال تغییر هستند: به برخی عادات سبک زندگی خود نگاهی بیندازید. آیا غذاهای ناسالم بیشتری می خورید؟ آیا ورزش کردن را کنار گذاشته اید؟ آیا عادت بدی مانند نوشیدن الکل زیاد یا سیگار کشیدن پیدا کرده اید؟ همه اینها علائم این هستند که شما در مسیر نادرست، به دنبال چیز خاصی می گردید.

دوستان یا خانواده شما ابراز نگرانی کرده اند: دوستان و خانواده شما هستند تا از شما حمایت کنند و اگر صادقانه ابراز نگرانی کنند، باید به آنها گوش دهید. چون درگیر راه اندازی و شروع کار خود هستید، احتمالا آنها زودتر از شما متوجه علائم فرسودگی در شما می شوند.

۴ کاری که می توانید برای جلوگیری از فرسودگی انجام دهید

اگر متوجه فرسودگی در خود شده اید، قبل از این که به عملکرد شغلی شما نیز آسیبی وارد کند، باید کاری کنید:

زمانی را تعطیل باشید: یک روز یا یک هفته را برای خود بگذارید تا به وضعیت ذهنی قبلی بازگردید و البته این گونه نباشد که در روز تعطیل نیز ایمیل خود را چک کنید- کاملاً از دفتر کار جدا شوید. کار، همان جا می ماند تا برگردید.

بیشتر مسئولیت ها را از دوش خود بردارید: اگر حجم کارتان بسیار زیاد است، کارها را به اعضای تیم خود بسپارید. آنها را استخدام کرده اید چون به آنها اطمینان دارید، بنابراین اجازه دهید زمانی که به آنها نیاز دارید به کمک شما بیایند.

نه بگویید: شما اینجا مسئولید. به مسئولیت ها و یا کارهایی که خیلی زیاد هستند نه بگویید. اینکه به خودتان فضا بدهید تا بهترین کار را خلق کنید، بیشتر به اثرگذاری ربط دارد تا بازده و کارایی. موقعیت هایی را دنبال کنید که شما را به اهداف بزرگ ترتان نزدیک تر می کنند نه اینکه خود را مشغول کاری کنید که وقت تان را می گیرد و شما را جلو نمی برد.

از استرس دوری کنید: برای کاهش استرس، زمانی را به ورزش، تفکر آگاهانه و کارهای دیگر اختصاص دهید.

جلوگیری از فرسودگی کارآفرینی به چیز زیادی نیاز ندارد- فقط کمی آگاهی و رفتار فعال می تواند این قاتل کارایی را مهار کند. مهم نیست که شروع شما چقدر مهم به نظر می رسد یا شما چقدر آن را باور دارید، چیزی که اولویت دارد، سلامت شماست.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.