Take a fresh look at your lifestyle.

با هدف آموزش کار پرینترهای سه بعدی / برنامه دو روزه «دوست علمی نانو» برگزار شد

برنامه دو روزه «دوست علمی نانو» به همت بنیاد نخبگان استان ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، در راستای برنامه های توان افزایی و مهارت آموزی مستعدان برتر و به منظور هدایت استعدادهای دانش آموزی، برنامه دو روزه «دوست علمی نانو» به همت بنیاد نخبگان استان ایلام و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در روز نخست این کارگاه، داوود نظری، برگزیده المپیاد آزمایشگاهی شیمی و مخترع برگزیده بنیاد ملی نخبگان مباحث مرتبط با شیمی آلی نوین را برای دانش آموزان ارائه داد و آنان را با پیشرفت های این حوزه از علم آشنا کرد.

در ادامه، کارگاه خلاقیت و کارآفرینی در شیمی توسط امیرمسعود رضا دوست، عضو هیأت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و کارآفرین حوزه نانو برای شرکت کنندگان برگزار شد.

در روز دوم کلاس کارگاه هنر حل مسئله در شیمی آلی توسط بهمن طهماسبی، دکترای تخصصی شیمی آلی و مستعد برتر بنیاد ملی نخبگان برگزار شد و در آن دانش آموزان با جدیدترین شیوه های حل مسائل شیمی آشنا شدند.

وی در ادامه به معرفی کاربردهای نانوکاتالیزور ها در تولید بنزین با عدد اکتان بالا، خالص سازی آب، پیل های سوختی، صرفه جویی در انرژی، پیشرانه های جامد موشک، تولید بیودیزل، پزشکی، رنگ، سلول های خورشیدی با فیلم نازک و غیره پرداخت.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.