Take a fresh look at your lifestyle.

راهکارهای تولید تصاویر برای کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی / تصاویر سخن می گویند

روزانه میلیون ها عکس در شبکه های مجازی بارگذاری می شود. با این حال احتمال اینکه هرکدام از ما چنین تصاویری را با دقت نگاه کنیم، بسیار اندک است. در ظاهر تفاوت چندانی میان تصاویر موفق در جذب مخاطب و سایرین نیست. همه آنها از کیفیت بالا، کادربندی حساب شده و سایز مناسب جهت به اشتراک گذاری برخوردار هستند.

شاید برای کاربران معمولی تولید تصاویر جذاب چندان مهم نباشد. در واقع بیشتر ما مصرف کنندگان آنچه حاصل تلاش عکاس ها و گرافیست های گوناگون است، هستیم. با این حال در دنیای بازاریابی اهمیت تصاویر از چندین جمله تأثیرگذار نیز بیشتر است.

برهمین اساس در این مقاله سارا داولی مراحل تولید یک تصویر مناسب برای استفاده در فعالیت های بازاریابی و تبلیغات را مورد بررسی قرار داده است. 

گام اول: انتخاب ابزارهای مناسب

پیش از آنکه شروع به فعالیت در زمینه ویرایش تصاویر کنم، تولید عکس های گرافیکی موجود در شبکه های مجازی کار بسیار دشواری به نظرم می رسید. این پیش فرض عمدتا به دلیل ترس از دشواری کار با فتوشاپ بود. با این حال دست اندرکاران عرصه گرافیک در چند سال اخیر به فکر کاربران کمتر حرفه ای نیز بوده اند. Canva نرم افزاری مناسب جهت شروع فعالیت گرافیکی است. این اپ ساده که در موبایل و ویندوز قابل استفاده است، امکانات اولیه موردنیاز کاربران مبتدی و نیمه حرفه ای را در اختیارشان قرار می دهد.

رابط کاربری ساده Canva امکان درج نوشتار و افزودن افکت های متفاوت را به کاربران می دهد. همچنین برخلاف فتوشاپ که نیازمند آموزش نسبتا منسجم به منظور تولید خروجی مناسب است، این اپ نیاز چندانی به آشنایی و آموزش ندارد. مزیت اصلی Canva آرشیو تصاویر گوناگونش است. در واقع با جست وجویی ساده در گالری آنلاین این اپ به تصاویر پس زمینه مناسبی برخواهید خورد. البته اگر قصد تولید محتوایی مستقل و نوآراه را دارید، استفاده از این بخش شاید چندان مطلوب نباشد. با این حال با پرداخت ۲۵ دلار امکان سفارش تصاویر موردنظر یا درخواست ویرایش تصویرتان وجود دارد.

علاوه برCanva، در زمینه ارائه افکت های متنوع باید از BeFunky نیز نام برد. این اپ رایگان فیلترهای متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. با این حال به منظور دسترسی به امکانات ویرایش حرفه ای این اپ باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید.

فرقی ندارد که از اپ های رایگان برای ویرایش عکس استفاده می کنید یا نرم افزارهای حرفه ای، نکته مهم توجه به محدودیت های پایگاه موردنظر برای نشر محصول تان است. در حقیقت شبکه های اجتماعی، مطبوعات و رسانه های دیداری که در حال حاضر محبوب ترین انتخاب های بازاریاب ها هستند، دارای محدودیت های خاص و متفاوتی اند. برهمین اساس شخصی سازی تصاویر برای انتظار در هرکدام از این شبکه ها امری ضروری خواهد بود.

گام دوم: ایده پردازی

انتخاب ابزارهای ویرایش عکس مرحله تقریبا راحتی است. آنچه اهمیت فراوانی داشته و اغلب افراد با آن مشکل دارند، ایده پردازی و تولید تصویر است. این مرحله حتی برای کسانی که سال ها در زمینه گرافیک و تبلیغات بصری فعالیت دارند نیز دشوار به نظر می رسد. به همین دلیل شاید مشاهده محصول گرافیست های حرفه ای و خروجی بخش تبلیغات شرکت های بزرگ برای شکل گیری تفکر خلاق در افراد تازه کار مناسب باشد. هنگامی که صحبت از منبع معتبر برای مشاهده تصاویر مختلف می شود، ذهن بسیاری از افراد به سوی اینستاگرام سوق پیدا می کند. اگرچه اینستاگرام محیط مطلوبی برای فعالیت تبلیغاتی است، اما پینترست فضایی حرفه ای و تخصصی تر برای یافتن تصاویر حرفه ای است.

به منظور مشاهده و دانلود تصاویر در پینترست پس از ثبت نام اولیه به بخش دسته بندی ها مراجعه یا موضوع موردنظرتان را جست وجو کنید. حضور بسیاری از هنرمندان و گرافیست های حرفه ای در این شبکه اعتبار بسیار زیادی بدان بخشیده است.

علاوه بر شبکه های مجازی عکس محور برخی سایت ها نظیر Pexels. com و Pixabay. com نیز منابع معتبری برای مراجعه هستند. البته در این بین نباید Adobe Stock و گالری ۹۰میلیونی اش را نیز از یاد برد. تصاویر استاک این مجموعه علاوه بر ارائه ایده های متنوع در ورت نیاز شما را به طور مستقیم به سازنده تصاویر متصل می کند تا آنها را برای کمپین تان خریداری کنید.

گام سوم: اهمیت اینفوگرافی ها

ارائه اطلاعات آماری دقیق در رسانه ها یکی از راهکارهای خلاقانه جهت جلب هرچه بیشتر مخاطب است. معمولا تصاویر قابلیت برداشت متنوعی دارند. با این حال هدف از تولید اینفوگرافی بسیار روشن است؛ ارائه مجموعه ای از اطلاعات به مخاطب. برهمین اساس از دهه ها پیش تولید این نوع جدول ها رواج داشته است. در صورت علاقه به طراحی چنین تصاویری ابزارهای رایگان متعددی در اختیارتان قرار دارد. پایگاه هایی نظیر Pic To Chart، Venngage و Canva که پیش از این در موردش صحبت کردیم، ابزارهای رایگان و ساده ای برای تولید چنین محصولات گرافیکی زیبایی هستند.
آنچه در زمینه تولید این گونه از محتواها باید در نظر داشت، ارائه تعداد مشخصی از اطلاعات به مخاطب است. در واقع نباید مخاطب را با خیل عظیمی از اطلاعات سردرگم کرد. اگر این نکته را رعایت کنیم، همراه با استفاده از جلوه های بصری مناسب و تقریبا ساده، امکان جذب مخاطب را به شدت افزایش خواهیم داد.

گام چهارم: پیوند متن و تصویر

گاهی اوقات تصاویر زیبا و خیره کننده برای تبدیل به سوژه ای تبلیغاتی نیازمند یک متن هستند. در اغلب تصاویر تبلیغاتی متنی منسجم و کوتاه به عنوان مکمل به تصویر اضافه می شود. این متن باید کوتاه، صریح و حاوی پیامی هماهنگ با محتوای تصویرتان باشد. توجه به شعار برندتان در این زمینه مؤثر خواهد بود. در واقع اگر پیام تبلیغاتی و شعار شرکت تان پیوستگی نزدیکی با یکدیگر داشته باشد، یادآوری برندتان با مشاهده تبلیغ راحت تر خواهد بود.

توجه به این نکته از آن رو دارای اهمیت است که پژوهش مجله INC بیانگر مشکل اغلب برندها در اضافه کردن نام خود در تبلیغات شان است. به عبارت ساده، پس از تولید محتوایی باکیفیت اینکه چگونه نام خود را پای آن درج کنیم مشکل به نظر می رسد. باید به گونه ای مهرمان را پای تبلیغ بکوبیم که در عین سهولت مشاهده اش، به محتوای اصلی خدشه ای وارد نکند. ساده ترین راهکار در این میان استفاده از متنی هماهنگ با شعار برندتان است.

گام پنجم: بازبینی نهایی و پایان ماجرا

در مرحله پایانی تولید تصویر تبلیغاتی ارائه آن به بخش های مرتبط به منظور بازبینی نهایی ضروری است. در واقع خروجی نهایی شما باید اثری تا حد امکان بی نقص باشد. در این زمینه، برخلاف یک یا دو دهه پیش، ابزارهای متعددی در اختیار ما قرار دارد. علاوه بر اعضای تیم تبلیغات و بازاریابی برخی از نرم افزارهای هوشمند نیز تصاویر را به دقت مورد بررسی قرار داده و ایده های موجود را اعلام یا رفع می کنند. البته باید توجه داشت که این نوع نرم افزا رها تنها مشکلات ظاهری را رفع می کنند.

باتوجه به اهمیت مشکلات محتوایی، راهکار رفع ایراد در این حوزه چیست؟ استفاده از سرویس هایی نظیر CloudApp به منظور ارسال تصاویر بدون افت کیفیت و حجم کم در این مرحله توصیه می شود. استفاده از این سرویس ها از آنجا مهم است که در بسیاری از موارد به دلیل کیفیت پایین تصاویر ارسالی به همکاران و کارشناس ها مشکلات محتوایی به خوبی نمایش داده نمی شوند. همچنین همکاری با آژانس هایی که به طور ویژه در زمینه ایرادیابی محتوای تبلیغاتی فعالیت دارند نیز گزینه مطلوبی برای شرکت هایی با بودجه متوسط خواهد بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.