Take a fresh look at your lifestyle.

تندگویان خبر داد / پیش بینی کسر خدمت سربازی و امریه برای خدمت در سمن های کارآفرین

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار سرباز جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» آموزش مهارتی می بینند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان با بیان اینکه طرح سرباز مهارت مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: حوزه جوانان وزارت ورزش، جدا از برنامه هایی که در حوزه سمن ها و برخی طرح های دیگر پیش بینی کرده، آمادگی دارد با ارائه تفاهم نامه ای در این زمینه کمک کند تا از این طریق به حوزه جوانان و اشتغال و مهارت آموزی آنها کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: در سال های آتی هر سال بر میزان جذب سربازان مهارت در سطح کشور افزوده خواهد شد.

پیش بینی کسر خدمت سربازی و امریه برای خدمت در مراکز کارآفرینی

تندگویان ضمن دعوت از جوانان به حوزه کارآفرینی افزود: چنانچه تفاهم نامه ای در این زمینه امضا شود ما می توانیم در زمینه کسر خدمت سربازی و اخذ امریه برای انجام خدمت سربازی در مراکز کارآفرینی به آنها کمک کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از حمایت مالی از تشکل های فعال حوزه جوانان در این بخش خبر داد و اضافه کرد: اگر طرح های خوبی از سوی تشکل های جوانان در این بخش عرضه شود تا سقف ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴درصد در اختیار آنها قرار می دهیم.

ارتباط مستقیم کاهش آسیب های اجتماعی با شکل گیری تشکل های مردم نهاد

وی به نقش مهم تشکل های مرتبط با جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس پایش واقعی که در وزارتخانه انجام شده هر شهر و استان به میزانی که در زمینه شکل گیری تشکل های مردم نهاد حوزه جوانان فعالیت کرده به همان میزان موفق به کاهش آسیب های اجتماعی نیز شده است؛ به عبارتی میزان افزایش ثبت تشکل های مردم نهاد جوان ارتباط مستقیم با کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه جوان با شکل گیری تشکل های مردم نهاد یک پایگاه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: هرچه این پایگاه ها بیشتر شود طبیعتا با کاهش محسوس آسیب هایی همچون طلاق، اعتیاد، نزاع و . . . روبه رو خواهیم بود.

تندگویان از وجود ۱۷۰۰تشکل مردم نهاد فعال ثبت شده در کشور خبر داد و افزود: تا سال آینده تعداد تشکل های مردم نهاد فعال در کشور به ۳۰۰۰تشکل خواهد رسید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.