Take a fresh look at your lifestyle.

جایگاه سازی سه برند MTV، Discovery و Disney

جایگاه سازی برندهای برند همواره می تواند چراغ راه کسب و کارها باشد. به همین دلیل در ادامه جایگاه سازی سه برند مشهور ئنیا را به طور خلاصه مرور می کنیم.

: MTV- در ستایش جوانی

برندهای انگشت شماری وجود دارند که سرقفلی برندشان به اندازه MTV ارزش داشته باشد. MTV که زمانی فقط کانال موسیقی بود، اکنون به پیشنهادی چند پلتفرمه برای جوانان تبدیل شده است و نه فقط سرگرمی پخش می کند (موسیقی، اخبار سلبریتی ها و مجموعه های تلویزیونی) بلکه با برنامه های نوآورانه اش، جوانان را تشویق می کند خودشان باشند و روی پای خودشان بایستند. موضوعات این برنامه ها عبارتند از: HIV، نژادپرستی، زورگویی در فضای آ نلاین و بیکاری جوانان.

استراتژی برند MTV، پیشنهادهایش و هویت بصری مرتب تغییر می کند؛ برند برای برقراری ارتباط با نسل های جدید باید به طور مداوم خود را بازسازی کند. این رویکرد توانسته برند را در ۳۵سال گذشته جوان نگه دارد. البته ناگفته نماند که بعضی از تماشاچیان سابق این شبکه، قبول این تغییرات برای شان سخت است.

دو تغییر اساسی در استراتژی برند MTV در دهه گذشته رخ داده است:

در سال ۲۰۱۰ MTV، «تلویزیون موسیقی» را از لوگوی برند پاک کرد و تمرکزش را روی نسل هزاره ای ها آغاز کرد (کسانی که به شهادت کارشناسان MTV، خوش بین بودند و در مقایسه با نسل قبل شان سرکشی کمتری داشتند.) MTV سعی کرد تصویر اصیل تر و گرم تری درست کند و ارزش های قدیمی برند را با این موارد جایگزین کرد. در سال ۲۰۱۵ باز هم جایگاه جهانی برند تغییر کرد و MTV به همان ارزش های «سرگرم کننده، برجسته و برانگیزاننده اش» برگشت.

Discovery- راضی کردن کنجکاوی بشر

ماموریت Discovery برای پاسخ دادن به کنجکاوی بشر، از زمان تاسیس این شبکه تغییر نکرده است.

در سال ۲۰۰۰ برند برای افزایش رتبه اش میان مخاطبان مرد، پخش مستندهای واقعی را کاهش داد و تمرکز بیشتری روی ریالیتی شوها گذاشت. همین مسئله Discovery را از ارضای کنجکاوی به داستان گویی های غیرواقعی کشاند. مدیریت برند که متوجه شده بود تلاش برای جلب توجه تماشاچیان جدید، ممکن است به از دست دادن طرفداران پر و پا قرص شان بینجامد، تصمیم گرفت Discovery را به اصل خود برگرداند. مدیرعامل Discovery اهداف برند از این تغییرات را اینطور عنوان کرد:« Discovery می خواهد باز به همان چیزهایی که پیش از این به آنها اهمیت می دادیم بازگردد؛ انسان، اکتشاف، ماجراجویی، آنچه دنیا با علم مقابل روی ما می گذارد و فضا و تاریخ طبیعی.»

هنوز هم برند از گسترده شدن دامنه مخاطبانش استقبال می کند، اما می خواهد این کار را از راهی متفاوت و پایدار انجام دهد. Discovery قصد دارد به برند شماره یک تمام افراد خانواده تبدیل شود؛ برخلاف گذشته که می خواست توجه مردها را به خود جلب کند. برند این کار را با نمایش برنامه هایی انجام می دهد که در عین هماهنگی با ارزش های برند، هم برای زنان و هم برای مردان جوان جذاب باشند.

Disney- خلق شادی با داستان گویی خارق العاده

Disney وعده فرار از زندگی روزمره و ورود به دنیای جادویی را می دهد که پر است از شخصیت های خارق العاده. در این دنیا رویاها به حقیقت می پیوندند و تمام ماجراها به پایان خوش می رسند. Disney با وجود جذابیتش برای کودکان، برندی خانوادگی است؛ کودکان را ترغیب می کند و تخیل شان را برمی انگیزد، اما در عین حال حس نوستالژی را بین افراد خانواده بیدار می کند و والدین را به خاطرات کودکی شان می برد؛ همان زمانی که زندگی صاف و ساده بود.

Disney شعبه های مختلفی دارد و در موجودیت های مختلفی نمود پیدا می کند (مثل کانال های تلویزیونی، انتشارات، بازی، اپلیکیشن، اسباب بازی، لباس، پارک و فروشگاه های آنلاین). با این حال برند توانسته است در طول سال ها یکپارچگی عملکرد خود را در تمام این حوزه ها حفظ کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.