Take a fresh look at your lifestyle.

سرمایه گذاری ۲۰۰میلیون دلاری علی بابا در استارت آپ هندی فعال در حوزه تجارت الکترونیک

علی بابا، غول چینی دنیای تجارت الکترونیک، قصد دارد ۲۰۰میلیون دلار در استارت آپ «بیگ بسکت»، سوپرمارکت آنلاین هندی، در ازای دریافت ۲۵درصد از سهام این شرکت سرمایه گذاری کند. جزییات این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است، اما منابع آگاه به این قرارداد اعلام کرده اند که علی بابا قصد دارد بعد از ماه ها مذاکره، ۲۵درصد از سهام بیگ بسکت را به دست آورد.

به گزارش نوپانا، پیش تر اخباری منتشر شده بود که کمپانی آمازون قصد دارد در این فروشگاه سرمایه گذاری کند. آمازون در ماه ژوئن گذشته موفق به خریداری هول فودز شد که به عنوان یکی از بزرگ ترین سوپرمارکت های آمریکا شناخته می شود. با توجه به این مسئله می توان حساسیت رقابت در بازار آنلاین هند را که رشد سریعی داشته و همچنان دست نخورده باقی مانده است درک کرد؛ بازاری که تبدیل به صحنه رقابت تعدادی از بزرگ ترین کمپانی های تجارت الکترونیک دنیا شده است.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد سرمایه گذاری ۵میلیارد دلاری در هند انجام دهد تا به رقابت مستقیم با فلیپ کارت برود. فروشگاهی که در هند نقش آمازون را برعهده دارد و فعلا بازار آنلاین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا را در دست خود گرفته است. در مقابل، علی بابا روی کمپانی ارتباطی وان۹۷ سرمایه گذاری کرد که در زمینه پرداخت دیجیتال و تجارت الکترونیک فعالیت می کند.

منابع غیررسمی اعلام کرده اند که قرارداد همکاری علی بابا و بیگ بسکت در انتظار تایید نهاد های دولتی هند است و فعلا هیچ کدام از طرفین، بیانیه ای رسمی در این رابطه منتشر نکرده اند. در حال حاضر ارزش بیگ بسکت چیزی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار اعلام شده است و این احتمال نیز وجود دارد که وان ۹۷ به عنوان یکی از شرکای هندی علی بابا نیز سهمی در این قرارداد جدید میان طرفین هندی و چینی داشته باشد.

امروزه سوپرمارکت های آنلاین حتی در بازارهای پیشرفته دنیا همچون آمریکا و چین با سختی های بسیاری روبه رو هستند و وضعیت برای بیگ بسکت در هند با توجه به محدودیت ها بسیار سخت تر از همیشه دنبال می شود؛ محدودیت هایی که در اصل به نحوه انتقال کالا در شهرهای بزرگ، کمبود کامیون های یخچال دار و انبارهای مناسب ارتباط پیدا می کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.