Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه دردسرهای یک روز کاری بد را مرتفع کنیم

حتما شما هم تجربه روزهای کاری بد را دارید. این روزها برای هر شخصی پیش می آید، اما شیوه برخورد شما با آن بسیار مهم است..

هرکسی ممکن است چنین روزهایی را تجربه کرده باشد. به گزارش زومیت، برای اینکه این مشکلات را حل کنید باید پنج کار زیر را انجام دهید.

۱- از بین بردن استرس های مرتبط با کار

آیا می دانستید بزرگ ترین عامل استرس زا در آمریکا، استرس ناشی از کار است؟ امروزه ۶۵ درصد آمریکایی ها از این نوع استرس رنج می برند و یک سوم آنها به خاطر این استرس دچار بیماری می شوند.

برای اینکه با این نوع استرس کنار بیایید و آن را حل کنید، باید ابتدا از وظایف ساده خود شروع کنید و سپس به سمت وظایف پیچیده بروید. شروع کردن کارتان با ساده ترین وظایف باعث می شود که اعتمادبه نفس شما زیاد شود. اعتمادبه نفس به خوبی استرس را مهار می کند. برای انجام کارهای تان ضرب الاجلی امکان پذیر تعیین کنید که صددرصد بتوانید تا آن زمان وظایف تان را انجام دهید. اگر از پس مشکلات کاری برنمی آیید و برای شما بیش از حد بزرگ هستند، با مدیر خود در مورد آنها صحبت کنید و از او بخواهید وظایف شما را کم کند.

۲- برقراری ارتباط با رئیس

رئیس شما کسی است که بیشترین فشار به او وارد می شود و این فشار از طریق او به کارکنان زیردست منتقل خواهد شد. ممکن است رئیس شما هر روز تحت فشار باشد. برای اینکه این فشار روی کار شما اثر منفی نگذارد، باید با او ارتباط داشته باشید. برای اینکه سطح ارتباط خود را با رئیس بالا ببرید می توانید به چهار روش زیر عمل کنید:

تحلیلی: این نوع ارتباط، با اعداد و ارقام حقیقی سروکار دارد. باید از زبان مبهم و گنگ در برقراری ارتباط پرهیز کنید و به جای آن از اطلاعات دقیق استفاده کنید.

حسی: این نوع ارتباط روی یک تصویر کلی متمرکز است و از جزییات چشم پوشی می کند. رئیس شما جواب را می داند و تنها می خواهد جواب را از زبان شما بشنود. سعی کنید در ارتباط با رئیس تان، جواب و راه حل و نتیجه گیری کلی ارائه دهید.

وظیفه محور: این نوع ارتباط به جزییات، چارچوب های زمانی، طرح ها، فرآیندها و برنامه های خوب مربوط می شود. نباید از هیچ کدام از مراحل چشم پوشی کنید. تا جایی که می توانید دقیق و شفاف باشید.

شخصی: این نوع ارتباط به زبان احساسی بیشتر از زبان سرد و بی جان مربوط به اطلاعات اهمیت می دهد. این نوع ارتباط باعث می شود که رئیس شما درک عمیق تری نسبت به زندگی شما داشته باشد.

۳- از سیاست های کاری همکاران خود دوری کنید

سیاست های کاری همکاران شما و کارهای آنها، روی کار شما نیز تأثیر می گذارند. وقتی احساس کردید در چنین شرایطی گرفتار شده اید، فورا با تیم منابع انسانی شرکت تماس بگیرید و در مورد این مسائل با آنها گفت وگو کنید. بهترین کار این است که تا می توانید از آنها دوری کنید. محیط کاری مثل محیط دبیرستان نیست و شما باید تنها روی کارتان تمرکز کنید.اگر همکاران تان خواستند شما را وارد ماجرای خودشان کنند و شما هم وسوسه شدید، سعی کنید نکات زیر را در ذهن  داشته باشید:

– موقع کار آزادانه در مورد هر مسئله ای نظر ندهید.

–  وقتی عصبانی یا ناراحت می شوید، سریع واکنش نشان ندهید.

– اگر فکر می کنید همکاران شما، افرادی منطقی هستند که می توانید در مورد مشکلات تان با آنها صحبت کنید، این کار را بکنید و به آنها بگویید چگونه رفتار آنها بر کار شما تأثیر می گذارد.

– از غیبت کردن و حرف زدن در مورد بقیه بپرهیزید. وقتی بقیه در مورد فردی غیبت می کنند و پشت سر او حرف می  زنند، بگویید: «متأسفم. به  من ربطی ندارد.» به گونه ای رفتار کنید که نشان دهید تنها یک مورد برای شما مهم است و آن هم کار است.

۴- مراقب مشکلات شخصی خود باشید

برقرار کردن تعادل بین زندگی کاری و شخصی یکی از اصول مهم کاری است و باید این دو مقوله را از یکدیگر جدا کنید. البته این کار کمی سخت است. هر خبر بدی به راحتی می تواند این تعادل را از بین ببرد و اگر تعادل از بین برود، تمرکز شما روی کار کم می شود و همه چیز به هم می ریزد.

شرایط خودتان را برای انجام وظایف بسنجید و ببینید آیا نیاز دارید تا یک روز به دور از کار باشید. نیازی نیست که حتما تمامی جزییات و رازهای زندگی خودتان را به رئیس یا همکاران تان بگویید؛  ولی بپرسید که آیا می توانید تعدادی از وظایف تان را تغییر دهید یا اینکه ساعت کاری خودتان را در روزی  که خبر بدی شنیده اید، نصف کنید.

۵- وقتی احساس کسالت می کنید، استراحت کنید

احساس کسالت و بیماری مخصوصا در فصل های سرد سال شما را اذیت می کند. اگر موقع بیمار شدن مراقب خودتان نباشید، مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی شما افزایش می یابد و دیرتر خوب می شوید.

اگر مجبور باشید در موقع بیماری کار کنید، با خودتان دارو و لوازم درمان ببرید و سعی کنید از همکاران تان فاصله بگیرید. می توانید از ایمیل و تلفن برای پیش برد کارهای تان استفاده کنید. فکر نکنید که رئیس شما اجازه نخواهد داد از خانه کارتان را دنبال کنید. کافی است در چنین مواقعی از او درخواست کنید.

به یاد داشته باشید اکثر شرایط به وجودآمده در روزهای سخت، خارج از کنترل شما هستند و هرکسی می تواند یک روز مرخصی بگیرد. به جای فرار از شرایط، آنها را قبول کنید و مرخصی بگیرید. یک گام به عقب بردارید، نفسی عمیق بکشید و روی بازگشت به روزهای خوب تان تمرکز کنید. لحظه بعدی، لحظه جدیدی خواهد بود که تجربه خواهید کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.