Take a fresh look at your lifestyle.

Ford به زبان اسپانیایی سخن می گوید

 Ford برای اینکه مزایای تکنولوژیک مدل های کوچک Focus و متوسط Edge را به مخاطبانش نشان بدهد، با چالش بزرگی روبه رو بود. پیش از هر چیز Ford به عنوان سازنده وانت های محکم و قابل اعتمادش شناخته شده بود و نه به عنوان پیشرو در حوزه فناوری. از نظر مصرف کنندگان، Nissan Sentra، Honda Civic، Toyota Corolla و VW Rabbit نمونه های خوبی از فناوری نوین بودند.

مسئله بعد این بود که Ford باید هم راه حلی برای این مسئله بیابد که اتومبیل های خارجی از نظر فناوری پیشرفته تر از مدل های داخلی اند (برای به دست آوردن بازار کشورهای اسپانیایی زبان آمریکای جنوبی) و هم اینکه مخاطب را از نوآوری جدیدش آگاه می کرد (نوآوری  که در عمل نامرئی بود). کل چیزی که Ford در اختیار داشت نشان دادن دکمه ای روی فرمان و لوگوی SYNC روی داشبورد خودرو بود.

به گزارش  ام بی ای نیوز، با لمس دکمه یا حتی با یک فرمان ساده از طریق صدا، رانندگان می توانستند از این فناوری جدید که توسط مایکروسافت تهیه شده بود، استفاده کنند. با این فناوری موسیقی از دستگاه دیجیتال پخش موسیقی پخش می شد و حتی می توانستند تماس تلفنی برقرار کنند. نقطه تمایز این ویژگی با محصولات مشابه رقیب، قابلیت درک فرمان با لهجه های مختلف اسپانیایی بود؛ ویژگی ای که در بازار آمریکای جنوبی قابل توجه بود.

Ford کمپینش را برای بازار اسپانیایی های ۱۸ تا ۴۹ ساله، با دو هدف طراحی کرد؛ ایجاد آگاهی در مورد SYNC از طریق آموزش و پیدا کردن داوطلبان آنلاین (کسانی که در دنیای آنلاین علاقه مندی خودر ا به این فناوری نشان می دهند) برای شرکت در قرعه کشی و ثبت نام در فعالیت های ارتباطی آتی برند.

Ford در این کمپین با آژانس اسپانیایی Zubi همکاری کرد. آژانس می دانست که برند پیش از رسیدن به اهدافش، نیاز به جلب توجه مخاب دارد.

ایده اصلی کمپین حول ویژگی SYNC شکل گرفت که تحت فرمان راننده بود؛ قابلیت کنترل تلفن های همراه و MP3 Playerها. تحقیقات مخاطب نشان داد که مخاطبان هدف اسپانیایی تبار، به نوآوری ها و فناوری روز علاقه مند هستند و دستگاه پخش موسیقی در رفت و آمدهای شان نقش مهمی ایفا می کند. برای معرفی موفق SYNC در خودروهای Ford با قابلیت صرفه جویی در سوخت، پیام کمپین باید به شکلی جالب و سرگرم کننده با روش زندگی مخاطبان همراستا می بود تا توجه آنها را جلب کند. شعار «SYNC: به فرمان شما» جوهره پیام را در خود داشت.

Zubi ، نماینده سخنگوی مناسب برای SYNC را یافت که به نظر می رسید برای مخاطبان باورپذیر باشد. خوان یک خواننده کلمبیایی بود و برنده تعداد زیادی جایزه Grammy شده بود. Ford به عنوان اسپانسر اصلی تور جهانی خوان، قادر بود به مخاطبان هدفش که اسپانیایی تبارهای جوان بودند دست پیدا کند.

هر کنسرت ویژگی های SYNC را تداعی می کرد و مردم می توانستند کارایی این فناوری را ببینند و با آن تعامل کنند. وب سایتی با محتوای ویدئویی برای کمپین در نظر گرفته شد که در آن مقصدهای کنسرت های خوان مشخص شده بود. مردم با شرکت در بازی های مختلفی می توانستند بلیت VIP کنسرت خوان را برنده شوند. ترکیب رسانه های مختلف آنلاین و آفلاین در این کمپین مورد استفاده قرار گرفت. بیلبوردهای سخنگو و اس ام اس نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد. در بیلبوردهای مذکور خوان در مورد SYNC توضیحاتی ارائه می کرد.

Ford،SYNC  و خوان ترکیب سازگاری ساخته بودند زیرا تمرکز هر سه بر اهمیت برقراری ارتباط با دیگران بود. حفظ ارتباط با دوستان و موسیقی در حرکت، دیگر بخشی از زندگی روزمره است و SYNC این مزیت را دارد. نکته بسیار مهم این بود که مردم خوان را دوست داشتند و و خوان پل ارتباطی بین پیام کمپین و مردم بود.

در جریان کنسرت ها، بیش از ۱۰۰هزار نفر در منطقه SYNC  از کنسرت بازدید کردند. عده زیادی در تست های رانندگی برند شرکت کردند و در نتیجه Ford برنده نقره Effie شد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.