Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره شکست های پی درپی

پرسش:می گویند شکست مقدمه ای برای موفقیت در کسب و کار است ، اما تاکنون بیش از ۱۰ بار در کارهای مختلف شکست خوردم و هیچ وقت موفق نشدم . همه  می گویند تو در کاسبی شانس نداری . لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ کارشناس: محصول شکست اگر تجربه باشد  می تواند نشانه های موفقیت را به تو نشان دهد . شما اگر ۱۰ بار در کسب و کار شکست خوردید باید متوجه نقاط ضعف خود  می شدید . آیا همیشه از یک ناحیه به کسب و کار شما آسیب وارد  می شود یا اینکه هر بار به یک دلیل شکست  می خورید؟ آیا کسب و کارخود را آنالیز و دلایل شکست را شناسایی کردید؟

علت شکست  می تواند نداشتن هدف یا فقدان مدیریت باشد  یا اینکه  نداشتن پشتکار و مقاومت می تواند عاملی برای شکست باشد . همچنین باورهای غلط، نبود برنامه ریزی، نبود مدیریت مالی، ضعف بازاریابی، عدم شناسایی بازارهای هدف، نبود انگیزه کافی، بی علاقگی، کارکنان غیرحرفه ای، امکانات و تجهیزات، عدم تمرکز، نبود اعتماد به نفس ، نبود سرمایه  کافی، عدم شناسایی رقبا و ده ها عامل دیگر  می تواند عامل شکست کسب و کار شما باشد.

شما باید از شکست درس بگیرید  وگرنه تا پایان عمر  می توانید هر سال یک کسب و کار راه بیندازید و شکست بخورید . شکست درسی برای موفقیت است. شما با یک مشاور ارشد کسب و کار مشاوره و نقاط آسیب پذیر کسب و کارتان را شناسایی کنید و سپس درصدد رفع آن برآیید.

و اما شانس یعنی استفاده درست از فرصت ها و موقعیت های زندگی . تو اگر بتوانی از فرصت ها برای خلق کسب و کار و ثروت استفاده کنی آدم خوش شانسی هستی . چیزی به نام شانس وجود ندارد . رفتار تو با جهان بیرون  می تواند برای تو شانس یا بدشانسی خلق کند . تو باید رفتارهای درست کسب وکار را بیاموزی  تا از شکست های پی درپی رهایی یابی .

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.