Take a fresh look at your lifestyle.

دانشگاه کارآفرین نیاز امروز جامعه ما

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه جوامع، گفت که نیاز امروز جامعه ما داشتن دانشگاه کارآفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه های دانشجویی باید به سوی رفع نیازها و حل مشکلات سوق داده شوند. 

«عبدالرضا باقری» ضمن بازدید از طرح های عمرانی و خوابگاه جدید دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه در بخش های مختلف، اظهار کرد: باید قدری از کمیت گرایی فاصله بگیریم و به کیفیت بپردازیم.

وی استفاده از فرصت ها و زمینه ها در راستای ارتقای کیفی ظرفیت های علمی و آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را ضروری دانست و افزود: دانشجویان باید وارد فضای صنعت شوند تا در آینده کارآفرین باشند، بنابراین نباید صرفا به کلاس درس اکتفا کنند. قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری یکی از مزیت های استان یزد و شهرستان میبد را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: ایجاد مراکز رشد و تقویت آنها در مراکز آموزش عالی از دیگر ویژگی های استان یزد در حوزه آموزش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز آموزش عالی باید مشکلات مختلف شهرستان را مرتفع کنند تا شهر میبد برای استان و کشور الگو باشد.

باقری، عدم نقش آفرینی دانشگاه ها در راستای رفع مشکلات شهری را نشان دهنده نبود پیوند دانشگاه با جامعه دانست و ادامه داد: دانشگاه ها نقش مهمی در توسعه و مدیریت هرچه بهتر جوامع دارند. رئیس هیأت امنا و هیأت ممیزه وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز امروز جامعه ما، دانشگاه کارآفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه های دانشجویی باید به سمت رفع نیازها و حل مشکلات سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه امروز هیچ مشکلی بدون راه حل علمی قابل رفع شدن نیست،  افزود: با توجه به ثبت جهانی یزد دانشگاه ها باید از فرصت به وجود آمده برای ایجاد رشته های جدید و تقویت همکاری با دانشگاه های جهان استفاده کنند. 

«کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه میبد ۲۲ سال رتبه اول کنکور را داشته و خوشبختانه در این شهرستان دانشگاه های مختلف وجود دارد، لذا میبد مینیاتوری از کشور است که باید بعد از قطب فرهنگی و صنعتی به قطب علمی تبدیل شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.