Take a fresh look at your lifestyle.

نایب رئیس اتاق ایران خبر داد / حرکت اتاق ایران به سمت حمایت از استارت آپ ها

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت راه اندازی رویداد استارت آپی به نام Startup Chamber  در اتاق ها نقطه عزیمتی برای حرکت های جدی تر اتاق در حوزه حمایت از استارت اآپ ها خواهد بود.

به گزارش ایبِنا، پدرام سلطانی با اشاره به اعزام هیأت ۴۰ نفره اتاق ایران به وین، اظهار داشت: در سفر به وین با حضور رؤسای اتاق های سراسر کشور، طی نشستی با اقدامات اتاق اتریش در حوزه استارت آپ ها آشنایی حاصل شد. در اتاق اتریش، واحدی برای حمایت از استارت آپ ها راه اندازی شده است.

نایب  رئیس اتاق ایران گفت: استارت آپ ها در اتریش علاوه بر حمایت اتاق پردرآمد اتریش، سالانه از حمایت دولت نیز برخوردار می شوند و دولت اتریش بودجه ای را به این حوزه اختصاص داده است. از اینرو، توسعه استارت آپ ها در اتریش هم مورد حمایت دولت است هم مورد حمایت بخش خصوصی.

وی ادامه داد:  «طبق گفته مسئولان مربوطه در اتاق اتریش، هر یک یورو هزینه در این بخش، ۵۵ یورو برای اقتصاد بخش خصوصی کشور بازگشت دارد و این رقم قابل  توجهی است.

سلطانی با نگاهی به تجربه اتاق ایران در حوزه کسب و کارهای نوین گفت: نکته مهم در ارتباط با فعالیت های اتاق ایران این است که ما متاسفانه به جهت تعدد مشکلات محیط کسب و کار همواره نگاه مان بر حل این مسائل و مشکلات است.

به عبارتی ما «تهدیدمحور» برنامه ریزی می کنیم؛ یعنی مشکلاتی داریم که برنامه ریزی ها را معطوف به برطرف کردن آنها انجام می دهیم. در نگاه درست در دنیا، بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی «فرصت محور» با نگاه به آینده و با هدف فراهم کردن زمینه استفاده از فرصت ها برنامه ریزی می کنند.

نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد: لازم است با استفاده و بهره گیری از تجارب موفق دنیا، اتاق های سراسر کشورا را وارد دوره جدیدی از فعالیت ها کرده و آنها را روی محیط کارآفرینی و اکوسیستم استارت آپی متمرکز کنیم. این کار البته باید با سازوکار مشخصی باید انجام شود.

سلطانی تصریح کرد: اتاق ایران قصد دارد طی ماه های آینده رویداد استارت آپی به نام Startup Chamber در اتاق ها برگزار کند تا خلئی که در زمینه پیوند میان فضای کسب و کارهای سنتی و نوین وجود دارد پر شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.