Take a fresh look at your lifestyle.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد / جامعه به افت رتبه تیم فوتبال بیش از رتبه کسب وکار اهمیت می دهد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از کاهش رتبه کسب وکار ایران گفت: چرا وقتی مالیات می گیریم و نفت می فروشیم و جوانان خلاق و مستعدی در کشور داریم رتبه کسب وکار ما باید تنزل پیدا کند.

به گزارش ایسنا، فرید موسوی در دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی، اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته هفت برابر کره جنوبی به اقتصادمان منابع مالی تزریق کردیم، ولی با این مقدار منابع جی دی پی آنها چه رقمی است و اندازه اقتصاد ما چقدر است. متأسفانه از پتانسیل ها و ظرفیت های خود به نحو شایسته و متناسب با خروجی نشان های ملی ایران استفاده نکرده ایم.

وی ادامه داد: هیچ کسی در خصوص اهمیت نشان ملی تردیدی ندارد، ولی آسیب شناسی دلیل قرار گرفتن ما در چنین جایگاهی نیاز به اجماع صاحبنظران این حوزه دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: متأسفانه به رغم تمام توجهاتی که به بسیاری از مباحث حاشیه ای در فضای مجازی می شود رتبه ایران در فضای کسب وکار و مختصات و ویژگی های محیط کسب و کار نادیده گرفته می شود به نحوی که جامعه ما نسبت به رتبه یک تیم در لیگ فوتبال حساسیت دارد، ولی روی سقوط چهار پله ای کشور در فضای کسب وکار جهانی حساسیتی نشان نمی دهد.

وی با طرح این پرسش که چرا وقتی مالیات می گیریم و نفت می فروشیم رتبه کسب وکار ایران افت می کند، ادامه داد: متأسفانه کارآفرینان ما با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما با ایده های خلاقانه خود نمی توانند استعدادهای شان را نشان بدهند.

موسوی تأکید کرد: متأسفانه در تجارت فرامرزی از بین ۱۹۰ کشور در پله ۱۶۶ قرار داریم و با افت ۵۰پله ای در شاخص پرداخت مالیات مواجه هستیم و سوال این است که آیا این موارد اجازه می دهد که نشان ملی کشوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی جز عشق به وطن کارآفرینان را در کشور ماندگار نکرده است، اظهار کرد: هر چقدر صنعتگر و کارآفرین تلاش خود را به کار گیرند محیط کسب وکار شایستگی و فضای مناسب را برای حصول نتیجه مطلوب فراهم نمی کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.