Take a fresh look at your lifestyle.

دلنوشته های یک کارآفرین (۷۰) / آرامش در کسب و کار

یکی از اصول موفقیت در کسب و کار آرامش است و این آرامش با باور درست به وجود می آید. اگر تو به خودت و کارت باور درونی داشته باشی و به یک مبدا ایمانی متصل باشی می توانی ضمن تلاش و کار به خدای بزرگ توکل کنی و او می تواند تو را در مدار موفقیت خود قرار دهد.

تجربه تاریخی نشان می دهد که اغلب افراد موفق و ثروتمند دارای آرامش روحی و روانی هستند و این آرامش زمینه ها را برای موفقیت بیشتر فراهم می کند. این آرامش یک باره و با ادا و اصول ظاهری به دست نمی آید. آرامش درونی نشانه یک باور و ایمان قلبی است که می تواند به تو در همه دوران کسب و کار کمک کند.

کسانی که به مبدا ایمانی متصل نیستند و در کارها به خدای بزرگ توکل نمی کنند و خود را در مدار درست آفرینش قرار نمی دهند ذهن آنها مانند فعالیت های تجاری شان پریشان و تودرتوست و همین باعث می شود نتوانند مسیر موفقیت را به صورت مرتب و منظم طی کنند.

تو باید باور کنی که فقط کارکردن و سختکوشی و جوازهای متعدد گرفتن نمی تواند تو را موفق کند، بلکه موفقیت در کسب و کار باید در یک پروسه تکاملی صورت گیرد که پایه و اساس آن آرامش درونی است. این آرامش برخاسته از ذات پاک و روشن و ضمیری شفاف و درخشان است. کسانی که کسب و کار خود را بر پایه قوانین کیهانی پیش می برند اصول و قواعد این جهان را رعایت می کنند و رعایت این اصول زمینه ساز آرامش درونی می شود و آنها را در رسیدن به موفقیت کمک و یاری می کند.

تو در ظاهر امر موفقیت افراد را می بینی، اما به درون آنها به راحتی راه نمی یابی، بنابراین اگر می خواهی راز موفقیت را بدانی باید به راز آرامش آنها دست پیدا کنی. شاید بگویی با داشتن پول و سرمایه هر کسی به آرامش می رسد. این جمله از یک وجهی درست است اما همواره این گونه نیست و در دل خود سوال دیگری دارد که این افراد چگونه به پول و سرمایه رسیدند. همه اینها مانند زنجیره ای به هم تنیده و بافته شده است و نمی توان یکی را از دیگری جدا کرد.

در حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه بسیاری از افراد موفق و ثروتمند و پرآوازه به کوی و برزن رفتند و برای مردم عزیز کرمانشاه و سرپل ذهاب و.. . کمک های نقدی و غیر نقدی جمع کردند. این کار موجب آرامش درونی آنهاست، چرا که به عنوان یک انسان وظیفه خود می دانند تا به سهم خودر این امر ملی مشارکت داشته باشند. بسیاری از صاحبان کسب و کار موفق در ایران و جهان خیریه های بزرگ دارند یا به شکل های مختلف به افراد نیازمند کمک می کنند.

صاحبان کسب و کار به خدا ایمان دارند و به قانون آفرینش احترام می گذارند. گذشت و بخشش یکی از قوانین آفرینش است. قانون سپاسگزاری هم یکی از قوانین کائنات است که اگر در کسب و کارت آن را اجرا کنی به آرامش می رسی. تو باید شکرگزار خدایت باشی که به تو قدرت کار کردن داد. به تو عقل داد تا بتوانی دو دو تا چهار تا بکنی. به تو قدرت مدیریت داد تا بتوانی شرکت خود را بگردانی. اینها همگی نشانه وجود خدای بزرگ است و تو می توانی با سپاسگزاری به آرامش برسی. وقتی تو قانون جهان آفرینش را رعایت کنی خدا نیز به تو کمک می کند تا در سایه آرامش از فرصت ها و موقعیت هایی که هر روز در کسب و کارت اتفاق می افتد به درستی در جهت خلق ثروت و توسعه کسب و کارت استفاده کنی.

آدم هایی که به جایی وصل نیستند همواره در زندگی و کار حیرانند و نمی دانند در کجای این جهان ایستاده اند و نمی توانند کسب و کارشان را رشد و توسعه دهند، اما اگر به دقت به سلوک فردی و تجاری افراد موفق و صاحبان کسب و کار نگاه کنی می بینی که آنها اصول و قواعد را بدون هیاهو برای رسیدن به آرامش رعایت می کنند و این آرامش مقدمه ای برای موفقیت می شود تا آنها به قولی دست به هر چیزی بزنند طلا شود.

تو باید بدانی هیچ چیز در این جهان بی حکمت و علت نیست و هر چیزی بر پایه یک حکمتی شکل گرفته است. اگر به این اصل ایمان داشتی باشی پر زدن پرنده نیز برایت نشانه یک حکمت است و طبعا هر اتفاقی در این جهان می تواند  تو را به یک آرامش درونی برساند و این آرامش می تواند زمینه ساز سرمایه های زیادی برای کسب و کارت شود. با آرامش کسب و کارت را رشد و توسعه ده.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.