Take a fresh look at your lifestyle.

روابط عمومی؛ پیدا کردن وجه تمایز کار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اگر می‌خواهید برندتان ورد زبانها شود و مردم در صحبت‌هایشان با یاد کردن از شما، برایتان تبلیغ کنند، باید در کارتان وجه تمایز برجسته‌ای داشته باشید تا دیگران آن را بخاطر بسپارند و در مورد آن با دوستان و آشنایانشان صحبت کنند. اگر شما با دیگر رقبای تجاری و کاری خود تفاوتی نداشته باشید، احتمالا مردم نیز علاقه‌ای به صحبت در مورد برند شما از خود نشان نخواهند داد.


پس بررسی کنید وجه تمایز محصول یا خدمات شما چیست و بر روی آن سرمایه گذاری کنید بطوری که مردم تمایل داشته باشند تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.


شما حتی می‌توانید فهرستی از ویژگیهای خود که ممکن است مشتریان به این دلایل در مورد شما با دیگران صحبت کنند تهیه کرده و بر روی افزایش این نقاط قوت تمرکز کنید.


نکته مهمی که در مورد مطلوبیت نقطه تمایز وجود دارد، این است که یا نقطه تمایز از نظر مشتری مطلوب است یا ما آن را با تبلیغات، روابط عمومی و تکنیکهای دیگر به ذهن مشتری منتقل می‌کنیم.


بسیاری از ما می‌دانیم که یکسری از محصولات و کالاها مشتری ندارد، ولی تنها دلیلی که از آنها استفاده می‌کنیم، مطلوبتی است که در ذهن ما توسط شرکت تولید کننده ایجاد شده است.


ما می‎دانیم نوشابه مضر است، ما می‎دانیم که پیتزا چه بلایی بر سر معده‎مان می‎آورد و حتی از اثرات استفاده از یکسری لوازم آرایشی و بهداشتی آگاهیم اما حتماً چیزهای مهمتری مثل طعم خوش، احساس برتری، یا زیبایی درذهن ما ضررها را توجیه کرده و ما را به سمت خرید سوق می‌دهند.


ضمناً فراموش نکنید که حتماً مشتری نقاط تمایز منطقی را تایید نمی‌نماید و می‌توانید به سمت یک نقطه تمایز جدید بروید و آن را به ذهن مشتری القا کنید.


 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.