Take a fresh look at your lifestyle.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل / بهبود فضای کسب و کار، اصلی ترین محور بقای کشور در بین مناطق توسعه یافته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت در  حال حاضر با توجه به توسعه روابط بین کشورهای مطرح جهانی نیاز است تا کشور ما نیز برای ابقا و ادامه روابط با کشورهای توسعه یافته در حوزه اقتصاد در بهبود فضای کسب و کار تلاش جدی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، هاشم مظفری روز گذشته در جلسه ایجاد هماهنگی و تبیین وظایف دستگاه های اجرایی در اجرای دستورالعمل برش استانی پروژه طراحی ساز و کارهای بهبود شاخص های رقابت پذیری اقتصاد ایران اظهار داشت: هم اکنون تلاش و گام برداشتن در مسیر اقتصادی و تلاش در حوزه های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار دستاوردی عظیم به معنی دست یافتن به قدرت را در پی دارد که هم اکنون بسیاری از رقبای کشور ما به این مهم دست یافته اند و اگر ما نیز به معنی عامیانه جا ماندن از قافله را نمی خواهیم، باید در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های جدید شغلی تلاشی مضاعف داشته باشم.

وی با بیان اینکه ساختار مجمع جهانی اقتصاد در حال دگرگونی است، افزود: در حال حاضر رتبه ایران نسبت به گزارش سال قبل طراحی ساز و کارهای بهبود شاخص های رقابت پذیری اقتصادی هفت پله صعود را نشان می دهد و با این حال جایگاه واقعی کشور با توجه به استعدادها و توانایی های موجود بسیار فراتر از این رتبه بوده که این امر باید مدنظر تمامی مسئولان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: در رده بندی فضای کسب و کار متأسفانه ما نسبت به گزارش اخیر که توسط بانک جهانی ارائه شده است نزول چهار پله ای را داشتیم که این نمی تواند خبر خوشی برای اقتصاد و حوزه کسب و کار ما باشد، چرا که هم اکنون رتبه کشور در این مشخصه ۱۲۴ بوده و متأسفانه در بین کشورهایی که به حوزه کسب و کار و بهبود و رونق آن همواره تلاش و برنامه های مضاعف و مدونی دارند نام کشور ما به چشم نمی خورد.

مظفری گفت: عواملی مانند عدم دسترسی به منابع مالی، تورم بالا، دیوانسالاری دولتی، بی ثباتی های سیاسی و وجود فساد از جمله مهم ترین دلایل برای نزول جایگاه ایران در رده بندی فضای کسب و کار است. برای بهبود و ارتقای جایگاه کشور نیز باید اجرای برنامه های مستمر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.